Analiza

Cluj-Napoca, orașul în care șoferii se roagă de Primărie să îi lase să parcheze pe trotuar

Primarul Emil Boc se află într-un război continuu cu mașinile personale ale clujenilor. Nu a făcut un secret din asta, drept urmare multe dintre deciziile luate de administrația locală au drept scop tocmai renunțarea la mașină. Boc vrea să acorde prioritate pietonilor, bicicliștilor și mijloacelor de transport alternative, ceea ce e de admirat, însă șoferii sunt și ei parte a acestui oraș. 

Municipalitatea mai întâi a impus restricții pentru mașini și abia apoi a considerat că este cazul să se gândească și la amenajarea unor locuri de parcare sau a unor parkinguri. Șoferii sunt supărați și asta pe bună dreptate. Locurile de parcare din cartiere sunt insuficiente, iar cei care nu au fost destul de norocoși să primească un loc de parcare sunt nevoiți să vâneze, să improvizeze sau să blocheze trotuare, străzi sau apații verzi. 

Lipsa acută a locurilor de parcare îi face pe unii clujeni să ajungă să se roage de Primărie să le dea voie să parcheze pe trotuar. Este situația de pe strada Dunării unde de câteva zile au fost montați stâlpișori ceea ce face imposibilă parcarea pe trotuar. Evident că acești șoferi știu că nu pot să își lase mașinile pe trotuar, însă sunt nevoiți să militeze pentru acest lucru în lipsa unei alte soluții.

De câteva zile s-au montat stâlpișori pe trotuarul străzii Dunării nr 57, menționez că acest trotuar este mult mai larg decât alte trotuare din cluj ,unde sunt parcate mașini. În această zonă nu se incomodează deloc accesul pietonilor având peste 1 metru între o mașină parcată și gard. În zonă nu sunt parkinguri sau alte parcări cu abonament disponibile. Va rog să îndepărtați acești stâlpișori și nu ne ingradiți dreptul de a parca civilizat.

Doresc să aflu ce alternative pentru parcare oferă Primăria Cluj asociației de propietari strada Dunării nr 57? Menționez că în spatele blocului s-a înstrăinat terenul și în fața blocului se montează stâlpișori pe trotuarul de 2.5 m lățime. În alte cartiere ca Grigorescu și Mănăștur sunt parcări trasate pe jumătate trotuar și jumătate prima bandă iar în cartierul Zorilor se tolerează ocuparea abuzivă a unei benzi de circulație.

Iar oamenii au dreptate. Cum le va explica Primăria diferența dintre ei și alți clujeni care sunt lăsați să parcheze pe trotuar, pe Nicolae Titulescu de exemplu? Sau în alte cartiere ale Clujului unde trotuarele sunt pline de mașini. Cu un șir de stâlpișori pe o singură stradă nu se rezolvă problema. Dacă Primăria chiar vrea să elibereze trotuarele, așa cum de altfel se laudă și primarul Boc și viceprimarul Tarcea, atunci ar trebui să facă parkinguri în toate cartierele. Abia apoi să impună restricții și asta nu doar în anumite părți, de parcă unii șoferi ar avea mai multe drepturi decât alții. 

O statistică arată că în opt ani primăria a reușit să amenajeze doar 2000 de noi locuri de parcare. Populația a crescut de la 324.000 de locuitori în 2011 la 704.000 (urban și periurban) locuitori în 2019, iar numărul mașinilor, de la 90.000 în 2011 la 230.000 în 2019. Abia de anul trecut a început demolarea garajelor și ridicarea unor parkinguri, toate în Mănăștur. Cluj-Napoca a început însă să se dezvolte mult mai repede, iar Boc care este primar de atât de mulți ani putea să prevadă această creștere alarmantă a numărului de locuitori și de mașini. Dacă măsurile pe care a început să le ia abia în 2019 erau luate din timp, poate că am fi avut măcar câte un parking în fiecare cartier.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *