Din oras

Clujenii cer bandă dedicată autobuzelor pe Calea Turzii: 1000 de oameni așteaptă după 100 ce stau cu fundul în mașini

Traficul este infernal la orele de vârf în cartierele unde s-a construit pe bandă rulantă în ultimii ani, cum e cartierul Bună Ziua. Clujenii se plâng că sunt blocați zeci de minute în autobuze din cauza traficului și cer să se implementeze bandă dedicată pe Calea Turzii.

Cetățenii susțin că nu au niciun avantaj să folosească mijloacele de transport în comun dacă circulația acestora nu este prioritizată. Degeaba are primarul și viceprimarul sloganuri de genul oraș pentru oameni nu pentru mașini și că se prioritizează transportul în comun, dacă autobuzele stau blocate în trafic zeci de minute.

„Va rog sa luati in considerare introducerea unei benzi de transport in comun pe Calea Turzii, macar de la intersectia strazii Brasov in jos. Autobusul 21 sta si 20 de minute ca sa intre dimineata inainte de orele de serviciu si de scoala de pe str Brasov pe Turzii. Nu doar asta, dar toate autobuzele 21, 35, 50 pline, cate 60, 100 de pasageri stau dupa nici 40-60 de masini cu 1 sau 2 persoane in ele (neavand alta optiune deoarece autobuzurile sunt, cu respect va spun, intrecute de pietonii care merg pe jos) ….deci vreo 1000 de oameni stau dupa 40-80 de oameni ce stau cu fundul in masini intre intersectia Calea Turzii cu Str Brasov. Orice calcul ati face, 100 de oameni nu pot, si nu trebuie, sa aiba prioritate un fata a 1000 de oameni. Din punct de verede al poluarii a tot ce inseamna un transport rational, pur si simplu nu are sens ca masinile sa aiba aceeasi prioritate ca si autobuzul. Dar macar atunci introduceți banda de autobuz fara sa taiati pe cea de masini, pentru ca puteti taia din latimea celor 4 benzi. Actuala latime incurajeaza nimic altceva decat viteza excesiva, puteti taia din trotuare partial, si din gardurile proprietarilor. E in interesul tuturor, inclusiv al lor. Faceti asta ieri!”

”Autobuzul 21, dimineata, ca sa intre de pe strada Brasov in Calea Turzii face 15 – 20 minute. Chiar nu se poate face ceva in sensul asta ? Deviati masinile mici, de ex. Intr-un bus sunt zeci de oameni egal cu numarul din zeci de masini … nu ar trebui bus-ul sa aiba prioritate ?! Unde e orasul pentru pietoni?!”, au sesizat clujenii.

Banda dedicată de pe Turzii, în analiză de CINCI ani, dinaintea alegerilor din 2019

Primarul Emil Boc anunța în septembrie 2019 că banda dedicată autobuzelor de pe Calea Turzii se află în analiză și așa a rămas și cinci ani mai târziu.

“Este în analiză această bandă. Este prioritatea doi, după axa est-vest. Dar atenție, nu numai pe Observator. Intenția este să avem o bandă inclusiv pe Calea Turzii, pe interval orar. Degeaba faci pe 2 kilometri și te-ai blocat pe Turzii. Nu faci nimic. Gândim pe toată axa Zorilor, până în centru. Să ai coborârea Turzii, pe interval, pentru autobuze. Nu vom juca doar cu jumătăți de măsură, că atunci nu poți să încurajezi și să aibă oamenii încredere în transportul public”, declara în 2019 Emil Boc.

În 2022, Tarcea a readus în discuție introducerea benzilor dedicate autobuzelor din Zorilor, însă doar după ce vor fi cumpărate mai multe autobuzuri. Tocmai a fost aprobată achiziționare a altor 18 autobuze electrice, poare că atunci o să fie suficiente și se va prioritiza transportul în comun.