Analiza

Cine-l oprește pe David Ciceo, stăpânul Aeroportului Cluj? Revelațiile subite ale acestui hărțuitor administrativ

A fost conferință de presă la Aeroportul Internațional din Cluj, prilej pentru David Ciceo să se laude cu cei 2 milioane de pasageri, obicei comunistoid pe care stăpânul aeroportului insistă să îl facă în fiecare an. Printre osanalele pe care și le-a adus singur, Ciceo nu a uitat să le spună jurnaliștilor despre noua sa revelație, una subită și anume că operatorul parcării, societate GO TO nu a respectat regulamentul intern al aeroportului prin care Ciceo impune total abuziv și ilegal o distanță de siguranță față de aeroport, cotată la 30 de metri. Nu există lună lăsată de la Dumnezeu în care David Ciceo să nu inventeze câte un rahat cu care să hărțuiască societatea GO TO.

Asta cu zona de siguranță este, însă, cea mai tare schizofrenie juridică pe care Ciceo a putut-o debita și care pute a rea-credință, de la un cap la altul. În fapt, boierul David Ciceo a fătat „Regulamentul Intern” în data de 15 mai și a cerut ca el să fie aplicabil exact în următoarea zi, blocând, practic, 9000 de metri pătrați din cei 21 de mii de metri pătrați pe care îi administrează GO TO.  În fapt, Aeroportul Internațional nu are niciun drept să solicite păstrarea zonei de siguranță prin simplul fapt că această atribuție nu există nici măcar în normele Uniunii Europene în materie de securitate a Aviației Civile. Practic, baronul Ciceo își face singur legea, îi face proști pe toți cei care conduc aeroporturile României, de exemplu pe șeful Aeroportului Brașov, cel mai recent inaugurat, unde parcările sunt sub 30 de metri. Întrebarea care se pune este dacă mai are sens existența Autorității Aeronautice Civile sau l lăsăm pe David Ciceo să facă și regulile, ba chiar să dicteze culoarea cu care trebuie vopsite avioanele. În ultima vreme, am stat și m-am gândit intens asupra motivelor pentru care David Ciceo a început această luptă, această hărțuire asupra operatorului GO TO. De ce spun asta? Pentru că, atâta vreme cât parcarea aeroportului clujean era deținută de securistul Tiberiu Udăreanu de la UTI, David Ciceo nu a văzut și nu a avut nicio problemă cu parcarea, însă a început să aibă revelații subite doar după ce aceasta a fost preluată de societatea GO TO. Este de asemenea la fel de ciudată alianța de conjunctură al lui David Ciceo cu Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și mă refer la intenția de a construi lângă aeroport o altă parcare, din bani publici, deși aeroportul are o parcare generoasă.

 Singura explicație pe care o găsesc pentru hărțuirea continuă a societății GO TO Parking este faptul că proprietarii acestei afaceri nu au continuat să dea șpagă așa cum o făcea Tiberiu Udăreanu cu liderii PNL Cluj, lucru dovedit și relevat de DNA în 2014, când unul dintre șefii mari de la UTI au fost prinși în flagrant, dându-i 10.000 de euro în parcarea de la Iulius Mall unui consilier județean liberal. Este clar și de unde sunt banii cu care David Ciceo și-a cumpărat casa pentru care a avut dosar la DNA și pentru care judecătorii au constatat că a fost dobândită în urma unui act de corupție, pentru care are sentință de confiscare. Totul este despre șpagă, mai degrabă despre absența ei, și de-aia Ciceo hărțuiește constant acest operator. Să sperăm că se întoarce și discuția penală vizavi de casa lui Ciceo, dacă se aplică legile Uniunii Europene. Nu de alta, dar ne vine greu să credem că în țara asta chiar nu mai există niciun respect pentru lege.