Anul trecut, Primăria Cluj-Napoca a desființat locurile de parcare de pe Bulevardul Nicolae Titulescu din cartierul Gheorgheni, promițând în zonă șapte noi parkinguri și oferind ca soluție de parcare pentru sutele de mașini de pe strada principală locurile de parcare obținute prin demolarea garajelor din spatele blocurilor.
Locurile de parcare de pe Titulescu au fost desființate, riveranilor oferindu-li-se ca alternative doar promisiuni, fiindcă nici acum, în iunie 2020, șoferii nu au alte soluții de parcare decât pietonalizarea mașinilor, mutarea lor de pe carosabil pe trotuare, tot pe Titulescu.

„Cei care au contract legal cu Primăria vor avea locul de parcare asigurat. Oameni buni, aveți un loc de parcare plătit, nu veți mai putea parca pe strada asta, dar veți avea locul asigurat pe o altă stradă lăturalnică. (…) Acum se numără bucată cu bucată fiecare loc de parcare. Nu o facem abuziv, arbitrar, peste noapte, întotdeauna oferim oamenilor o alternativă, fie prin parkinguri, fie prin restructurarea circulației”, a declarat primarul Emil Boc, la începutul anului trecut.
Zona Titulescu arată, la un an distanță, astfel:
În starea de urgență, unii dintre chiriașii din Gheorgheni, tinerii angajați care au avut posibilitatea de a lucra de la domiciliu, au preferat să își părăsească chiriile și să plece, cu tot cu mașini, în localitățile natale. Restricțiile de circulație, închiderea facultăților și a zonelor de agrement i-au determinat și pe studenți să plece acasă, eliberând Clujul de autoturismele care supraaglomerau traficul.
Cu toate că, în prezent, în Cluj se circulă decent, fiindcă, dintre cei care au plecat, nu toți s-au și reîntors, pe Titulescu, trotuarele sunt tot blocate de mașini, ca în vremurile „bune”, de dinainte de pandemie.
Parkingurile promise există doar în declarațiile edililor, iar parcările din spatele blocurilor sunt, de asemenea, pline până la refuz și neprimitoare pentru mașinile de pe trotuare.
Primăria a lărgit, practic, un bulevard, mutând mașinile pe trotuar: