Din oras

Clujenii au la dispoziție o nouă aplicație, Click Taxi, o variantă a taximetriștilor pentru fostul Clever

Clujenii au la dispoziție, de la finalul lunii trecute, Click Taxi, o aplicație realizată de către taximetriști după ce Clever a fost preluat de Free Now (noua aplicație Free Now fiind considerată de mulți mai greu de utilizat decât fostul Clever).

Aplicația Click Taxi a fost lansată în data de 26 mai 2020 și are până în prezent „peste 100 de descărcări”.

Recenziile de până acum sunt pozitive, cei care le-au lăsat recomandând aplicația mobilă drept una eficientă și ușor de folosit.

Din 5 încercări consecutive efectuate de noi, pentru a chema un taxi pe o stradă din zona centrală, la ora 13, toate s-au soldat cu succes. În jur de 40 de mașini apăreau ca fiind disponibile, comanda fiind acceptată de către un șofer în maximum 15 secunde.

Pe Instagram și pe Facebook, aplicația este descrisă ca fiind cea „care unește toate taxiurile din oraș”.

Ziar de Cluj l-a contactat pe Adi Bleju, de la Click Taxi, pentru a vă oferi detalii despre noua aplicație:

„Aplicația reunește taxiurile din Cluj, nu firmele, nu dispeceratele. Sunt persoane fizice sau SRL-uri care colaborează, e cum era Clever-ul, nu e dispecerat, e aplicație și lucrează cu toate taxiurile din oraș. Până acum sunt 237 de taximetriști care folosesc această aplicație. S-a făcut o asociație a taximetriștilor care au ajuns la concluzia că e mai bine să își facă ei o aplicație proprie, să lucreze ei pe aplicația lor individual, să nu mai fie pe platforme ride-sharing și alte mașini private, să fie a lor, să știe că nu depind de nimeni.

S-a schimbat Free Now-ul, a început să ia comisioane, comisioanele cresc tot mai mult, Clever-ul a început la 10 euro, apoi a crescut la 20 de euro, acum Free Now-ul ia un leu plus TVA din fiecare cursă. Vă dați seama că dacă faci 10 curse pe zi, le dai lor 3-400 de lei pe lună comision.

Acționarii sunt toți membrii asociației. Fiecare taximetrist care vrea să se înscrie la asociație devine automat și proprietar al aplicației, are drept de decizie, tot, sunt toți cu drepturi egale, nu există un patron, un administrator.

Orice taximetrist care dorește poate să se înscrie, nu este nicio piedică. Fiecare lucrează la dispeceratul la care e colantat, că legea te obligă să fii colantat la un dispecerat ca să poți funcționa, și, pe lângă asta, folosesc Star Taxi și Free Now și alte aplicații, folosesc și Click Taxi.

De o lună și-a dat drumul, proiectul e cam din martie, dar acum a luat amploare cât de cât și deja încep să fie comenzi, sunt mașini online, acoperă orașul. Diferența pentru clienți e că nu mai au ride-sharing-ul, adică nu mai vin mașini private, vin doar taxiuri și noi le impunem la toți, acuma, în decurs de o lună, preconizăm că toată lumea o să aibă plată prin aplicație și plata cu cardul, să nu mai existe probleme că nu se poate plăti cu cardul, o să aibă fiecare mașină POS, o să fie posibilă plata și prin aplicație, acum se lucrează, se va putea plăti într-o săptămână prin Click Taxi.

Vrem să fie o aplicație doar pentru oraș, să fie exact cum vor șoferii, nu după regulile multinaționalelor, să impună ei taxe, procente și comisioane. Click Taxi nu impune absolut nicio taxă. Momentan e taxa care să susțină să facem promovare și să susținem aplicația, firma de IT, securitate ș.a.m.d., acelea sunt singurele taxe.

Aplicația este realizată de o firmă din Brașov care are sediu și în Cluj, există în mai multe orașe care colaborează cu firma de IT, fiecare și-o personalizează, am făcut update-uri să o personalizăm cum vrem noi, să ajungă la client mașina cât mai repede, adică să o dăm la cea mai apropiată mașină față de client, să fie ușor de folosit, să nu se vadă numerele de telefon ale clienților, să nu fie discuții.”

Inițiativa acestei aplicații este contestată chiar din interiorul breslei. Un alt taximetrist clujean a declarat, pentru Ziar de Cluj:

„Aplicația nu e nici la 15% din ce știe orice aplicație de pe piață, s-au trezit niște răzvrătiți că lansează o aplicație veche de 10 ani. Nu au personalitate juridică, ei habar nu au în ce rahaturi se pot băga. Sunt vreo 20 de taximetriști în spatele aplicației, care au cumpărat ei, pe persoană fizică, o aplicație care există în încă 4 dispecerate. Și nu are funcționalitățile care trebuie. Au făcut-o de frustrare, că au crezut că dau ei gaura în macaroană. Eu le-am zis din start: proiectul e perimat, din moment ce nu se știe acolo cine conduce, cine ia decizii. E un talmeș-balmeș! Se strofoacă taximetriștii, o parte dintre ei, dar nu e, cum scriu ei, că e pe toate taxiurile din Cluj și avioane! Mai au încă până acolo. Dacă or să supraviețuiască.”

Proiectul este, așadar, unul controversat, clienții urmând a da verdictul final, dacă vor considera utilă sau nu noua aplicație.

Susține Ziar de Cluj!

Timp de aproape 10 ani, ți-am oferit gratis articolele noastre. A venit timpul să devenim parteneri. Ziar de Cluj va implementa în curând abonamentul de 10 lei pe lună pentru toți cititorii. Pentru toți cititorii care ne respectă curajul și experiența.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *