Afacerea zilei

Compania de call center Sykes Cluj a ajuns, anul trecut, la 3,2 milioane euro profit și 1600 de angajați

Unul dintre cei mai mari angajatori din Cluj, Sykes Enterprises Eastern Europe, a avut un 2019 foarte bun. Cel mai bun an din 2010, anul începerii activității în Cluj, până acum.

Sykes Cluj a înregistrat anul trecut aproape 30,7 milioane euro cifră de afaceri, valoare asemănătoare cu cea de anul trecut. În 2017 cifra de afaceri a fost ceva mai mică, mai exact 24,8 milioane euro. În 2016, veniturile totale ale companiei au fost de 19,6 milioane euro. Cea mai mică cifră de afaceri a avut-o în 2010, anul înființării, fiind vorba de o valoare de 2,8 milioane euro.

Profitul net declarat de Sykes anul trecut a fost de peste 3,2 milioane euro, cel mai mare de la începerea activității în Cluj. În urmă cu doi ani, compania a avut un profit net de aproape 2,8 milioane euro, în 2017 a făcut profit de aproape 2,9 milioane euro. Primii doi ani de activitate ai companiei în Cluj au fost total neprofitabili. Astfel, în 2010 și 2011, Sykes a avut pierderi de 321.500 euro, respectiv 227.000 euro.

În ceea ce privește numărul de angajați, Sykes a avut în 2019 un număr mediu de salariați 1593 salariați, cu 45 mai puțini decât în 2018. Compania a pornit, în 2010, cu 279 de angajați.

Sykes Enterprises Eastern Europe Cluj este deținută de Sykes Enterprises Incorporated Holdings BV Olanda (85%) și SEI International Services SARL Luxemburg (15%). Compania din Cluj este administrată de John Chapman (Marea Britanie), Thomas James Holder (SUA), Patrick Jozsef Berendonk (Olanda) și David Edwin Grimes (SUA).

Sykes Enterprises Eastern Europe Cluj face parte din grupul american Sykes, care a intrat pe piața locală din România în 2010, prin deschiderea biroului din Cluj-Napoca din clădirea Sigma, unde la început a avut un spațiu de 1800 mp, iar ulterior s-a extins. Sykes a început cu dezvoltarea de proiecte pentru Samsung.

Firmele din sectorul serviciilor de externalizare (call center, business process out­sour­cing sau shared service center) au fost fost cei mai dinamici an­ga­ja­tori din pe­rioada postcriză şi au ajuns să aibă în România peste 125.000 de sala­riaţi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *