Din oras

Clujul, primul județ din România în care, în curând, toți cetățenii vor putea să își plătească online taxele și impozitele locale

Consiliul Județean Cluj a demarat procedurile de digitalizare ale procesului de plată a taxelor și impozitelor locale pentru toate primăriile din județ.

„Este un parteneriat cu Guvernul, respectiv cu platforma GHIȘEUL.RO care presupune interconectarea tuturor localităților din județul Cluj la această platformă și posibilitatea oricărui cetățean din Cluj, din orice județ sau de oriunde de pe Glob, să își plătească impozitele și taxele la primăria unde deține imobile sau unde are amenzi de plătit”, a declarat pentru Ziar de Cluj Alin Tișe, Președintele Consiliului Județean Cluj.

În județul nostru, în momentul de față, avem 11 localități înscrise pe platforma GHIȘEUL.RO. Cu restul primarilor, Consiliul Județean a discutat deja și zilele următoare vor urma să fie și acestea arondate platformei.

„Azi am avut o video-conferință cu toți primarii, au participat 65 de primari din tot județul, au fost toți primarii care nu sunt înscriși în această platformă. Consiliul Județean va asigura infrastructura și va ajuta la adoptarea softurilor primăriilor la această aplicație”, a mai declarat Alin Tișe.

Consiliul Județean speră ca până la finalul lunii august, toate primăriile să fie înscrise pe platforma GHIȘEUL.RO. Desigur, în paralel va continua să existe și forma clasică de plată, la ghișeele fizice din primării. Totuși, digitalizarea integrală a procesului de plată a taxelor și impozitelor locale îi va ajuta în special pe clujenii care au proprietăți în Cluj, însă sunt plecați din județ sau din țară și le este greu să se deplaseze pentru plata impozitelor și taxelor locale. 

„La final, dumneavoastră dacă sunteți în America și aveți 7 proprietăți în localități din județul Cluj, veți intra pe GHIȘEUL.RO pe localitatea cu pricina și veți face plata direct în aplicație, în două minute”, a mai declarat pentru Ziar de Cluj Alin Tișe.

În zilele următoare, fiecare primărie va trebui să își ajusteze și să și upgradeze softul de primărie cu ajutorul unui specialist IT. Primăriile care nu au contracte cu astfel de firme vor fi ajutate de Consiliul Județean. Ulterior, primăriile vor trebui să își aleagă din lista pusă la dispoziție de GHIȘEUL.RO o bancă cu care să colaboreze și prin care se va derula plata taxelor și impozitelor. Apoi, fiecare consiliu local va trebui să adopte o hotărâre prin care să aprobe intrarea în proiectul de digitalizare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version