Din oras

Clujenii vor decide cum va fi cheltuit banul public. 15 proiecte propuse de cetățeni vor primi finanțare din bugetul local anul viitor

În premieră națională, Primăria Cluj-Napoca a dat, luni, startul unui proiect de bugetare participativă prin care clujenii pot depune proiecte legate de dezvoltarea orașului, urmând ca în urma unor etape de vot și analiză, să fie alese 15 proiecte care să fie derulate cu fonduri din bugetul local. Acest proiect vine după bugetarea participativă care a fost aplicată în urmă cu patru ani în cartierul Mănăștur. Atunci, mănășturenii au decis modernizarea cinematografului Dacia.

De luni, 17 iulie, clujenii pot depune online, dar și în format clasic, pe hârtie, propuneri de proiecte în ceea ce privește modernizarea orașului.

“De astăzi Primăria Cluj-Napoca este prima administrație publică din România care implementează proiectul de bugetare participaitvă online, care vine în continuarea proiectului de bugetare participativă tradițional, din Mănăștur. Bugetarea participativă reprezintă o formă de respect față de clujeni, față de cei care plătesc taxele și impozitele. O parte din buget va fi cheltuit așa cum decid clujenii”, a declarat primarul Emil Boc.

Proiectul se adresează tuturor clujenilor, nu doar celor din Mănăștur, așa cum a fost în cazul primului proiect.

“Am creat o platformă, aceasta înseamnă că începând de astăzi clujenii vor putea depune proiecte în vederea modernizării Clujului, în mai multe domenii: alei, trotuare și zone pietonale; mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației; spații verzi și locuri de joacă; amenajare spații publice (mobilier urban, iluminat public etc); infrastructură educațională și culturală; orașul digital”, a spus Boc.

Proiectele se depun individual, singurele date care se cer sunt nume, adresă, telefon și e-mail. Între 17 iulie – 20 august se vor putea depune aceste proiecte pe www.bugetareparticipativa.ro. Pentru cei care nu au abilități digitale, se pot depune cereri la Casino zilnic între orele 13.00 – 17.00, unde vor fi prezenți angajați din Primărie care îi vor îndruma pe cetățeni cum se depun cererile.

Între 21 august – 1 octombrie, se analizează fiecare proiect în parte în ceea ce privește legalitatea și posibilitatea de implementare. Urmează prima etapă de vot, între 2 octombrie și 22 octombrie.

“S-ar putea ca unele proiecte să fie comasate, să sufere modificări, dar va lucra la acest aspect echipa tehnică din Primărie. Se vor putea da 6 voturi la cele 6 domenii. Urmează apoi etapa de validare a votului 23-29 octombrie când vor fi selectate 30 de proiecte. Primele 3 proiecte din fiecare categorie merg mai departe. Urmează a doua etapă de vot în care fiecare cetățean poate vota un singur proiect din cele 30, după care  rămân 15 proiecte care vor fi implementate în anul 2018. În 20 – 28 noiembrie este validarea etapei a doua de vot, în 29 noiembrie se afișează proiectele câștigătoare”, a afirmat Boc.

Valoarea maximală a unui proiect pe care îl poate depune un cetățean este de 150.000 euro.  Acele proiecte care vor trece vor fi susținute din bugetul anului 2018.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *