In vizor

Clujenii nemulțumiți de serviciile firmelor de delivery NU POT lua legătura cu ei. Pot să facă reclamații DOAR la Protecția Consumatorului

Lucian Rus, comisar în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului recunoaște că numărul sesizărilor venite din partea clujenilor au crescut cu 150 față de anul 2019, asta deși acestea au putut fi depuse doar online sau prin poștă.

„Valoarea amenzilor a fost de 2,5 milioane, comparabilă cu valoarea amenzilor aplicate în 2019. Nu a fost o mare diferență între 2019 și 2020. În ceea ce privește partea d ereclamații avem o situație aparte. Cu toate că  reclamațiile s-au depus online sau prin poștă s-a depășit numărul de reclamații cu 150 față de 2019. Dacă am avut 3900 în anul 2019, în anul 2020 au avut 4050 de reclamații înregistrate”, a declarat comisarul Lucian Rus.

Unul dintre motive, după cum sesizează și comisarul Rus este că multe dintre localurile care servesc mâncare și-au mutat activitatea în online, ceea ce a determinat o activitate mult mai intensă a firmelor de delivery. În cazul acestora, cea mai mare problemă este că, clienții nemulțumiți nu au cu cine să ia legătura în cazul în care comenzile lor au fost greșite, singura lor șansă fiind o reclamație la Protecția Consumatorului.

„Am comandat acasă două mere și trei pere și am primit doar două pere. Eu ca să reclam trebuie să intru pe platforma distribuitorului și să reclam la el, că eu nu am contact direct cu vânzătorul. Aici sunt sincope. Nu poți lua legătura cu firma care distribuie. Atunci oamenii se adresează protecției consumatorului. Noi ne adresăm celor care au făcut distribuția”, potrivit comisarului Rus.

Plîngerile clienților curg pe paginile de socializare ale acestor firme, dar desigur nu se schimbă nimic, nimeni nu le răspunde. Iar cele mai multe restaurante, jecmănite de acest firme, nu au altă alternativă. Nu toate pot să creeze un sistem de delivery, astfel că pentru a putea supraveițui trebuie să apeleze la aceste firme. Principala nemulțumire a celor care reclamă servicile oferite de livratori este că nu au cui să se plângă și nu au unde să facă reclamații. Singura rezolvare este să apeleze la Protecția Consumatorului, cei care se vor ocupa să contacteze firmele de livrare în locul lor. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *