In vizor

Clujul nu există în competiția „Destinația anului 2021 în România”, organizată de o firmă din Cluj – Clever Business Transilvania

Clever Business Transilvania, firma cu sediul în Cluj-Napoca ce are în portofoliu Prima TV și alte televiziuni și site-uri clujene (LOOK, servuscluj.ro ș.a.), a organizat un proiect de promovare a turismului românesc în care Clujul pur și simplu nu există. Nimeni nu-i profet în site-ul lui, dar oricum, orașul prezent în toate topurile ce privesc inovația, smartoșagul, calitatea vieții ș.a.m.d. a fost, de această dată, neantizat la capitolul „turism”. Și, pe bună dreptate! În afară de turismul medical, în care oamenii vin de necaz la Cluj, nu de plăcere, se tratează și pleacă, de cel festivalier, în care tânărul ascultă muzica de pe stick, fumează ceva și se duce, altfel de turism nu prea avem. De ce ar veni cineva pentru un sejur de câteva zile la Cluj-Napoca? Să viziteze eternele șantiere, să respire aerul cu iz de moloz, să se enerveze în trafic, să vadă noile blocuri între blocuri?

Pe site-ul oficial al campaniei (destinatiaanului.ro), putem citi mai multe detalii despre competiția în care Clujul nu este pomenit nici măcar la capitolul „și altele”:

„Românii au decis care sunt cele 6 locuri din România ce vor lupta în acest an pentru marele trofeu, titulatura de Destinația anului 2021 în România. Ambițiosul proiect de promovare a turismului românesc, realizat de Prima TV și platforma www.destinatiaanului.ro, intră în linie dreaptă. Peste 16 mii de nominalizatori au decis care sunt destinațiile din țară calificate în Marea Finală: Banatul Montan, Brăila, Delta Dunării, Iași, Țara Maramureșului și Oradea. Topul conține un mix de locuri foarte cunoscute și vizitate, dar aduce și surprize plăcute. Extrem de importantă în realizarea acestui top 6 a fost și implicarea comunităților locale, cum a fost cazul municipiului Brăila. Oameni inimoși au realizat campanii ample de mobilizare a locuitorilor, care și-au votat orașul.

În top 10 destinații nominalizate, foarte aproape de a prinde un loc între finaliste au fost și Țara Vrancei, Țara Făgărașului, Ținutul conacelor Covasna sau Alba Iulia.

Proiectul a adus în lumina reflectoarelor și alte destinații din țară care s-au bucurat de un număr mare de nominalizări: Brașov, Bucovina, Ciugud, Corbi – Argeș, țara Hațegului, Toplița, Zărnești – Piatra Craiului, Bucovina, Oltenia de Sub Munte, Piatra Neamț.”

„Banatul de Munte este promovat chiar de către Primăria Reșița: «Fabulosul ținut unde natura a fost atât de darnică cu pământenii poate să devină Destinația Anului 2021, în campania demarată de o televiziune și zece din cele mai importante bloguri de turism din România. Banatul Montan e locul care ar trebui descoperit și redescoperit de români datorită unui buchet extraordinar de destinații care sunt adevărate minuni ale naturii»” declara Ioan Popa, edilul Municipiului, citat de site-ul destinatiaanului.ro.

„Țara Vrancei a ridicat ștacheta printr-un comunicat de presă trimis de Consiliul Județean Vrancea care invita toți locuitorii județului să-și dea mână cu mână pentru a face din Țara Vrancei Destinația Anului 2021: «Haideți să vorbim oamenilor despre Țara Vrancei! Să le arătăm viile și munții noștri, rezervațiile naturale din Lunca Siretului sau Cheile Tișiței, să-i chemăm să bea vinurile care ne-au făcut cunoscuți, să guste cașul dospit în fân sau să poarte măștile de Păunești sau Nereju. Nominalizează Țara Vrancei ca fiind destinația ta preferată în 2021, apoi dă share să afle toată lumea de noi»”, a transmis președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma, citat de același site.

Aleșii Clujului s-au abținut. Când nu ai cu ce să te promovezi turistic, e mai bine să privești în altă parte, spre alte culmi de PR, mai credibile.

Organizatorul este din Clujul inexistent în competiție

În regulamentul de desfășurare a campaniei „Destinația anului 2021 în România” sunt precizați organizatorii:

„CLEVER BUSINESS TRANSILVANIA S.R.L. cu sediul ȋn CLUJ NAPOCA, str. Cetatii nr. 39, demisol 1, apt 2, jud. CLUJ, ȋnregistrata la O.R.C. Cluj sub nr. J12/4411/2005, CUI: RO 18239966, cod IBAN RO66BTRLRONCRT0089408704 deschis la Banca Transilvania, reprezentată legal prin Sorin Lapusan – Administrator care, pe de o parte, concepe si stabileste regulile de desfasurare ale Concursului iar pe de alta parte, in calitate de titular de licenta audiovizuala, difuzeaza Campania si promoveaza Emisiunea pe postul de televiziune „Prima TV”.

Si

SC BRANDELIER.BIZ SRL, cu sediul social in loc. Sat Ucea de Jos, com Ucea cod unic de inregistrare 40586910, numar de ordine in registrul comertului J8/618/07.02.2019, cont bancar nr. RO11INGB0000999908821893, deschis la ING BANK BUCURESTI CENTRALA, reprezentata legal prin Mihai-Constantin Barsan – Administrator, care dezvolta ideea si conceptul Concursului, punand la dispozitie drepturile de folosinta ale marcii „Destinatia Anului” si al site-ului www.destinatiaanului.ro.”

Clever Business Transilvania S.R.L., firmă cu sediul în Cluj-Napoca, are doi administratori – Pop Tudor Mircea, Lăpușan Sorin Emil, trei asociați – Tomșa Gheorghe Adrian (65%), Nicoară Maria (10%) și un asociat persoană juridică: Clever Media Network SRL (25%).

Obiectul de activitate al societății este cel de „difuzare a programelor de televiziune”.

Cifra de afaceri a fost, în anul 2020, de 2 389 153 euro. Profitul net a fost cu minus: -593 934 euro, iar datoriile: 7 150 644 euro. Firma avea în 2020 un număr mediu de 127 de angajați.

Clever Media Network S.R.L., firmă care activează în același sediu, are un administrator – Lăpușan Sorin Emil și doi asociați: Tomșa Gheorghe Adrian (100%), Gongolea Victor (0%).

Obiectul de activitate este cel de „difuzare a programelor de televiziune”.

Cifra de afaceri din 2020 a fost de 38 989 950 de euro, profitul net de 3 548 576 euro, iar datoriile 8 718 552 euro. Firma avea un număr mediu de 180 de angajați.

SC BRANDELIER.BIZ SRL, firmă cu sediul în județul Brașov, îl are ca administrator și asociat unic pe Barsan Mihai Constantin. Obiectul de activitate al societății: „Activități ale agențiilor de publicitate”. Firma care are doar un angajat a avut în anul 2020 o cifră de afaceri de 24 090 euro, un profit net de 5 844 euro și datorii 948 euro.

Potrivit informațiilor de pe site-ul clever-media.ro, „grupul Clever este unul dintre cei mai importanți jucători din piața media românească, în portofoliul complet al acestuia intrând 11 canale TV (PRIMA TV, LOOKSPORT +, LOOKSPORT, LOOKSPORT 2, LOOKSPORT 3, LOOK 4K, PROFIT.RO, AGRO TV, CINEMARATON, COMEDY EST, CINE EST) și 6 site-uri (servuscluj.ro, looksport.ro, lookmedica.ro, agro-tv.ro, profit.ro, primatv.ro). Grupul Clever operează prin firmele sale, CleverMedia Network și CleverBusiness Transilvania.

Anul trecut, în luna septembrie, Clever Business Transilvania a preluat, de la Cristian Burci, patronul trustului Adevărul Holding, postul de televiziune Prima TV.

În timp ce firma brașoveană coorganizatoare și-a promovat orașul, firma clujeană a evitat să facă asta. Și nu e de condamnat! Dacă nu rostogolești mai departe lauda electoral-piaristică a primarului Boc, nu prea ai pentru ce îi chema pe turiști în orașul de pe Someșul înecat în gunoaie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *