Din oras

Cu cât au crescut vânzările în industria clujeană a ospitalității, în perioada Untold?

La Festivalul Untold de anul acesta, numărul anunțat al participanților a fost de 300.000, foarte mulţi fiind străini şi turişti veniţi din toate colţurile ţării. 30.000 de cetățeni străini au petrecut, între 4 şi 7 august, în municipiul Cluj-Napoca, la Untold Festival 2016, conform Serviciul pentru Imigrări al Județului Cluj.  

Organizatorii Untold au estimat că anul trecut cei 240 000 de participanți ar fi cheltuit la Cluj în jur de 20 de milioane de euro, iar în condițiile în care anul acesta au fost 300 000 de participanți, suma estimată a fost de peste 25 de milioane de euro. 

Ziar de Cluj i-a întrebat pe managerii, șefii de sală sau pe reprezentanții din echipele de marketing ale localurilor clujene dacă în perioada Untold le-au crescut vânzările sau dacă au avut același număr de clienți și încasări similare cu oricare altă perioadă a anului. Din răspunsurile acestora reiese faptul că Untold a însemnat pentru unii o creștere de 20% – 30% în vânzări, pentru alții mai puțin, fiind și unele localuri unde, în perioada Untold, nu a crescut deloc afluxul de clienți, așadar nici încasările:

Marty Restaurants

„A fost o creștere de vânzări pe timpul Untold-ului. Practic, orice festival aduce o creștere de vânzări și pe restaurante, indiferent că e Untold sau Electric Castle. Bineînțeles că Untold mai mult, pentru că sunt mai mulți aici; se întâmplă în oraș.”

Agape, hotel și restaurant

„Da, au crescut vânzările. Noi am avut și la hotel clienți și au fost clienții de la hotel care au venit la restaurant. În afară de clienții de la hotel, au mai fost, nu foarte mulți, dar au crescut, în principiu.”

Bistro Capriccio

„Da, pot să spun că au crescut, undeva cu 25-30%.”

Bolero

„Nu neapărat. Nu! La noi nu s-a văzut o creștere semnificativă.”

Cabinet de Vin & Cocotte

„Probabil că la toate restaurantele au crescut vânzările [în perioada Untold – n.r.], pentru că a fost mult mai multă lume în oraș, deci automat la toate cresc. Orice eveniment e în Cluj, cred că oricine beneficiază. Nu știu în ce procent, că nu am făcut o statistică.”

Casa Boema

„Da, în perioada Untold vânzările au fost mari, chiar au crescut. Tot timpul au fost așa, și anul acesta, și anul trecut.”

Casa Piraților

„Da, au fost puțin crescute [vânzările în perioada Untold – n.r.].”

Casa Vikingilor

„Au crescut un pic [vânzările în perioada Untold – n.r.].”

Crama Haiducilor

„Da, într-adevăr au crescut vânzările [în perioada Untold – n.r.], aproape și jumătate în plus.”

La Cina

„La noi, fiind așa mai departe, că noi suntem în Centru cumva, nu au crescut nu știu cât, în zona asta [vânzările în perioada Untold – n.r.]. Deci, noi nu am simțit creșteri foarte mari. Noi vara avem aici o terasă deschisă și atunci la noi vara oricum e lume mai multă, dar nu pot să zic că datorită Untold-ului.”

Maimuța Plângătoare

„Ne-au crescut [vânzările în perioada Untold – n.r.], cam 40% în plus.”

Napoca 15

„Da, cu siguranță au crescut vânzările [în perioada Untold – n.r.]. Nu am făcut o statistică, dar, față de obicei, undeva cu 20%.”

New Croco

„Nu știu, eu am fost în concediu; nu știu nici colegii dacă au crescut sau nu vânzările în perioada Untold!”

Restaurant 4 Amici

„Da, au fost unele creșteri [în perioada Untold – n.r.]. Nu au fost mai mari de 20%. Nu știu și nu mai țin minte exact, dar nu au fost niște creșteri enorme. A fost mai bine decât în restul verii. Având în vedere că noi avem localul în beci, pe timpul verii toată lumea stă la terasă, majoritatea. Terasele fiind pline, a fost și la noi mai multă mișcare. A fost un pic mai bine, dar nu foarte.”

Euphoria Biergarten

„Da, au fost mai bune [vânzările în perioada Untold – n.r.]. Au fost semnificative.”

Booha Bar

„Sincer să vă spun, nu ne-a prea influențat lumea festivalul Untold, dar noi cred că avem alt target de oameni.”

LʼAtelier

„Cam tot așa [am avut vânzările, în perioada Untold, ca în restul timpului – n.r.]. Anul trecut, nu, dar anul acesta tot așa a fost. Anul trecut, în schimb, au fost vânzări mai ridicate. Anul acesta au fost cam la fel.”

Samsara

„Au crescut vânzările [în perioada Untold – n.r.]. Nu foarte mult, dar au crescut un pic. Cam cu 30%.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *