In vizor

CLUJANA a pierdut 70% dintre angajați în ultimii ani, o măsură disperată pentru a evita FALIMENTUL

Fabrica de încălțăminte Clujana a suferit o reducere drastică a numărului de angajați, în încercarea de a evita falimentul. La începutul anului 2018, Clujana a intrat în insolvență, iar Administratorul specal privind planul de restructurare a solicitat diminuarea numărului de posturi.

Societatea Clujana S.A. a intrat în insolvență datorită faptului că a înregistrat pierderi financiare confruntându-se cu dificultăți economice și cu diminuarea activității. Prin planul de restructurare a departamentelor si reorganizare societății s-au luat măsuri de reducere a personalului prin desființarea unor posturi în perioada de insolvență. Astfel, la această dată există modificări între statul de funcții din anul 2016 aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 152 din 10.06.2016 și necesarul de personal la această dată.

Prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 152/2016 privind aprobarea Organigramei si a Statului de functii pentru Clujana S.A., au fost aprobate 376 posturi.

În prezent societatea CLUJANA S.A. funcționează cu un număr de 92 de posturi aprobate de către Administratorul special privind planul de restructurare.

Prin solicitarea de modificare a Organigramei și a Statului de funcții înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 37348/02.11.2020, se propune reorganizarea unor structuri aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 152/2016, respectiv de 107 posturi, cu 269 posturi mai puțin decât in ultimul Stat de funcții aprobat.

Cele mai multe posturi desființate sunt cele de muncitori în fabrică, astfel: 

Compartiment Creație – se desființează 17 posturi astfel:

1 post de Maistru in industria textila

1 post tehnician in industria confecțiilor din piele si înlocuitori

1 post gestionar depozit

2 posturi croitor ștanțator piese încălțăminte

4 posturi pregătitor piese încălțăminte

8 posturi de cusător piese din piele și înlocuitori si

La Compartimentul Planificare Normare – se desființează un post de inginer textile, pielărie

 

Secţia Croit –Cusut  – se desființează 185 de posturi după cum urmează :

32 posturi de croitor – ștanțator piese încălțăminte

4 posturi de Controlor de Calitate

2 posturi de Maistru in industria pielăriei

4 posturi de Lansator produse

4 posturi de Controlor de Calitate

63 posturi de Cusător piese din piele si înlocuitori

55 posturi de Pregătitor piese încălțăminte

21 posturi de Muncitor necalificat in industria confecțiilor

 

Atelier Tras , Tălpuit, Finisat

Se desființează 52 de posturi după cum urmează:

2 posturi de Lansator produse

2 posturi de Controlor de Calitate

18 posturi de Trăgător fete pe calapod

10 posturi de Tălpuitor industrial

8 posturi de Finisor încălțăminte

12 posturi de Muncitor necalificat in industria confecțiilor

Se transforma postul de Maistru in industria textilă, pielărie in Ajutor de maistru

Clujana a reușit doar să acumuleze datorii în ultimii ani și a fost salvată de la faliment de Consilul Județean, acționarul județean, care a achiziționat toate activele deținute de companie.

În decembrie 2018, Consiliul Județean a cumpărat fabrica aflată în insolvență pentru 4.8 milioane de euro, însă viitorul e sumbru pentru faimosul brand clujean. Contractul de vânzare-cumpărare privind achiziționareaa mai multor active aflate în patrimoniul Clujana, pe amplasamentul situat în Piața 1 Mai, a fost semnat de vicepreședintele CJ Cluj, Marius Mînzat, în prezența conducerii societății comerciale Clujana S.A., a administratorului judiciar și a notarului, în decembrie 2018 pentru 4.8 milioane de euro. Iar din acel moment, perspectivele deveneau, cel puțin la nivel declarativ, optimiste.

La începutul acestui an, administratorul judiciar CITR anunța că producătorul de încălţăminte Clujana a ieşit din insolvenţă după doi ani de la deschiderea procedurii.

În prezent, produsele Clujana sunt vândute în 14 magazine partenere din România. Pentru acest brand, procedura insolvenţei a însemnat readucerea la viaţă a unui brand istoric şi extinderea la nivel naţional prin deschiderea a patru noi showroom-uri şi un magazin online: al doilea show-room în Cluj-Napoca şi primele magazine din Sibiu, Oradea, Bistriţa.

”În această perioadă, Clujana şi-a îmbunătăţit marja pentru comercializarea produselor – până atunci vândute sub media pieţei – iar profitul obţinut a fost utilizat pentru finanţarea activităţii curente şi creşterea producţiei. Totodată, compania a redus ponderea serviciilor de tip lohn în cifra de afaceri, cooptând, în schimb, un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu. În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana a crescut cu 136% faţă de anul precedent”, a anunțat administratorul judiciar.
 

În 2018, Clujana avea 237 de angajați și pierderi de 5,3 milioane de lei. În 2019, avea 123 de angajați (în scădere cu 62%) și pierderi de 3,8 milioane lei. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *