Din oras

Compania de Transport Public vrea microbuze speciale pentru persoanele cu dizabilitati

Compania de Transport Public Cluj-Napoca isi propune sa cumpere patru microbuze electrice cu dotari speciale pentru persoanele cu dizabilitati, care sa fie echipate cu lift, locuri pentru fotolii mobile si locuri pentru insotitori. Decizia vine in urma dezvaluirii proiectului de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, unde se sublinia faptul ca materialul rulant de care dispune CTP ar fi de neacceptat in majoritatea oraselor europeane.

Avem deja o experienta buna in asigurarea unui transport pentru persoane cu nevoi speciale. De mai mult de 10  ani exploatam doua astfel de microbuze, cu motoare diesel, si rezultatele sunt foarte bune, si-au dovedit pe deplin utilitatea. La ora actuala, aceste microbuze sunt deja vechi, cu durata de utilizare depasita, iar nevoia de acest tip de transport este mult mai mare. Asigurarea unui transport ecologic si eficient energetic, inlocuirea mijloacelor de transport cu motoare diesel sunt alte  avantaje pe care aceste microbuze le-ar indeplini”, se arata in raportul pe care CTP l-a inaintat Primariei Cluj-Napoca.

In proiectul de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, se sublinia faptul ca materialul rulant de care dispune CTP variaza de la vehicule mai vechi, achizitionate second-hand, multe dintre ele pastrand inca insemnele primului proprietar, pana la vehicule moderne, de ultima generatie. Conform expertilor din Anglia si Italia, mijloacele de transport in comun ale Clujului sunt prea putin adaptate pentru persoanele cu dizabilitati, lucru care ar fi de neacceptat in orice alt oras european.

Tabelele de mai jos prezinta si procentajele de vehicule cu podeaua joasa, care permit accesul aproape la nivelul trotuarului pentru persoanele cu dizabilitati sau pentru oricine care, din motive de incapacitate sau din cauza altor factori, intampina dificultati la urcarea sau la coborarea din vehiculele cu trepte. Exceptand o parte dintre troleibuze, proportia redusa a vehiculelor usor accesibile in flota CTP nu ar fi considerata acceptabila in prezent in majoritatea oraselor europene”, scrie in raportul citat.

Strategia actuala de inlocuire prezentata in tabele ar duce la accesul deplin cu podea joasa abia in 2022 pentru autobuze, 2020 sau 2026 pentru troleibuze si 2027 pentru tramvaie.

Aceasta este considerata drept o problema semnificativa, iar CTP propune ca PMUD sa examineze modalitati de a accelera modernizarea flotei existente, nu doar din punctul de vedere al accesului, ci si din cel al eficientei si al impactului asupra mediului”, se mai arata in raport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *