In vizor

Clujul "fifty-fifty". Primăria a dublat preţul chioşcurilor din zona centrală

Proiectul Planwerk pentru modernizarea şi transformarea Bulevardului Eroilor în zonă pietonală a prevăzut amplasarea a şase chioşcuri multifuncţionale. Prin acest proiect s-a stabilit amplasarea exactă a celor 6 chioşcuri, precum şi dimensiunile acestora. În acest an, pentru chioşcuri de aceeaşi dimensiune amplasate în Piaţa Unirii, municipalitatea a plătit dublu fata de cat s-a platit pe aceleasi chioscuri in 2009, cand primar era Sorin Apostu. 

Chioşcurile amplasate de municipalitate pe Bulevardul Eroilor în noiembrie 2009 aveau două dimensiuni. Un model de chioşc era prevăzut cu o suprafaţă de de 9,45 metri pătraţi, iar un alt model era prevăzut cu o suprafaţă de 7,35 metri. Costurile plătite de municipalitate pentru cele două modele au fost de  64.753 lei, respectiv 57.135 lei, adică aproximativ 15.000 de euro. În mod normal, trebuia organizată o singură licitaţie atât pentru chioşcurile de pe strada Eroilor cât şi pentru cele din Piaţa Unirii, dar cum reabilitarea pieţei a fost amânată mai bine de 8 ani, primăria a decis să organizeze o nouă procedură de achiziţie abia la inceputul acestui an. 

City managerul municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Şurubaru a semnat o notă internă către Direcţia de Patrimoniu a Municipiului şi Evidenţa Proprietăţii Serviciul Autorizări Comerţ, prin care a comunicat preţul pentru cele două chioşcuri, şi anume 412.272+TVA. 

“Suprafaţa chioşc multifuncţional: 3,5×2,7 m = 9,45 mp. Valoarea chioşcului multifuncţional 206.136 lei +TVA.”, se regăseşte în nota internă semnată de Şurubaru.

Cei 19 consileri PNL-UDMR  prezenți la şedinţă, au votat pentru cheltuirea din bugetul local în anul de graţie 2017 a 110.000 euro pentru cele două chioşcuri de nici 20 de metri pătraţi pare un lucru rezonabil. Deşi suma  de 55.000 de euro pe un chioşc estimată de municipalitate la aprobarea bugetului pe 2017 era exorbitantă, Emil Boc a afirmat în plenul şedinţei că, dacă atât au spus proiectanţii că ar costa, atât trebuie plătit.  

“Cu chioșcurile, atâta au spus proiectanții că ele costă în centrul Clujului. Suntem Capitala Transilvaniei. Dacă nu vă plac, să aduceți cutii de carton pe care să le pună PSD-ul în centru”, a replicat Boc la interpelarea din plenul şedinţei de CL a consilierului Dan Morar.

Cu alte cuvinte, în cadrul aceluiaşi proiect Planwerk, de această dată pentru modernizarea laturii de  Vest a Pieţei Unirii, cele două chioşcuri multifuncţionale achiziţionate pentru vânzarea de carte şi flori au costat 29.026 euro+TVA. Informaţia a fost servită presei prin intermediul unui comunicat de presă transmis de către Biroul Mass Media duminică,  la ora 20.50. Cum rămâne cu declaraţia din 2009  a primarului Emil Boc care afirma  că nu se plăteşte TVA? 

“Având în vedere că este vorba de o tranzacţie intracomunitară, nu se plăteşte taxa pentru valoarea adăugată, aceasta fiind valoarea totală a chioşcurilor”, a informat Primăria Cluj-Napoca în 2009.

 

Banul public este banul nimănui pentru că altfel nu se poate explica cum în 2009, un chioşc de aceeaşi dimensiune, făcut la recomandarea aceluiaşi proiectant, Planwerk, a costat 64.753 lei, iar în 2017 pentru o suprafaţă identică de 9,45 metri pătraţi să plătim din bugetul local  29.026 euro+TVA, dublu faţă de acum 8 ani. Probabil că diferenţa se preţ se regăseşte în utilităţile de care beneficiază cele două chioşcuri, aer condiţionat şi apă curentă.

 

 

Foto:presaclujeana.ro 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *