In vizor

Clujenii vor afla in aceasta luna cine le va ridica gunoiul in urmatorii opt ani

In ultimii doi ani, licitatia pentru salubrizare stradala si deszapezire a fost anulata de doua ori. Cei opt ofertanti au fost anuntati de Primarie ca nu indeplinesc criteriile impuse in caietul de sarcini. Contractul de 30 de milioane de euro este unul vital pentru locutorii din Cluj-Napoca, iar castigatorii ar fi trebuit sa asigure serviciile de curatenie a strazilor din municipiu, dar si cele de deszapezire, pentru o perioada de opt ani. Cum procedura de achizitie a intampinat o serie de contestatii si actiuni in instanta din partea ofertantilor, primaria a prelungit, fara licitatie, contractele cu Brantner si Rosal. Vineri a fost termenul limita pentru depunerea ofertelor urmand ca pana la sfarsitul acestei luni comisia de evaluare sa decida castigatorul. 

11 angajati ai Primariei Cluj-Napoca au lucrat la caietul de sarcini care a stat la baza licitatiei de salubrizare stradala si deszapezire ce trebuia realizata inca din 2012. Din cauza acestui caiet de sarcini intocmit pe genunchi, procedura de achizitie publica a fost anulata de doua ori. 11 functionari ai Primariei au reusit performanta de a rata, in doi ani, cel mai impotant contract de servicii pentru Cluj-Napoca. Scuza Primariei a foste aceea ca ofertantii nu au reusit sa indeplineasca criteriile de eligibilitate. De aceea or fi si protestat prin contestatii si actiuni in instanta.

Asa ca stam pe prelungire de contract, pe bani frumosi, fara nicio licitatie, din septembrie 2013. Pana la prima amanare a licitatiei, documentatia de atribuire a fost contestata de nu mai putin de opt ori, de catre toate firmele care au depus oferte. Apoi, a fost contestat si rezultatul licitatiei. In cele din urma, instanta a decis ca documentatia realizata de angajatii primariei nu este conforma, asa ca licitatia s-a reluat, cu refacerea caietului de sarcini. Primaria Cluj-Napoca a transmis, in urma cu un an, un punct de vedere, in care muta responsabilitatea in ograda firmelor ofertante.

“Licitatia s-a anulat din cauza faptului ca nu au fost indeplinite criteriile de eligibilitate (documente de calificare/ tehnic/ financiar) de catre cel putin 3 ofertanti pe fiecare lot in parte (sector I si sector II), conform art 29 alin (9) din Legea nr. 51/2006- a serviciilor comunitare de utilitati publice. Pentru lotul 1 toate cele 3 oferte depuse au fost declarate neconforme/ inacceptabile; pentru lotul 2, doua oferte au fost declarate admisibile, iar 4 oferte au fost declarate neconforme/ inacceptabile. Pana la data de 18.06.2015 rezultatul procedurii poate sa fie contestat. Caietul de sarcini a fost realizat in conformitate cu Ordinul nr. 111/2007 emis de Autoritatea Nationala de Reglementare a Serviciilor Comunitare”, au afirmat  reprezentantii institutiei in 10 iunie 2015.

Si la cea de a doua licitatie au depus oferte opt societati, cam aceleasi ca la prima licitatie: Supercom, Compania RER Ecologic Service Buzău, RER Ecologic Bucuresti, Retim Ecologic Service, Brantner Servicii Ecologice Cluj, Rosal Group SA, Polaris M Holding si Brai-Cata. Cum nici la a doua incercare nu s-a reusit adjduecarea serviciilor, Primaria a fost nevoita sa organizeze cea de a treia licitatie – cea al al carui termen de depunere s-a incheiat vineri.

 

La cea de a treia incercare a procedurii de achizitie publica privind adjudecarea serviciilor de salubrizare stradala si deszapezire numarul firmelor participante s-a redus consistent pe ambele sectoare scoase la licitatie.

Astfel pentru Lotul I a carui valoare estimata este de 80.745.979,72 lei fara TVA au depus oferte o firma si doua asocieri: SC Rosal Group SA, Asocierea SC RER Ecologic Service Buzau SA – SC RER Ecologic Service Bucuresti REBU SA si Asocierea SC Branter Servicii ecologice SRL – SC Compania de Salubritate Branter Veres SA.

Pentru Lotul II, a carui valoare estimata este de 77.452.096,36 lei fara TVA au depus ofertele SC Rosal Group SA , SC RER Ecologic Service Codlea SA, Asocierea SC Branter Servicii Ecologice SRL – SC Compania de Salubritate Branter Veres SA.

Comisia de evaluare va verifica in urmatoarele zile eligibilitatea ofertantilor, oferta tehnica a acestora si oferta financiara urmand ca, in urmatoarele saptamani, sa fie anuntat castigatorul, cel care, in urmatorii 8 an, se va ocupa de salubritatea stradala si deszapezire in municipiul Cluj-Napoca.

Mai ramane sa-i intrebam pe fostii consilieri locali ai vechiului PNL Cluj daca acum, la putere fiind, mai sunt de acord cu ceea ce nu erau pe cand se aflau in opozitie si anume ca un contract de o asemenea valoare sa se intinda ca timp pe mai mult decat durata unui mandat plus cel mult un an?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *