Editorial

Clujul-Napoca va avea. Deocamdată ARE. Poveşti

… şi foarte mulţi neterminaţi profesionist-educaţional printre cei care îi fac propagandă “jurnalistică” lui Emil Boc. Care maschează propaganda în “ştire”.

Dacă cei din presa centrală o fac (propaganda deşănţată, mascată în “ştire de presă”) pe bani grei din bugetul clujenilor, cei din presa locală o fac o mare parte de prostoi, din neînţelegerea ticăloşeniei informatice pe care o întreţin, alţii pe bani de pişcoturi şi o mângâiere pe ceafă de la Boc: “bravo, Maestre”.

Asta până când îl calcă pe coadă pe Însuşi El, Adevăratul Maestru şi Excelenţă, Şefu’ Boc şi-l ia ăla de aceeaşi ceafă şi-l tăvăleşte în faţa “careului”. Iar “careul” nu zice nici pâs. Că orice pâs duce la înjumătăţirea banilor de pişcoturi.

Cluj-Napoca va avea.

Va avea sens unic pe strada Moţilor. Va avea Someş Navigabil, clădire de Filarmonică, Metrou, trafic decent, Centură ocolitoare, Anul Cartierelor, Cetăţuie renovată cu telegondolă, parkinguri şi câte şi mai câte.

Totul va avea, undeva, cândva, deja Boc a semnat, a dat ordinul, a consemnat cu creionul chimic rău-constructorii în Cartea Ruşinii şi câte şi mai câte.

Deocamdată Cluj Napoca ARE. Nimic din ceea ce va avea. Şi va avea din ce în ce mai multe din ceea ce deja are: URBANISM DE CUMETRIE, circ, spectacol de lumini, cuvinte-n vânt, lipitori şi cărători de geantă de-ai lui Boc în sinecura banilor publici, blocuri peste case, blocuri peste blocuri, dictatura bunului plac al lui Boc şi mulţi papagali care se cred mari investitori, stâlpi ai societăţii locale, dar care fac jocul struţului de teamă să nu-i ia în colimator Excelenţa Sa, Primarul şi să le îngreuneze afacerile – să-i delisteze de la bursa Urbanismului de Cumetrie.

N-a trecut luna de când Boc se încurca în declaraţii cu privire la Centura ocolitoare a Clujului, că nu ştia cine o scosese din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, că oricum nu e relevantă, că e costisitoare, că trebuie să faci exproprieri şi mănâncă timp şi bani şi mai ieftin e să faci un metrou, orice altceva, ca să aflăm că proiectul metroului (pe care Cluj-Napoca îl va aavea) nu exclude proiectul Centurii (pe care, de asemenea, Cluj-Napoca o va avea).

În 2017 Emil Boc declara ca face mai mult decât n-a reuşit să facă Firea: “Centura Clujului de 38 de km”. Care “va fi construită de Primăria Cluj”.Prin urmare “Clujul va avea centură înaintea Bucureştiului”.

Citez: „Am obţinut aprobarea CNAIR pentru a face în locul Guvermului României studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal şi detaliile tehnice în vederea construirii centurii metropolitane. Noi vom realiza aceste aceste studii şi proiecte în perioada 2018 – 2019, după care Ministerul Transporturilor va organiza licitaţia şi execuţia lucrărilor în perioada 2020 – 2023. Urmează să aprobăm în Consiliul Local Cluj-Napoca acordul de asociere cu CNAIR şi primăriilor de comune de pe traseul centuriii – Gilău, Apahida şi Floreşti. Centura metropolitană de sud va avea o lungime de 38 de km şi o alocare financiară de 150 de milioane de euro. Suntem într-un regim riguros şi posibil, orice zi de întârziere riscând că această centură să nu se mai facă sau să nu mai fie accesaţi banii europeni”.

Bă, eşti nebun?!

Nu, nici vorbă. Doar ştii să foloseşti banii publici pentru a realiza aceleaşi şi aceleaşi hârtii inutile numite “Studii de Fezabilitate” cu firmele de casă – că, oricum, procurorii clujeni dorm pe picioare.

Şi e propagandă pentru care Emil Boc alimentează cu fân presa centrală şi cu mângâieri pe ceafă presa locală.

Nu e multă vreme de când Emil Boc avea retorica “untoldiştilor” (ăia care-şi pot face de cap în Cluj-Napoca ca într-un oraş al nebunilor, trei zile pe an, că le abrogă primarul legile şi educaţia: “nu-ţi convine, mută-te!” şi declara: “Centura Clujului este un proiect mai greu de făcut decât Metroul. Cine vine să-mi dea lecții, să-și caute altă casă”.

Citez: ”Este cea mai complicată și complexă lucrare pe care a avut-o Clujul în istorie. E mai complicată decât metroul. Trebuie să faci 20 de noduri care trec printre case, trebuie să expropriezi terenuri, să faci studii geotehnice, să treci prin Făget, să obții aviz de la Mediu pentru a defrișa pădure și să plantezi în altă parte, să faci pasaje ca să poți trece. La Metrou e mai simplu. E subteran.”

“E subteran”, nu se vede, poţi să-ţi faci mendrele, nu?

În iunie 2021 Emil Boc declara că în acel an va fi finalizată partea de documentație a proiectului ce prevede construirea Centurii Metropolitane, urmând că în 2022 să fie demarată procedura de licitație publică. “Anul acesta (2021) se termină documentatia, un an va dura licitația publică. Dacă totul decurge normal, în 2023 începem lucrările la centura metropolitană”, susţinea Emil Boc.

Aplauze prelungite, ura şi la gară!

Cum ziceam, Cluj-Napoca va avea.

Că un om, care şi-a uitat omenia şi-nghite broaşte râioase, clama: „Cluj-Napoca va avea”, asta-i strategia mea: „va avea”.

Şi neterminaţii din presă consemnau: “Şi metrou şi şuşanea. Mai repede pe şuşanea: un Untold şi altceva, poate, mâine, o şosea. Un pod peste Someş, ceva. Important e că va avea: şi Filarmonică, şi parc la şosea. Şcoli, grădiniţe şi creşe va avea. Cândva, prin vreun cartier, aiurea. Dar va avea!”

Dar, deocamdată are: Parkinguri în călcâieş, drob de sare sub pod are, Cetăţuia-n subsiori, toată plină de măcieşi şi sub blocuri o parcare.

Şi, gata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *