Din oras

Clujul se bate cu Buenos Aires in topul The Best City To Visit Travel Tournament 2014

Cea de-a treia etapa a competitiei The Best City To Visit Travel Tournament 2014 s-a incheiat cu “victoria” Clujului in fata Brasovului. Concursul anual al bloggerului de travel Anil Polat a devenit cunoscut in tara noastra anul trecut, cand finala a fost castigata de Sibiu, in defavoarea Bucurestiului. In urmatoarea faza, Clujul se va “bate” cu orasul Buenos Aires. 

Bloggerul de turism Anil Polat organizeaza in fiecare an acest concurs online in care orasele sunt propuse si apoi votate de cititorii paginii sale. In 2013 au votat peste 10.000 de utilizatori, iar Sibiul a fost castigator. Pe locul doi s-a situat Bucurestiul, fiind prima data cand in finala s-au confruntat doua orase din aceeasi tara. 

In acest an Romania a fost reprezentata de Bucuresti, Sibiu, Timisoara, Cluj-Napoca, Craiova sau Alba Iulia, alaturi de orase ca Queenstown, Istanbul, Singapore, Sevilla, Havana, Buenos Aires sau Paris. 

In prezent, competitia se afla in etapa a treia, numita “Sweet 16”, in care Clujul a depasit Sibiul cu o diferenta de 6 voturi si urmeaza sa se confrunte la “duel” cu orasul Buenos Aires. Pana atunci, mai sunt in sferturi confruntari intre Alba Iulia si Timisoara si Sibiu-Sighisoara. 

Florin Morosanu, directorul Asociatiei Cluj 2021 – Capitala Culturala Europeana se declara “circumspect cu astfel de concursuri”. 

“Atata vreme cat orasul Cluj-Napoca sau imprejurimile atrag atentia unor mari ziare cum ar fi Business Insider, New York Times sau Huffington Post este extraordinar. Toate spun mai mult sau mai putin acelasi lucru: ca avem potential. Cred ca depinde de noi cum il exploatam, si, la final, sa iesim din starea de potential inspre cea de certitudine. Mai avem insa mult pana acolo”, a  apreciat Morosanu. 

Traian Almasan, managerul agentiei de turism City Tours & Events apreciaza ca nu avem decat de castigat din astfel de competitii. 

“E interesant. Sincer sa fiu, nu stiu cat de urmarit este blogul, insa cu siguranta ca orice plasare a orasului intr-un astfel de top, cu atat mai mult o clasare buna, este benefica pentru vizibilitate. Clujul are un potential enorm si in ceea ce priveste patrimoniul istoric si cultural (singurul oras cu 4 facultati de teologie, plus un institut de studii iudaice, orasul in care s-a nascut confesiunea unitariana, orasul cu unul dintre cele mai vechi cimitire publice din Europa etc)”, a spus Almasan. 

Un alt atu cu care Clujul isi poate seduce turistii este numarul mare de posibilitati de agrement, mai ales in privinta cluburilor si localurilor. 

“Dovada atractivitatii Clujului sunt si cele cateva mii de studenti straini care studiaza aici”, este convins managerul.

„La capitolul vizibilitate, Clujul a castigat enorm datorita unor artisti (mult prea putin cunoscuti in Romania), precum Victor Man, desemnat de catre Deutsche Bank artistul anului 2014. Am avut surpriza sa dau peste un afis gigantic cu artistul clujean la Berlin, recent, in timp ce participam la Targul de Turism. Sunt multe lucruri valoroase la Cluj despre care nici noi nu stim prea multe”, a mai spus Traian Almasan. 

Orasul castigator al anului 2014, cel care urmeaza apoi sa aiba parte de o vizita si o cronica a bloggerului Anil Polat va fi desemnat joi, 4 aprilie. 

Foto: Traian Almasan, www.ambo.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version