Analiza

Comedia lui Boc: După 5 ani de studii de fezabilitate (a se citi bani irosiți), centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2 km

Ne-am răcit tastatura degeaba la Ziar de Cluj demonstrându-vă și demontând poveștile politicianiste ale lui Emil Boc privind centura metropolitană. Acum, fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma (USR), critică modul în care Primăria Cluj-Napoca a început proiectul centurii metropolitane. Firul roșu al afacerii sunt studiile de fezabilitate, bani aruncați în teșchereaua cui trebuie.
  • ”Comedia lui Boc: după 5 ani de studii de fezabilitate, centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2km.”

CITEȘTE: COMENTARIUL ZILEI la laudele lui Boc despre cum OSĂ se facă lărgirea din spate de la VIVO: “păi nu s-a făcut că nu s-a început, dar dacă o să se înceapă o să se facă”

CITEȘTE: În lumea paralelă cu realitatea în care viețuiește Emil Boc, CE a aprobat varianta finală a programului de transport iar Centura Metropolitană apare ca proiect finanțat

CITEȘTE: DE SCOS LA LICITAŢIE S-A SCOS, să vedem şi când OSĂ se vadă ceva din primul tronson al Centurii Metropolitane. Sună tentant să faci 2 kilometri de drum cu 20,7 milioane de euro, nu?

Studiul de fezabilitate pentru centura Cluj este gestionat de primăria Cluj din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. Abia în toamna anului trecut studiul a fost finalizat.
Centura ar urma să aibă 42 km lungime, la care se adaugă 32km de drumuri de legătură și ar trebui să coste 1,4 miliarde de euro.
Însă, în mod surprinzător, edilul Clujului a decis să prioritizeze lărgirea de la 4 la 6 benzi a drumului Cluj – Florești pe o lungime de 2 km, în loc să liciteze cu celeritate sectoarele de centură care să scoată cu adevărat traficul din Cluj și din zona metropolitană.
Și ce e și mai grav e faptul că, pe perioada lucrărilor estimată a dura 14 luni, traficul infernal dintre Cluj și Florești va circula restricționat pe o bandă pe sens. Dacă astăzi se circulă bară la bară pe 4 benzi în cea mai mare parte a timpului, o astfel de restricție va bloca complet conexiunea Cluj – Florești. Era absolut necesară asigurarea a 4 benzi de circulație pe toată perioada lucrărilor pentru limitarea deranjului în trafic.

Irealitatea termenelor de execuție (a se citi: povești cu pești(:

Caietul de sarcini are 223 de pagini și este un ”copy-paste” de la Compania de Drumuri, cu nenumărate referințe la lucrări specifice autostrăzilor. Pe anumite sectoare grosimea straturilor de asfalt nu este specificată, iar termenele de verificare și aprobare a documentelor de proiectare sunt nerealiste, mai exact 15 zile în total pentru inginer, primăria Cluj și CNAIR.
În cazuri similare de documentații neprofesioniste la Compania de Drumuri constructorii serioși nu au participat la licitații, iar pe perioada contractului problemele, blocajele și litigiile în instanță au fost la ordinea zilei.
Emil Boc nu a fost în stare în toți acești ani să ofere clujenilor decât amânări, amăgiri și mult amatorism în cazul marilor proiecte de infrastructură. Iar perspectivele sunt la fel de sumbre în lipsa unor profesioniști care să gestioneze aceste investiții transformaționale”, a arătat Cosma.