Din oras

Cu pistele de biciclete trasate aiurea, a inceput ploaia de amenzi

Mai multi clujeni au fost amendati in ultimele zile pentru ca nu au pedalat pe pistele trasate pentru biciclete. Asta chiar daca multe dintre ele sunt considerate de amatorii de ciclism pericol public. Clubul de Cicloturism Napoca sa gandeste sa atace in instanta avizul Politiei pentru pistele amenajate in bataie de joc pe strazile din Cluj-Napoca.

“Primaria tine la secret tot ce face, numai ne trezim dimineata ca a mai facut o chestie, a doua zi le sterg, le modifica un pic, dar tot foarte nasoale raman, nu numai incomode, dar unele pun in pericol si biciclistii. Ieri a incercat un coleg sa mearga cu fetitele cu remorca si a ramas intepenit, pentru ca e prea ingust si pur si simplu nu incape fizic pentru ca avea remorca la bicicleta.
Primim raspunsuri de genul “urmeaza sa vedeti”, “am mai imbunatatit”, nu primim niciun raspuns clar. Singura solutie va fi sa atacam in contencios avizul politiei ca sa fortam Primaria sa mai repare din aberatiile astea. Suntem foarte ingrijorati de ce se intampla”, arata Radu Mititean, presedintele Clubului de Cicloturism Napoca.

Acesta subliniaza ca amenzile date pentru biciclisti sunt extrem de mari.

“Daca este indicator de pista actuala lege te obliga ca biciclist sa mergi pe acolo. Sunt facute foarte neergonomic. Politia ar fi putut de bun simt sa dea avertisment. Vrea cumva sa-si arate muschii pe linia asta, dar putea sa inceapa cu un avertisment, in conditiile in care amenzile sunt uriase pentru biciclisti. Adica  eu pot face niste fapte mult mai grave ca sofer si primesc o amenda mult mai mica decat un biciclist. Cea mai mica amenda pentru biciclisti e 630 de lei. Amenzile sunt imense raportat la pericolul social”, spune Mititean.

Pistele de biciclete avizate in luna martie si trasate in ultimele zile in mai multe zone din oras sunt realizate parca doar pentru a bifa niste statistici, cerinte din proiectul european. Trasate fara noima, discontinue, o data pe stanga, apoi pe dreapta, incep si se termina nicaieri. Biciclistii clujeni spun ca e mai rau cu ele, decat fara, mai ales ca vor fi obligatorii de folosit si nu indeplinesc cele mai elementare norme de siguranta.

In sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil.

Trasarea acestor piste face parte din proiectul european „Retea de self service de inchiriere de biciclete”. Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.  O parte dintre acestea ar trebui puse in circulatie in aceasta luna.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *