Din oras

Cu 1,3 milioane de lei, Primăria vrea să transforme imaginea comunistă a stației CTP din Piața Gării într-una „europeană”, dar abia din 2021

Una dintre cele mai dezolante stații de transport, din zona Gării din Cluj, a intrat, din nou, în atenția administrației locale, la mai bine de un an de la promisiunile privind modernizarea zonei. Cu un pasaj subteran infect prin care își întâmpină turiștii, după cum Ziar de Cluj a arătat, cu făgăduieli privind conexiunea Aeroportului cu Piața Gării prin intermediul unei linii de transport electrice chiar din parcarea aerogării, la ieșirea din terminal, făgăduință făcută într-o șagă și rămasă nerealizată, consilierii locali se pregătesc să aprobe alocarea unei sume de 1,3 milioane de lei din bugetul public pentru modernizarea uneia dintre cele mai dezolante, poate chiar sinistre, stații ale Companiei de Transport Public (CTP) Cluj.

Prima decizie privind transformarea stației CTP Gară într-una cu un chip uman, a fost luată în octombrie anul trecut. La mai bine de un an, Primăria scoate proiectul de la sertar pentru a-l pune în practică. 

CITEȘTE ȘI: Pasajul de la Gară, proiectul de suflet al city managerului Gheorghe Șurubaru, o poartă jegoasă de intrare în orașul virtual al lui Boc

Consilierii locali urmează să aprobe în ședința de consiliu de săptămâna viitoare, indicatorii privind obiectivul de investiții „Modernizare stații pentru transportul în comun – pentru zona Piața Gării, din municipiul Cluj-Napoca”, parte integrantă a proiectului de hotărâre. 

Investiţia se ridică la 1.3 milioane de lei, fonduri bugetare, durata de execuţie fiind de 3 luni. 

„Deși infrastructura de transport în comun este satisfăcător dezvoltată, oferta de transport public este încă discretă – cu lipsuri, datorită stațiilor de așteptare învechite, în unele zone ale orașului”, scrie negru pe alb în Analiza din cadrul Studiului de Fezabilitate, parte integrantă a proiectului de hotărâre. 

De asemenea, analiza mai arată că potrivit „orarului de circulație, frecvențele de circulație sunt foarte mari pe unele artere”, fiind amintite și „facilitățile precare pe care le oferă stațiile actuale”

Într-un Cluj cu pretenții de oraș smart, imagine cultivată îndelung pe pagina oficială de socializare a primarului Boc, o asemenea surprindere a situației din oraș în pragul anului 2021, reprezintă o adevărată jignire.

Dar și o confirmare a situației din teren, cu stații de transport comuniste, chiar dacă municipiul Cluj-Napoca intenționa să devină chiar în 2021 Capitală Europeană a Culturii, dar n-a fost să fie…

Este totuși semnificativ că din anul 2007 – când România devenea stat membru a Uniunii Europene – și până în 2021, adică vreme de 14 ani, s-a făcut prea puțin în acest sens de către aceeași, dar exact aceeași! administrație PNL-istă a orașului: imaginea comunistă s-a amestecat cu cea „europeană” într-un mix hidos, iar „greaua moștenire”  în acest sens aparține acelorași PNL-iști clujeni.

Fie că locuiți în Grigorescu, Gheorgheni ori Iris, stațiile Companiei de Transport Public din Cluj reprezintă în continuare, în bună parte, niște relicve ale trecutului comunist. Abia din 2021, autoritățile locale își propun să modernizeze stația de transport public CTP Gară, imaginea orașului pentru orice turist care coboară din tren
 
CITEȘTE ȘI: Cârpeală genială făcută de primăria Cluj-Napoca în stația de autobuz de la Gară. Au ascuns mizeria sub preș, au rezolvat problema

Obiective investiție:

Noua staţie CTP de la gară va dispune de un acoperiş „verde” şi panou lateral, băncuţe, iluminare cu LED, dar şi un dispecerat: birou abonamente ticketing pentru 2 operatori, birou dispecerat pentru 1 operator, 2 grupuri sanitare. 

În zona staţiei se vor monta granit şi coşuri de gunoi. 

De asemenea, vor fi montate camere de supraveghere video. 

Primăria a propus demolarea staţiilor de autobuz uzate de timp încă din 2019, dar abia din 2021 vor fi luate măsuri în acest sens. Până acum, clujenii au ascultat povești despre metrou și centura metropolitană, plus un tren metropolitan care nu mai vine. 

De altfel, potrivit promisiunilor autorităților locale, CTP Cluj urma să lanseze o linie de transport electric care să lege Aeroportul de Gară, cu plecare chiar din parcarea aerogării, la ieșirea din terminal, dar acest obiectiv nu s-a concretizat nici în 2020. 

CITEȘTE ȘI: Premieră națională: Linia de la Aeroport, ura și la gară!

Pe viitor, Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca are în vedere modernizarea staţiilor de autobuz şi alinierea acestora la standarde internaţionale în domeniu.


 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *