In vizor

Cluj-Napoca, jumăte de administrație la preț întreg. Când plouă, nu vă aventuraţi cu maşina pe străzi dincolo de geamandură. Dar şi când promite ceva Emil Boc

Scris de 341

“În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. Dar limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero.” – comentează realitatea clujeană cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

Nu numai Ziar de Cluj, sau activistul clujean Szakats Istvan văd minciuna administrativă. Ea este evidentă tuturor specialiştilor, mai puţin asistaţilor lui Boc (de partid, prin sinecuri bine plătite, sau de stat – pensionari legaţi de glie de subvenţiile municipaităţii: gratuitate transport, subvenţie căldură, alimente, beculeţe, steguleţe şamd). Redăm comentariul celor de la Pro Infrastructură:

“Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie (Tot ce trebuie să știți despre metroul ușor clujean!), doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sfântă Maria lângă centru, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.

Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație la fiecare ocazie, e în realitate gestionat prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durată 1 an durează deja de… 4 ani. Asociația noastră a atras atenția în trecut asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă și acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit “a nu mai ști pe unde să scoți cămașa”.

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. De ce? Din cauza că investiția necesară de 200 milioane de euro a fost “negociată” de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni.

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3 în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind.

În oraș, Compania de Transport Public, condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile.

Toate tramvaiele circulă azi cu maxim 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb “amenințări” cu autobuz fără șofer pe o ipotetică “linie 0″. Cerem primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente.

Promitem tot, facem jumate. Vă mai amintiți de “Podul Porțelanului” cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie modernizat cu surle și trâmbițe, dar au omis să spună că doar pe… jumătate din lungime. Cealaltă urmează în viitor, iar laudele vor fi culese de două ori, bineînțeles.”



ULTIMA ORĂ

  • Acum 2 hours Rautacisme
    După cum era de așteptat, Parcul de Est ”VA FI”, ”VA AVEA” (cândva, cumva), dar, deocamdată, ARE NEVOIE DE 96 de milioane de euro pentru a fi creat. Încă o poveste peste care bate vântul viitorului
  • Acum 7 hours Sport
    ÎN RITMUL ACESTA, NE AȘTEAPTĂ PLAY-OFF-OFF-UL: Universitatea Cluj, la a treia înfrângere în stagiul din Austria. Clujenii n-au marcat niciun gol
  • Acum 19 hours In vizor
    Clădirea Filialei BCR Cluj-Napoca este scoasă la vânzare din 2019. Acum Emil Boc zice că o cumpără din motiv de metrou
  • Acum 1 day General
    CAPCANA MORTALĂ DE LA CIUCEA: O tânără de 21 de ani a murit , alte trei persoane, printre care o minoră de 10 ani, au ajuns la spital. NU EXISTĂ SĂPTĂMÂNĂ FĂRĂ ACCIDENTE ÎN ZONĂ
  • Acum 1 day In vizor
    Judecătorii clujeni au dispus dizolvarea unei firme pe care Elena Udrea o avea împreună cu fosta soție a unui șef din SRI
  • Acum 1 day Cooltura
    Manifest pentru cultură în Cluj-Napoca: ”Dezvoltarea economică a orașului e în creștere, dar organizațiile culturale sunt la limita supraviețuirii”
  • Acum 1 day In vizor
    Varză IT à la Cluj. De ce scandalul firmei acuzate c-a stricat Cyberpunk 2077 e mai grav decât crezi
  • Acum 2 days Justitie
    PROBLEME LA ”LIGA LUI MITICĂ”: Se reia procesul RDS/RCS, în care Dumitru Dragomir a scăpat de condamnarea la 4 ani de închisoare
  • Acum 2 days Vocea ta
    Încă unui ”client” al parcării de lux a Spitalului Clinic Județean de Urgență i-a fost ”fracturat” portofelul. LIPSA DE INFORMARE CORECTĂ face victime. Ar putea și conducerea SCJU să iasă din starea de ”miserupism” față de pacienți și aparținători și să INFORMEZE
  • Acum 2 days Jos palaria
    O echipă de studenţi ai Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca a obţinut locul I la o competiţie în domeniul ingineriei seismice desfăşurată în SUA
  • Acum 2 days Din oras
    Cea mai bună calitate a vieții! Primăria mondernizează 21 de locuri de joacă pentru copii tocmai în vacanța de vară
  • Acum 2 days PubliNews
    Movie Nights revine la Iulius Mall Cluj – Povestea surorilor Williams, primul film care va rula pe marele ecran
  • Acum 2 days Din oras
    Modernizare inutilă: în locul parcării din fața bisericii Sf. Petru, Primăria a realizat un scuar neumbrit, evitat ziua de trecători
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE