În mai multe zone din oraș, stațiile de autobuz au ajuns adevărate ruine după ce gheretele de vânzare de bilete au fost desființate, iar chioșcurile micilor comercianți au fost închise, ca urmare a expirării contractelor de concesiune. Vă prezentăm mai jos trei situații concrete, cu fotografii care nu ar mai avea nevoie de niciun comentariu.
Odată cu introducerea sistemului de ticketing, Compania de Transport Public a închis mare parte din punctele de vânzare de bilete. Acum, majoritatea stațiilor de autobuz au automate pentru bilete, ceea ce face inutilă existența gheretelor cu vânzătoarea de la care se putea cumpăra bilet. Astfel de situații sunt peste tot în oraș. Deși Cluj-Napoca are pretenția de oraș european, cu un grad ridicat de digitalizare la nivelul Primăriei și al altor instituții, stațiile de autobuz ruină contrazic imaginea de oraș modern. În mod paradoxal, în oraș care se circulă cu autobuze electrice, tramvaie moderne dotate cu wi-fi, troleibuze noi, biletele și abonamentele se cumpără de la automate, în autobuz se poate cumpăra bilet cu cardul.
Venim cu trei exemple convingătoare, trei exemple care vă transpun direct în anii ’90. Primul exemplu este stația de autobuz Primăverii din capătul cartierului Mănăștur. Chioșcul de vânzare de bilete a fost desființat. La fel și chioșcurile micilor comercianți. Acum, totul este abandonat, plin de gunoaie și graffitti.
Aceeași situație este și în stația de autobuz Unirii din capătul liniei de troleibuz 3, în Gheorgheni. De mai bine de o jumătate de an, chioșcurile de comerț și vânzare bilete au fost închise. Și aici, la fel ca în Mănăștur, totul este plin de deșeuri și graffitti.
Câteva sute de metri mai încolo, o altă stație de autobuz, aceeași situație. Clujenii așteaptă autobuzul având în fața ochilor o imagine dezolantă, care amintește de perioada de tranziție din anii ’90. Noroc că își pot „arunca” privirea în telefon să își delecteze retina cu ceva amuzant pe rețelele de socializare.
Proprietarii chioșcurilor de comerț aveau contracte de concesiune pentru o anumită perioadă de timp. Odată cu expirarea acestor contracte, comercianții au obligația să le ridice de pe domeniul public într-o anumită perioadă de timp. În caz contrar, vor fi ridicate de angajații Regiei Autonome a Domeniului Public.
Ziar de Cluj a sesizat conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca cu privire la situația deplorabilă în care se află stațiile de autobuz. Liviu Neag, directorul CTP a precizat că o comisie de specialitate din Primărie analizează în această perioadă dacă respectivele stații de autobuz se pretează pentru modernizare sau vor fi desființate.