Din oras

Clujul s-a mutat "afara". Evenimentele au revitalizat spatiile non-conformiste ale orasului

Anul acesta, in Cluj-Napoca au fost reactivate multe spatii urbane mai putin conformiste, in care s-au organizat evenimente. De la petrecerile pe acoperis, devenite deja in voga, pana la evenimentele de pe malul Somesului si petrecerile din curtea Palatului Banffy, toate vin sa aduca vitalitate orasului.

Daca, pana nu demult, Clujul era tern la acest capitol, anul acesta mai mult ca niciodata organizatorii de evenimente au adus in trend spatiile non-conformiste.
Petrecerile pe acoperis sunt deja un “must” al sfarsitului de saptamana. Tonul a fost dat de cei de a Day 15, care au organizat, in luna aprilie, o petrecere caritabila pe acoperisul Complexului Leul din piata Mihai Viteazu. A fost un eveniment de succes, la care au participat mii de clujeni, semn ca tinerii sunt dornici de evenimente de acest fel. De atunci, locul a fost animant in mai multe weekenduri, ultimul eveniment de acest fel avand loc in acest sfarsit de saptamana.

Tot in acest weekend, cei de la Booha au readus la viata curtea Palatului Banffy din centrul Clujului. Booha College Party este un concept de petreceri in stil american, imprumutat cu succes in urma cu cativa ani la Cluj-Napoca. In scurt timp, frenezia petrecerilor organizate dupa modelul “American Pie” a cuprins cele mai importante centre universitare din tara, ajungand in patru ani la peste 50 de evenimente organizate. Conceptul „Booha College” a aparut in 2009, in Cluj, din dorinta de a face niste party-uri “ca afara”, spun organizatorii, barul Booha situat pe strada Piezisa din Cluj-Napoca. Au preluat modelul de “college party”, asa cum apare in binecunoscuta serie de filme pentru adolescenti “American Pie” si au adaptat-o la noi in tara. Rezultatul a venit imediat: mii de tineri, in mare parte studenti, se inscriu pe listele de asteptare pentru a fi selectati la urmatoarea petrecere marca Booha. Particularitatea acestui eveniment este acela ca participantii sunt selectati, tocmai pentru a da o nota aspirationala.

Pana acum, evenimente marca Booha College s-au desfasurat in mai multe spatii non-conformite si de cele mai multe ori este pastrat elementul-surpriza. La petrecerea de aseara, din curtea Muzeului de Arta, au participat peste 1.500 de persoane, iar organizatorii sunt convinsi de faptul ca au dat tonul, iar mai multe eveniment de acest fel se vor organiza intre zidurile vechi ale Palatului Banffy.

Inca de la inceputul verii, Parcul Central din Cluj a devenit unul dintre cele mai populate locuri ale orasului. Seara de seara, weekend de weekend, sute de clujeni isi petrec timpul liber, relaxandu-se in hamac sau luand un picnic cu familia. “Marea hamaceala” a devenit un eveniment ad-hoc, in weekenduri parcul este stapanit de clujeni de toate varstele. Jazz in the Park este evenimentul care a reinviat, in urma cu doi ani, acest spatiu. Daca in 2013 a fost o editie mai “timida”, in 2014 a ajuns, deja, in topul preferintelor clujenilor. Anul acesta, Jazz in the Pak va avea loc in 29 iunie – 5 iulie.


Tot organizatorii Jazz in the Park sunt responsabili pentru un alt eveniment de succes, desfasurat in aer liber. Este vorba de Picnic in the Park. De 1 mai, parcul Iulius Mall a fost transformat intr-un spatiu relaxant si placut.

Malul Somesului a fost, in acest weekend, nu numai un loc de promenada pentru clujeni, ci si un spatiu de evenimente. Somes Delivery este la prima editie si incearca sa readuca Somesul in cotidian. Astfel, mai multe zone au fost amenajate, s-a construit un pavilion si o terasa temporara, s-au organizat targuri, concerte si proiectii de filme.

Parcarea subterana de la Cluj Arena este, deja, un spatiu consacrat de evenimente. Mai inventivi au fost la acest capitol cei de la Beard Brothers, care au organizat un eveniment caritabil in subsolul magazinului Central.

70’s Party by Beard Brothers a inaugurat un spatiu nou de distractie in parcarea subterana de la Central. In 16 mai, parcarea subterana a Magazinului Central din Cluj va gazdui o petrecere gigantica, marca Beard Brothers. Toata lumea a fost pe, iar dress code-ul a fost anii ’70. Tot din acei ani de legenda a fost si muzica, combinata cu beat-uri moderne de artistii Missile, Dodo, Vlad Bretan si BeatJunkz, iar banii stransi din vanzarea biletelor de intrare si a consumatiei au ajuns la campioanele pe role ale Clujului, pentru a le ajuta sa ajunga la Wifsa World Open, la Geneva.
 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version