In vizor

Consiliul Judeţean Cluj se spală pe mâini de contractul cu UTI. Prejudiciu de 2 milioane de euro la buget

Actul adiţional semnat în 2010, între CJ Cluj condus la acea vreme de Alin Tişe şi societatea UTI Parking & Hotel, prin care  au fost suspendate obligațiile concesionarului de construire a parking-ului auto etajat și a hotelului până la data predării amplasamentului necesar construirii acestora este, din punctul nostru de vedere, profund ilegal. Potrivit raportului Curţii de Conturi, la bugetul judeţean s-a produs un prejudiciu de peste 2 milioane de euro. În şedinţa de azi a deliberativului judeţean, consilierii au pe masă un proiect “fierbinte” privind trecerea unor imobile din administrarea Consiliului Judeţean Cluj în administrarea RA Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj. Dacă va trece acest proiect, bazat pe o minciună spusă consilierilor județeni, Aeroportul Cluj va ajunge să plătească prejudiciul de 2 milioane de euro, stabilit de Curtea de Conturi, plus penalităţile. Iar Alin Tișe se va spăla pe mâini de orice responsabilitate.
 
Proiectul numărul 6 de pe ordinea de zi a şedinţei de azi a Consiliului Judeţean Cluj vine să acopere, din punctul nostru de vedere, o ilegalitate comisă în 2010 prin care bugetul judeţean a fost prejudiciat de peste 2 milioane de euro. Motivarea proiectului este una cât se poate de hilară şi demonstrează prostul management al resurselor patrimoniale ale Clujului. CJ Cluj a încheiat, sub semnătura lui Alin Tişe, un act adiţional la  Contractul de concesiune de lucrări  publice nr. 29/17.08.2010 prin care a fost suspendată obligaţia UTI Parking & Hotel de a construi un parking şi un hotel în incinta Aeroportului Cluj. Aşa cum se arată în referatul proiectului de hotărâre pe terenurile prevăzute în contract UTI nu putea să construiască un parking suprateran şi nici hotelul ca urmare a unui  litigiu în instanţă cu S.C. Aviatrans SRL şi a faptului că pe locul viitorului parking există clădiri în exploatarea aeroportului. 
“Prin actul adițional nr. 1 la la Contractul de concesiune de lucrări  publice nr. 29/17.08.2010 încheiat între Judeţul Cluj – Consiliul Judeţean Cluj şi S.C. UTI PARKING & HOTEL MANAGEMENT S.R.L., aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 269/2011, au fost suspendate obligațiile concesionarului de construire a parking-ului auto etajat și a hotelului până la data predării amplasamentului necesar construirii acestora. Motivul aprobării hotărârii susmenționate l-a constituit faptul că prin adresa nr. 9202/28.09.2011 înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 13436/29.09.2011, R.A. Aeroportul Internațional a comunicat faptul că ”pe amplasamentul aferent construirii parcării auto supraetajate sunt edificate clădirile Aeroportului Cluj-Napoca inventariate sub denumirea de Pavilion  A,B,D,E…si, în plus, precizează faptul că … terenul aferent pentru calea de acces din perimetrul aeroportului este în litigiu cu S.C. Aviatrans SRL, iar în lipsa căii de acces libere de sarcini, amplasamentul nu poate fi predat pentru edificarea construcției hotelului”, se arată în motivarea proiectului ce va fi supus azi votului în plen a CJ Cluj. 

În prezent UTI încasează, din explaotarea celor 650 de locuri ale parcării Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj nu mai puţin de 1,5 milioane de euro anual în timp ce redevenţa plătită către CJ Cluj este de 60.000 de euro pe an. Contractul de concesiune făcut în primul mandat a preşedintelui CJ Cluj Alin Tişe, este identic de păgubos pentru bugetul local ca cel făcut cu Iulus Mall de către predecesorul său la şefia instituției, Marius Nicoară. Pentru a muta uşor gogoaşa fierbinte în plasa consilierilor judeţeni, aceştia  au fost mințiţi că se reziliază contractul cu UTI şi că întreaga parcare va fi dată Aeroportului. 
 
MINCIUNA – nu se predau Aeroportului decât 350 din cele 650 de locuri de parcare, puţin mai mult de jumătate din locurile de parcare, restul rămânând în exploatarea UTI. Acest lucru este posibil doar dacă respectivul contract de concesiune va fi reziliat. În acest caz UTI va acţiona în judecată Consiliul Judeţean şi va obţine despăgubiri foarte mari pentru că nu există culpa operatorului, pentru că nu i-au fost predate amplasamentele pentru construirea parkingului şi a parcării supraetajate. În tot acest timp curg penalizările de la Curtea de Conturi.
 
Cum în prezent UTI  exploatează 650 de locuri, prin decizia de azi se lasă 300 de locuri la UTI şi restul la Aeroport. Întrebarea de bun simţ, la care ar trebui să răspundă consilierii judeţeni înainte de a vota proiectul, ar fi: cum se va face delimitarea între parcările aeroportului şi cele ale UTI, în condiţiile în care taxarea clienţilor este făcută prin barielele montate de UTI? 
 
O altă întrebare care ar trebui să fie pe buzele consilierilor judeţeni înainte de a ridica mâna ar fi cât va plăti UTI redevenţa către Aeroport şi cine păteşte paguba de peste 2 milioane de euro constatată în raportul Curţii de Conturi. 
 
Oare prin acest proiecte de hotărâre, o manevră juridică de a arunca pisica în ograda consilierilor, nu se doreşte cumva să se scape de ilegalitatea făcută de Alin Tişe şi Mariana Raţiu în 2011 când a fost semnat actul adiţional? 

 
Trebuie reamintit faptul că  prejudiciul stabilit este de 2 milioane de euro iar penalizările curg în continuare cu fiecare zi care trece. Un alt personaj important în afacerea UTI este Ştefan Iliescu, director executiv al departamentului juridic care minte atunci când spune că nu s-a predat toată parcarea către UTI. Concluzia este că nu se reziliază contractul şi nici nu li se dă celor de la Aeroport toată parcarea.
 
Oricum, reprezentanții firmei UTI lasă să se înțeleagă că decizia de reziliere parțială a contractului le-a aparținut lor prima dată și nu Consiliului Județean Cluj, așa cum se arată în proiectul de hotărâre, din cauza faptului că amplasamentele necesare pentru construcția parkingului supraetajat şi a hotelului de 4 stele nu au fost predate timp de mai bine de cinci ani de la data semnării contractului, iar pe de altă parte, firma susține că, în cazul adoptării proiectului de hotărâre în forma actuală, va da în judecată forul județean.
Consiliul Județean Cluj şi Aeroportul Internaţional Avram Iancu nu au pus la dispoziția UTI amplasamentele necesare execuției parkingului auto etajat şi a hotelului la mai bine de cinci ani de la data semnării actul adițional nr. 1 prin care obligația UTI de construire a celor două obiective s-a suspendat până la data predării amplasamentului necesar construirii acestuia. Urmare a acestei situații, UTI a declanşat procedura rezoluţiunii parţiale a contractului, ȋn ceea ce privește obligația de construire a parkingului supraetajat şi a hotelului, emițând o notificarea de încălcare parţială a contractului înregistrată la CJ Cluj în 6 iulie 2016 şi o notificarea de reziliere parţială a contractului înregistrată la CJ Cluj în 31 august 2016″, arată reprezentații firmei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version