Din oras

CFR da afara 300 de oameni la Cluj. In statia Cluj-Napoca vestile au o intarziere de cateva zile

Sub un costum bleumarin spalacit, ros de vremuri, o camasa albastra, un pulover si un halat de mecanic grijile se-mbulzesc precum calatorii intr-un Personal. Domnii de la Bucuresti au anuntat ca renunta la 2.500 de angajati din CFR, insa in Gara din Cluj-Napoca, in statia de Calatori, nu doar trenurile au intarzieri, ci si vestile. De la Cluj intra in somaj 300 de angajati.

“Io am auzit ca la Marfa. Noi asa am auzit ca la Marfa se dau oameni afara, nu la Calatori. D-apai nu sa stie nimic, nimic”, spune un impiegat de miscare angajat in 1989 la Gara din Cluj-Napoca.

N-are chef de povesti, mai ales ca-i ora pentru pranz si vrea sa-si astampere foamea pana cand ajunge 3047-lea, de la Teius.

“Pai di la… io v-am zis, la Marfa, acolo fac si greva. Daca strangeti toate companiile de calatori cu Marfa, Calatorii separat, Infrastructura separat, tate-s separate, ca dintr-o companie o facut 5. Nu ne-ajuta cu nimic”, spune in timp ce-si incheie vesta portocalie naclaita. “Ce ai acolo?”, isi intreaba un coleg care trece ca acceleratul pe langa si gareaza la 2 metri de linia 1, in fata Biroului de bagaje de mana, deschis non-stop.

“De tate pentru tati”, raspunde in timp ce-si desclesteaza degetele.

De tate”, adica o jumatate de pita, o conserva de peste in ulei si niste napolitane cu vanilie indesate intr-o mana incapatoare cat un cufar. Despre disponibilizari, nici el nu stie nimic.

“Nu ne zice nimeni nimic. Nici io nu stiu nimica, nici colegu’ nu stie nimica, numa’ ne-om trezi ca nu mai trebe sa vinim la servici, ca-n rest…”

Nu e ca si cum nu s-ar mai fi intamplat, insa asa e pe sine. “Nu au cum sa adune 13.700 de oameni cat sunt in toata Regionala de Calatori Cluj, pe stadion, sa le spuna”, explica un sindicalist de la Calatori.

In tot cazul, situatia e pe maini bune. Angajatii competenti de la Cluj, in costume fara scame, se ocupa de intarziere. Sefii tuturor sindicatelor feroviare de la Cluj si-au luat talpasita inca de ieri. Azi sunt in Capitala, la negocieri, demonstreaza ca reprezinta interesele angajatilor din Caile Ferate Romane: “expira contractul colectiv de munca in 22 aprilie si s-au dus sa-l reinnoiasca”.

“Nu stim nimic, numai ne pune in fata hartia si la revedere.Asta-i Romania, ce putem sa facem? Ne-o despartit si ne-o asmutit pe unu’ impotriva celuilalt de ne-am mancat unu pe celalalt, intelegeti? Sindicalistii, ministrii, toti, toti, toti. Noi suntem singuri si singuri mergem tot ‘nainte, pe o singura linie”, spune rapid mecanicul, de sub o sapca bej, in timp ce realizeaza ca 4087-lea a venit la timp, ca de fiecare data in cei 26 de ani de cand lucreaza in CFR.

“300 de disponibilizari la Regionala Cluj”

Liderul Sindicatului Libertatea Cluj, Gheorghe Mare a declarat, pentru Ziar de Cluj, ca vor fi disponibilizati 300 de salariati ai CFR Marfa din Regionala. Pentru ca nu a fost semnat un contract colectiv de munca nou, oamenii ar putea sa plece fara vreo compensatie.

“Au anuntat ca vor disponibiliza 2.500 de angajati. De la Regionala Cluj vor pleca 300 de persoane, de la CFR Marfa. Se poate ca oamenii sa fie disponibilizati fara sa primeasca salarii compensatorii, pentru ca inca nu s-a semnat contractul colectiv de munca, iar cel vechi expira in 22”, a spus liderul Sindicatului Libertatea Cluj, Gheorghe Mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *