General

Clujenii, sceptici în privința realizării Someșului velo-pietonal, după acordul Cluj-Gilău-Florești-Apahida: «Mă speriasem că se face realmente ceva, dar am realizat ca e vorba doar de puz, sf și dtac. Licitații pentru niște hârtii cu desene, cifre și litere fără noimă și aplicabilitate»

Sunt sătui de acorduri și realizări la nivel de hârtie: studii de fezabilitate, expertize tehnice, planuri urbanistice zonale etc. Clujul fain-velo-pietonal este proiectat undeva în viitor, iar primarii din Cluj-Napoca și satele învecinate semnează acorduri, parteneriate și fac publicitate de facebook cu realizările ce se vor face, vor demara + vom avea…

Edilul Emil Boc a mai anunțat o realizare: semnarea parteneriatului între Cluj-Napoca, Gilău, Florești și Apahida pentru coridorul de mobilitate urbană durabilă de-a lungul râului Someș.

Primarul Emil Boc a semnat, alături de Bogdan Pivariu, primarul Comunei Florești, Gelu Topan, primarul Comunei Gilău și Grigore Fati, primarul Comunei Apahida, Acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat, a Studiului de Fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal (P.U.Z.), a documentației tehnice pentru autorizația de construire (D.T.A.C.), precum și a tuturor studiilor conexe obiectivului de investiții „Amenajare coridor de mobilitate urbană durabilă (pietonal și velo) de-a lungul râului Someș”.

sursa foto: capturăemilboc/facebook.com

Termenul de realizare – în viitor

„A fost semnat Acordul de asociere, pentru a face un culoar velo și pietonal pentru aceste tronsoane de-a lungul malurilor Someșului.

Vom avea o zonă coerentă pentru transportul alternativ – velo și pietonal.

Dupa semnarea acordului și după votarea acordului de catre primării, vom lansa licitația pentru studiul de fezabilitate și DTAC, se lucrează acum la caietul de sarcini.

Ca și termin de realizare – mi-e foarte greu să vă spun, sunt bani europeni, exercițiul financiar 2021-2027.

Discutăm de studiu de fezabilitate acum, în această etapă.

Avizele de la apele române reprezintă etape procedurale”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul intervenției radio locale de marți.

Clujenii par a fi deja sătui de promisiuni

Pe lângă tradiționalele «felicitări» pentru primarul Emil Boc, anunțul a stârnit și indignarea clujenilor – vor rezultate, nu vorbe.

„Trb curățată și #Apa de toată mizeria ce #plutește #pe #Râul #Someșuluiar fi #Păcat ptr un oraș atât de frumos #ClujNapoca”.

„Bine ca avem pista Hi-Tech pentru bicicleta si stam cu “rahatul” in curte … ultimii din Europa la canalizare… treziți-va si puneți accent pe lucrurile primordiale !!!!! ULTIMI IN EUROPA si noi facem parte din statistica Campenesti-Apahida”.

„Mă speriasem că se face realmente ceva, dar apoi am realizat ca e vorba doar de puz, sf și dtac. Deci licitații pt niște hartii cu desene, cifre și litere fără noimă și aplicabilitate. Practic….niște para’ndărăt”.

„No, bine că v-ați apucat de treabă.

In Florești este deja făcut, până acum un an se plimbau oile și vacile florestenilor.

Centura nu va fi tot pe aici ?”.

„Asta e ca și cu pista de biciclete Floresti Apahida care nu exista”.

„Ati mai facut un coridor de mobilitate urbană velo din cluj spre apahida cu multi bani europeni care trece pe calea Dezmirului. Dacă reușiți să treceți pe acolo pe jos sau cu bicicleta fără să vă mănânce câinii e mare lucru!”.

„Felicitări…dar…oare până în anul 2130 va fi gata? Sau 2230? Doar trăim în România…fara supărare!”.

„Alți bani dați aiurea, pe studii de fezabilitate, aviz de mediu și pe urmă se pierde urma banilor!!!!”.

„Ce se mai aude de Centura Metropolitana dnule Boc?” – au fost doar câteva dintre comentariile clujenilor la anunțul făcut de edilul Emil Boc pe pagina sa de socializare.

Nu este prima asociere încheiată de Primăria Cluj-Napoca cu comunele clujene.

Administrația Boc a mai încheiat de-a lungul timpului asocieri similare cu comunele-dormitor ale Clujului pentru realizarea documentațiilor necesare pentru proiectul metroului și a trenului metropolitan, obiective proiectate în viitor.

În decembrie 2018, Consiliul Local Cluj-Napoca aproba asocierea municipiului cu şapte comune limitrofe, în vederea realizării studiilor necesare introducerii unui tren metropolitan care să fie implementat cu fonduri europene şi care să asigure transportul între aceste localităţi. Au trecut deja mai bine de 3 ani de la acel moment, însă trenul metropolitan reprezintă în continuare un proiect de viitor.

CITEȘTE ȘI: Culoar de mobilitate nemotorizat, fără deșeuri: Clujenii vor bate Someșul la picior sau velo prin 2030

Potrivit autorităților, culoarul de mobilitate Someș velo-pietonal va deveni un spațiu sigur pentru pietoni, bicicliști/trotinete și tot ceea ce înseamnă transport alternativ.

Amenajarea malurilor Someșului reprezintă un proiect cu bătaie lungă – anul 2030 fiind vehiculat ca termen limită de realizare.