Uncategorized

Cine sunt marii sponsori ai Primariei Cluj-Napoca

Primaria Cluj-Napoca a adunat in ultimii trei ani sponsorizari de la firme din Cluj de aproape 100.000 de euro anual. Banii sunt folositi pentru finantarea diferitelor evenimente, precum Gala 10 pentru Cluj, Targul de Craciun sau Zilele Clujului.

In 2011,0 suma primita – peste 340.000 de lei – s-a folosit pentru premierea castigatorilor Galei 10 pentru ClujJuniorii Clujului, Sperantele Cetatii, precum si pentru organizarea primei editii a Targului de Craciun din Piata Unirii. Cei mai darnici au fost Fundatia Transilvania, care a contribuit cu 200.000 de lei, Cosmote cu aproape 40.000 de lei, precum si Smav Exim cu peste 31.000 de lei, firma care detine Hotelul Napoca, renovat in acea perioada.

Pe langa acestea, nume interesante, dar cu sume mai mici, sunt ale unor firme cu care municipalitatea a derulat anumite proiecte. Spre exemplu, Energobit, care s-a ocupat de iluminatul public din municipiu, a sponsorizat in 2010 cu suma de 5.000 de lei, iar Construdava, firma care in acea perioada construia scoli si parkinguri la Cluj, a sponsorizat 1.000 de lei in 2010.

Suma primita de Primarie in 2011 din sponsorizari ajunge la peste 372.000 de lei si s-a utilizat in organizarea Zilelor Clujului, Targului de Craciun, Seri de vara clujene si Gala 10 pentru Cluj.

De departe, cea mai consistenta suma a venit din partea Nokia – 164.000 de lei si Ursus – 55.000 de lei. Cele doua, alaturi de Cosmote – 34.000 de lei, au fost principalii sponsori ai primei editii a Zilelor Clujului, desfasurate in luna mai. Patru luni mai tarziu, in septembrie reprezentantii Nokia Romania anuntau inchiderea fabricii de la Jucu, lasand someri peste 2.200 de clujeni.

Lansarea unei sume consistente ca sponsorizare inainte de o actiune puternic dezaprobata de comunitatea clujeana pare sa fie un tipar. Dupa Nokia in 2011, Ursus Breweries a dat Primariei in 2012 aproape 400.000 de lei cu titlu de sponsorizare, dupa care in ianuare 2013 a cerut si a primit fara probleme avizul de la administratia locala pentru demolarea fabricii de bere de la Cluj.

Ursus a fost si in 2012 unul dintre principalii sponsori ai Zilelor Clujului, alaturi de Cosmote care a sponsorizat in acel an municipalitatea cu peste 45.000 de lei.

In 2012, suma adunata din sponsorizari se ridica la aproape 456.000 de lei, din care 85% reprezinta contributia Ursus – 392.000 de lei. Sumele au fost cheltuite, potrivit reprezentantilor municipalitatii, pentru Zilele Clujului, Gala 10 pentru Cluj si concursul foto Cluj-Napoca – Orasul Comoara.

Foto: radiocluj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *