Din oras

Clujeanca cu ochi albastri care te invata sa vinzi ca un pro

Cum ar fi ca intr-o organizatie oamenii sa nu stie sa vanda, sa nu stie sa comunice, sa nu fie eficienti, sa nu stie sa isi masoare rezultatele? Cum ar fi sa existe companii conduse de manageri din alte domenii de activitate sau organizatii conduse de oameni care nu au avut tangenta cu ceea ce fac? Toate acestea sunt la ordinea zilei pe piata clujeana, spune Monica Muresan, Managing Partner, o firma care organizeaza workshopuri si traininguri de dezvoltare profesionala si personala tocmai pentru a suplini aceste carente. Clujeanca are un CV impresionant, a ocupat functii de varf in vanzari la toate firmele de telefonie care au operat in Romania, iar experienta de mama a determinat-o sa renunte la o pozitie de invidiat la Vodafone pentru un business propriu. 

Cu un zambet cuceritor de scolarita si limbaj precis de corporatie, Monica Muresan isi dezvaluie povestea demna de un serial de film motivational metodic, alternand detaliile corporate cu marturisiri personale. Este din Zalau, dar are si sange de olteanca, din partea tatalui sau si este foarte mandra de asta. Dupa 10 ani petrecuti dincolo de Carpati a revenit in Ardeal si a studiat Stiinte Economice la Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca.

“In timpul studentiei am vandut produse Avon. Am fost reprezentant si apoi coordonator de vanzari. M-a ajutat fantastic! Imediat dupa facultate m-am angajat in telecomunicatii, pe vremea aceea dealer Connex. Am inceput de jos,am luat-o de la zero, mi-au dat o sansa, ca proaspat absolvent. Intr-un an si jumatate, am condus filiala din Cluj a Global Net. Era un magazin care era provider Connex. Ulterior, a fost provider Orange, apoi, la final, Cosmote. Am trecut, deci, prin toate serviciile de telefonie mobila”, isi relateaza femeia inceputurile carierei, dintr-o rasuflare.

Despre acei ani, Monica Muresan spune ca a fost o perioada frumoasa, in care a acumulat mult. Ainsemnat, practic, impactul cu munca, pentru ca, asa cum spune “facultatea iti largeste un pic orizontul, dar nu te lasa foarte mult sa vezi ce e in spate”.

Urmatorul pas a fost plecarea la Pagini Aurii, unde a lucrat aproape cinci ani.

“A fost o experienta minunata, e cea mai buna scoala de vanzari pe care am intalnit-o. Chiar daca in momentul de fata Pagini Aurii nu exista, acum 11 ani erau de top. Evreii au o scoala de vanzari foarte buna. Am dus mai departe cu mine tot ce am invatat acolo. Am avut experienta de a lucra intr-o echipa de vanzatori, deci ca femeie in vanzari a trebuit sa ma lupt si cu mentalitatea asta dar ma pot mandri ca am fost vreo doi ani jumate Key Acount Manager, cel care se ocupa de conturile corporate”, spune Muresan.

Urmeaza in CV functia de Regional Account Manager la Vodafone. Un an de zile, clujeanca a facut naveta ocupandu-se de clientii Vodafone din Maramures, Satu Mare, Salaj. Dupa un an si jumatate, Monica Muresan a preluat portofoliul din ceea ce se numea regiunea Cluj si insemna zona Cluj-Bistrita-Salaj.

“Daca ar fi sa ii caracterizez, as spune ca maramuresenii sunt oamenii dintr-o bucata, satmarenii sunt conservatori, clujenii la fel, dar cantaresc foarte bine decizia. Bistritenii si salajenii sunt deschisi catre nou. Nu e o piata usoara dar e in regula in domeniul acesta. Clientii de care ma ocupam aveau un tratament dedicat, un specialist care sa se poata ocupa de toate problemele lor de la semnarea contractelor pana la orice probleme cu care se confruntau, disfunctionalitati, roaming, achizitie de telefoane”, explica managerul.

Din mai 2012, Monica Muresan a avansat in cariera de Business Manager in cadrul Vodafone, mijlocind, practic, relatia pe care partenerii Vodafone o au cu compania in regiunea Transilvania. Despre aceasta experienta, clujeanca spune ca a fost extrem de frumoasa, mai ales ca s-a implementat atunci un proiect-pilot de fidelizare a clientilor companiei, proiect care a avut apoi succes si raspandire nationala.

Era, insa, si momentul schimbarii.

“In acea perioada, tot timpul meu mergea catre viata profesionala. Dumnezeu mi-a oferit in dar o fetita minunata, Teodora, are acum 4 ani si de care ma bucur foarte tare. Nu i-am acordat foarte multa atentie datorita vietii mele profesionale. Teodora a contribuit foarte mult la decizia pe care am luat-o in urma cu patru luni, de a renunta la munca in corporatie si a ma dedica unui business personal. Asa s-a nascut Business Development Factory.

Imi place sa il numesc copil al visurilor mele pentru ca, in urma cu doua luni am participat la un workshop la care am fost pusa in situatia de a ma gandi ce imi doream in copilarie sa fac in viata. Mi-am amintit o intamplare in care imi veneram profesoara de engleza si in care o apreciam din toate punctele de vedere si imi ziceam ca o sa fiu ca ea cand o sa fiu mare. Pe langa asta, am realizat ca, in acest moment, fac cu tot sufletul si cu toata inima mea training. Am ajuns sa fac asta facand corelatia abia acum cu dorinta din copilarie. E minunat. Am simtit mereu in mine ca vreau sa dau si altora din tot ce am strans in mine in anii acestia”, marturiseste clujeanca.

Alegerea acestui drum a avut la baza si o observare a pietei business din Cluj, unde, adesea, cei care sustin traininguri vorbesc “din carti” sau avand foarte putina tangenta cu ce este in piata reala. A constatat ca oamenii cauta mult sa se dezvolte, profesional si personal si si-a propus sa ii ajute in acest sens, ca generator a schimbarii.

“Ne adresam in primul rand companiilor care au ajuns la un nivel de maturitate, companiilor care accepta schimbarea ca modalitate principala de dezvoltare organizationala. Pun accentul aici pe cresterea initiativei individuale, pe cresterea creativitatii si a capacitatii competitionale. Ca target, pot spune ca ne indreptam catre oamenii maturi, de bun simt care si-au identificat foarte clar cam care le sunt orientarile personale si profesionale si care vor sa le imbunatateasca.

Cum ar fi ca intr-o organizatie oamenii sa nu stie sa vanda, sa nu stie sa comunice, sa nu fie eficienti, sa nu stie sa isi masoare rezultatele? Cum ar fi sa existe companii conduse de manageri din alte domenii de activitate sau organizatii conduse de manageri care nu au avut tangenta cu ceea ce fac. In realitate se intampla asemenea lucruri si pentru asta suntem noi aici”, explica specialista.

Echipa Business Development Factory a pornit de la identificarea de competente, dupa care a creat workshop-uri care se desfasoara saptamana de saptamana. Intre temele abordate se afla comunicarea asertiva, leadership-ul, public speaking, managementul echipei sau time management.

“Sunt competente adunate atat din viata personala, cat si din cea de business si care sunt tratate ca subiecte in aceste workshopuri. Oamenii deschisi catre aceste directii vin si isi clarifica anumite lucruri cu care nu sunt confortabili. Suntem foarte aproape de latura practica. Adultii invata foarte mult prin exercitiu si prin interactivitate. Asta facem noi aici: punem oamenii in situatii de interactivitate si exercitiu prin care inteleg anumite stari, comportamente si modalitati de exprimare care ii ajuta sa se dezvolte”, puncteaza Muresan.

Cea mai importanta activitate a firmei este insa cea de consultanta, pe toate domeniile. Au loc traininguri de mai multe zile in vederea formarii profesionale si certificarii celor care doresc o anumita directie, de la trainingurile de formatori, directori de vanzari, project manager la cea de manager de inovare. Toate acestea se fac prin noi si sunt autorizate de CNFPA – Centrul National de Formare Profesionala a Adultilor. Workshop-urile si trainingurile intra practic la pachet la consultant. Toti cei pe care ii consiliaza cum sa isi dezvolte businessul in anumite directive beneficiaza de ambele forme de cursuri.

Activitatea firmei se face in parteneriat cu Avalon Management din Bucuresti.

”Sunt niste profesionisti, niste oameni minunati care fac lucrurile din suflet, cu smerenie si cu deschidere catre oameni. Smerenia e una dintre valori, si a mea personal si a companiei. Trebuie sa stim unde suntem si trebuie sa stim ca in permanenta putem mai mult si ne inclinam in fata celui care ne face sa dam mai mult”, spune clujeanca.

Participarea la un workshop costa cat o masa pentru doua persoane in oras: 95 de lei. Cursurile se fac in duplex: in aceeasi zi, la aceeasi ora, cu aceeasi tema, atat in Bucuresti, cat si in Cluj. De multe ori se fac interventii prin Skype in care oameni din Bucuresti se cunosc cu cei din Cluj, isi impartasesc gandurile dupa intalniri.

In cele cateva luni de la inaugurare, au trecut pragul Business Development Factory o varietate de participanti: artisti, pictori, designeri, vanzatori din diferite domenii, ingineri, lectori universitari, arhitecti.

“Sunt oameni care stiu unde sunt ca valori si vor sa se imbunatateasca. De exemplu, comunicarea asertiva e un subiect al workshop-ului, e foarte important, te ajuta sa faci lucrurile sa iasa ascultandu-l pe cel de langa tine. Am facut vanzari toata viata mea si, cumva, asta fac si acum, dar cred ca NU trebuie sa te nasti ca sa faci vanzari ca sa fii bun, cum se tot spune. Eu am reusit asta pentru ca mi-a placut foarte mult,  am muncit foarte mult si m-am dedicat. Daca esti acolo si de ce-ul tau coincide cu de ce-ul celor din jur, atunci poti muta muntii”, isi rezuma Monica Muresan credinta.

In 6 luni , firma clujeana va avea echipa completa de 4 formatori.

Clujeanca a mai martusisit ca nu a vrut nici o secunda sa plece din tara, pentru ca “oamenii fac diferenta intre aici si acolo”. A declarat raspicat ca nu este o impatimita a shoppingului, ba chiar detesta cumparaturile.

“15 ani m-am imbracat doar business si incepuse sa imi placa asta, ma iubeam in haine business. De putina vreme incoace smart casual e minunat”, isi rezuma Monica Muresan viziunea despre stil vestimentar.

“Am avut ocazia acum cativa ani sa plec la Bucuresti, dar ma simt bine aici, chiar daca am sange de olteanca si ma mandresc cu asta, nu m-as duce. Aici ma simt acasa. Imi place orasul si imi plac oamenii. In ultimii ani, exista mult ami multa deschidere catre tot ce inseamna dezvoltare. Poti in orice moment sa ajungi in locuri in care sa te simti bine, poti vedea un concert, o piesa de teatru si exista multe posibilitati pentru copiii nostri”, incheie proaspata femeia de afaceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *