Din oras

Cum a devenit Clujul un oraş de culoare roşie

Ce nu au reuşit social democraţii clujeni în 27 de ani a reuşit primarul Emil Boc. Harta municipiului Cluj-Napoca a devenit roşie în doar câteva zile de la lansarea aplicaţiei “My Cluj”,  prin care cetăţenii pot face sesizări cu privire la problemele întâlnite în oraş. Răspunsurile la probemele cetăţenilor, marea lor majoritate legate de sistemul de transport, semaforizare, starea drumurilor sau gunoaie, sunt redirecţionate de funcţionărime către Compania de Transport Public sau firmele de salubritate; însă mare majoritate sunt luate în vizor doar, urmând să fie analizate, iar pentru rezolvarea lor mai trebuie aşteptat. 

De joi, clujenii transmit direct, prin intermediul unei aplicaţii lansate de primărie, către funcţionarii publici problemele din oraş. Fiecare sesizare primeşte număr de înregistrare şi este transmisă departamentelor de specialitate. Problemele din oraş au înroşit harta municipiului, semn că pe Someş nu curge doar lapte şi miere, aşa cum ne sunt vândute gogoşile electorale. 

În problemele depozitării de deşeuri, din cele 38 de sesizări doar 2 au primit un răspuns din partea angajaţilor primăriei.

“Ar fi de mare ajutor în zona străzii Dumbrava Roșie – Piata Liebknecht prezenta unor pubele pt reciclare. Din păcate nu avem nimic în apropiere și mergem în centrul comercial din apropiere pt reciclarea dozelor și în 1 Mai pt hârtie și plastic. Astfel uneori mai mult poluam decât reciclam. PS. Felicitări pentru aplicație.

 “Sesizarea dumneavoastra este mai mult decat corecta, in consecinta vom solicita firmei de specialitate amplasarea de pubele tip clopot pt colectare selectiva. Va mutumim pentru initiativa si asteptam alte propuneri din parte dumneavostra.

 

“Tomberoanele de pe Vaida Voevod 109 sunt rupte de cel putin un an si nu au fost inlocuite.”

“S-a transmis în data de 24.03.2017 operatorului de servicii de salubritate menajera din zona, Compania de salubritate Brantner Vere? S.A sa înlocuiasca tomberoanele deteriorate de la adresa respectiva. Termenul de inlocuire fiind de 2-3 zile. Va multumim pentru sesizare”, au răspuns funcţionarii primăriei. 

Sesizările cu privire la cazurile sociale au fost doar două în cele 4 zile de la lansarea aplicaţiei My Cluj. Una dintre sesizări este în lucru, deşi problema trenează de ani buni. Pe Canalul Morii au fost ridicate o serie de imobile insalubre locuite de diferite persoane, care generează multe gunoaie ce ajung în albia canalului.

“Pe malul Canalului Morii sunt ridicate locuinte improvizate in care se locuieste. In zona au inceput să apară si gunoaie”, se arată sesizarea din partea cetăţenilor. 

La această sesizare Primăria a generat un număr de înregistrare Infochat informând că problema se află în lucru. 

La capitolul lucrări de construcţie neautorizate pe raza municipiului Cluj-Napoa au fost înregistrate doar 22 de plângeri din partea cetăţenilor. 
Pentru mentenanţa iluminatului public, din bugetul municipalitătii sunt cheltuiţi anual peste un milion de euro. Acest lucru nu se regăseşte în teren, fapt ce demosntrează cele nu mai puţin de 35 de plângeri ale cetăţenilor.    

“Multi avem telefoane cu lanterna, dar parca te simti mai in siguranta cu iluminat stradal.”

Parcările sunt de departe cea mai importantă problemă a clujenilor. Harta sesizărilor cu privire la  acest subiect este roşie. Un exemplu prin care municipalitatea înţelege să rezolve acest aspect al lipsei locurilor de parcare din oraş a fost reclamat de un cetăţean din cartierul Zorilor care, deşi a cerut alocarea unui loc de parcare timp de 12 ani, a fost lăsat pe dinafară de funcţionarii publici. Mai mult decât atât, locul vizat de clujean a fost acordat poliţiei locale. 

“Am făcut o sesizare legat de un loc de parcare atribuit ilegal din punctul asociatie noastre către politia locala la adresa de pe Observatorului  număru 1. Am primit cu vreo 7 zile întârziere răspunsul în care practic sunt sfidat și cineva își bate joc de minimul de inteligenta care consider ca-l am. Am întrebat simplu în reclamația mea de ce mie timp de 12 ani nu mi s a acordat acel loc de parcare deși am depus cereri , am fost în audiente și nu s a putut deoarece ma repet : nu este loc de parcare fiind în dreptul stâlpului și peste canalul unde intervin cei de la apa. Întrebarea de ce au cei de la locala mai multe drepturi și dacă au 6 degete la mana a rămas fără răspuns. Colac peste pupăză mai vin și cu mașinile personale agenții și ocupa locuri de parcare fără a lăsa un contact. Credeam ca încurajați fluidizarea circulație și folosirea ctp ului. ….. Se pare ca sunt doar pt oamenii de rand nu pt suprafiintele de la locala . Aștept un răspuns la solicitările mele nu la constatări. Apropo , v as mai ruga sa i obligați sa facă cursuri de parcare și sa nu ocupe care 2 locuri. Ce va mai rog sa mi comunicați dacă indicatorul din poza 3 este autorizat “, a sesizat clujeanul cu ajutorul aplicaţiei  My Cluj. 

La capitolul deşeuri nu mai puţin de 43 de sesizări au fost înregistrate în sistem. În majoritatea cazurilor pentru soluţionare Primăria şi-a declinat compenteţa către firmele de salubritate din oraş. Acelaşi lucru se petrece şi în cazul problemelor ridicate de către cetăţeni în priviinţa sistemului public de transport şi a sesizărilor cu privire la reţeaua de apă şi canal  unde sunt redirecţionate toate reclamaţiile clujenilor. 

Deşi pe la diverse posturi de radio Emil Boc se laudă că susţine “Clujul, un oraş verde” acest lucru nu se regăseşte în aplicaţia lansată în cadrul programului de joi seară al edilului. Toate sesizările cetăţenilor pe probleme de spaţii verzi au culoarea roşie semn că sunt “în lucru”.

La rubrica „străzi, alei, trotuare, poduri” din nou harta Clujului devine una de culoare roşie. Un aspect ciudat este că la propunerile şi sesizările clujenilor în legătură cu semnalizarea rutieră din oraş majoritatea răspunsurilor oferite de funcţionarii publici par a fi copiate la indigo.

“Se va analiza propunerea în Comisia de circulaţie……Se va remedia situaţia într-un timp cât mai scurt…..”, sunt răspunsurile oferite de primărie. 

În concluzie, prin aplicaţia oferită în premieră pentru Cluj începând de joi seara, dar care este de doi ani în funcţiune la Oradea, Emil Boc a reuşit să coloreze în roşu harta municipiului Cluj-Napoca. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version