Din oras

Cosmeticele naturale, home made & handmade, oaza de relaxare pentru o corporatista

Ioana Nicoleta Balsan este o tanara de 25 de ani care lucreaza in trei schimburi la Banca Transilvania. Chiar daca ii place munca in corporatie, a simtit nevoia sa isi manifeste creativitatea si a inceput sa prepare cosmetice 100% naturale, in bucataria proprie. Asa a ajuns sa le asigure clujencelor sfaturi pretioase legate de ingrijirea tenului si, mai important, produse cosmetice personalizate.

Ioana jongleaza cu succes in doua domenii total diferite. Are un job de „oameni mari”, dar si o pasiune pe care spera sa o transforme intr-un business de succes. Ioana lucreaza la Banca Transilvania, in trei schimburi, si este unul dintre angajatii care se ocupa de tot ceea ce inseamna carduri si POS-uri. Ea are grija ca toate rotitele sa se invarta perfect pentru ca niciun client sa nu intampine probleme in timpul unei tranzactii.

Cand iese de pe usa bancii, Ioana se transforma intr-un antreprenor de succes – creeaza retete pentru cosmetice 100% naturale, preparate manual in casa, care ii asigura atat relaxarea de care are nevoie, cat si ingrijirea optima. In octombrie 2013, tanara a produs primul sapun hand made.

La scurt timp a inceput sa realizeze creme, sampoane si, nu in ultimul rand, deodorante pentru ca „ceea ce contin deodorantele din comert e dezamagitor”.

Materia prima o aduce din Franta si a gasit colaboratori care ii furnizeaza exclusiv produse certificate Bio, in timp ce recipientele le comanda din Romania.

„Eu lucrez la comanda pentru creme si produsele lichide. Nu pot sa imi fac un stoc pentru ca termenul lor de valabilitate e de doar 3 luni. Doar sapunurile le am pe stoc, pentru ca sunt ca vinurile – cu cat sunt mai vechi, cu atat sunt mai bune. Retetele le realizez eu, dar consult si internetul. Le adaptez tot timpul pentru persoanele care le comanda. De fiecare data cer un test de piele, sa stiu despre ce ten vorbim, sa fiu sigura ca i se va potrivi produsul. Ingredientele le aleg eu, dupa ce consult clienta, sa fiu sigura ca nu intervine vreo reactie alergica”, povesteste Ioana.

O crema antirid preparata de tanara antreprenor contine de la acid hialuronic, la coenzima Q10, ape florale si uleiuri esentiale.

Inovatie si adaptabilitate

Pe langa preparatele cosmetice, Ioana are si un blog, prin intermediul caruia le ofera clientelor retete si trucuri pentru o ingrijire perfecta a tenului.

„Toate cosmeticele le produc la mine in bucatarie. Cam 80% din timpul liber mi-l dedic cosmeticelor, nu neaparat sa le produc, ci sa le creez. Incerc sa fac ceva ce nu exista pe piata, sa vin tot timpul cu idei noi”, marturiseste tanara.

Recent, Ioana a lansat o sare de baie cu coji de portocala si scortisoara, o aroma dedicata sezonului rece.

„Incerc tot timpul sa ma adaptez in functie de sezon, de la clienti cer tot timpul feedback, vreau sa stiu cum se comporta produsele pe piele, cum rezista, daca se absoarbe repede. Sunt produse naturale, sunt mult mai usoare, nu produc iritatii, cum patim de multe ori cu cosmeticele din comert”, adauga Ioana.

Produsele de make-up, pe lista Ioanei

Desi a trecut putin peste un an de la lansarea brandului „Nicollecosmetics”, sunt deja cliente fidele care au renuntat la cosmeticele din supermarket. Cu toate acestea, Ioana spune ca brandul este departe de a fi un business adevarat, insa sunt tot mai frecvente perioadele in care e surprinsa de numarul mare de comenzi.

„Fac toata treaba asta pentru ca ajung acasa dintr-o corporatie si ma relaxeaza gandul ca ma spal cu produse naturale, realizate de mine. Momentan nu sunt destul de avansata sa pot realiza produse de machiaj, dar e un plan de viitor”, adauga Ioana.  

Pe langa balsamul de buze sau crema de maine, in perioada aceasta Ioana le recomanda clientelor uleiul de cuticule, un produs care asigura frumusetea mainilor in ciuda frigului de afara.

Produsele se pot cumpara de pe pagina de Facebook Nicollecosmetics. O crema de fata costa intre 20 si 45 de lei, in functie de ingrediente, un sampon in jur de 40 de lei, iar un balsam de buze sau un sapun in jur de 10 lei. Perioada de asteptare pentru o crema personalizata nu depaseste doua zile, timp in care Ioana se convinge ca produsul se ridica la nivelul asteptarilor.

Sursa foto: arhiva personala

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *