Vocea ta

#CenturaMetropolitană, tot un fel de “metrou”. Să-nvățăm ranchiună de la Emil Boc și cum asta se transformă în procese. Gidro Stanca a dat în judecată: Municipiul Cluj-Napoca, Agenția pentru Protecția Mediului, CNAIR, Agenția Națională pentru Resurse Naturale și Statul Român

Așa cum consemnam ieri, la Cluj dar și în Românica în general, ca să construiești un metrou sau o centură, ai nevoie de o autorizație de construire (AC). Dar ca să ai un AC, ai nevoie de un DTAC (documentația tehnică pentru obținerea AC). Dar de ce ai nevoie ca să ai un DTAC?

Păi, în Certificatul de Urbanism al Centurii Metropolitane scrie așa: “La elaborarea DTAC se va trece după aprobarea PUZ de către Consiliile Locale ale Municipiului Cluj-Napoca și ale Comunelor Apahida, Florești, Gilău, Baciu, Feleacu și Căpușu Mare.”
Deci ai nevoie de multiplu de PUZ . Buun. Și, avem? Nu.
În realitate, PUZ-ul centurii metropolitane este tot la fel de NE-dat ca și PUZ-ul metroului.
El este dat așa “în principiu”, dar asta are o valoare legală nu. Bun, și ce are nevoie PUZ-ul dar “în principiu” , ca să aibă valoare legală?

HCL-uri. Dar de ce nu se mai dau HCL-urile alea? Pentru că li-i frică că le desființează proprietarii care trebuie expropriați, în tribunal. Ce au nevoie consilierii, ca să nu le tremure mâna când pun iscălituri pe HCL? Ca exproprierile să fie făcute pe tot culoarul, imobilele să fie trecute la stat. Păi bun, atunci să se facă exproprierile pe tot culoarul!

Dar nici asta nu merge așa ușor. Că spre exemplu, o avem pe doamna Gidro Stanca, moștenitoarea Băilor Someșeni. Care a și anunțat acum multe luni că centura i-ar strica nămolul de la Băile Someșeni, și că nu e ok cu asta. Ce ar avea nevoie doamna Stanca?

De o soluție satisfăcătoare. Și, a obținut-o?
Nu. (că așa vor mușchii politici ai lui Boc, voința sa politică care pare mai presus de lege, ranchiunile sale personale; n-a putut face el Aqua Park la Băile Someșeni? NOSĂ facă nimeni)
Ce act administrativ dorește doamna Gidro Stanca desființată? Vom afla.

Sau, poate e nevoie de un alt PUZ, care să-i ocolească terenul? Sau, poate e nevoie de un alt CU? Sau o altă soluție?

O zi faină, și vise mărețe despre cum se va rezolva mobilitatea din ce în ce mai de ”harcoreală” a Clujului.
Szakats Isvan (în paranteză și titlu sunt alegațiile Ziar de Cluj)