PubliNews

Cemacon încheie primul semestru din 2016 cu o cifră de afaceri în creștere cu 13%

Cluj- Napoca, 10 august 2016 – Cemacon încheie primul semestru din anul curent cu un rezultat net pozitiv de 829,771 lei și o cifră de afaceri în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2015, cu câteva procente peste evoluția previzionată a pieței. Această evoluție confirmă că 2016 este al șaselea de creștere pentru companie.

cemacom 2016

În primul semestru al anului curent, veniturile operaționale, scăzând impactul restructurării financiare implementate în 2015, au crescut cu 9%, componentele principale fiind vânzarea de produse finite și cea de marfă, ambele cu creșteri de două cifre. Variația stocurilor are un impact negativ întrucât s-au vândut cantități mai mari decât cele produse în perioada de referință (ian-iun 2016). Ambele facilități de producție – Recea (cea mai nouă fabrică de cărămidă din România) și Zalău – au funcționat la capacitate 100%, în condiții competitive de productivitate, eficiență calorică și calitate; operarea fabricii de la Zalău timp de 6 luni în 2016 față de 3 luni în primul semestru din 2015 a contribuit substanțial la creșterea cheltuielilor operaționale cu 18%.

Dinamica EBITDA de la an la an, scăzând impactul restructurării datoriilor implementată în 2015, în condițiile unei cifre de afaceri în creștere, este determinată de impactul semnificativ negativ al variației stocurilor. Eficiența operațională și implementarea restructurării datoriilor bancare au influențat pozitiv indicatorii financiari, îmbunătățindu-se semnificativ gradul de îndatorare și lichiditatea.

 

Evoluția pozitivă înregistrată de Cemacon în primele șase luni din 2016 se datorează vânzării eficiente a blocurilor ceramice și aducerii pe piață a unor buiandrugi foarte performanți, fapt dovedit de cererea în creștere pentru acest produs și atingerea țintelor de vânzare a produselor complementare. Pasul următor este ca, având asigurată producția și planul comercial pentru restul anului, să ne concentrăm asupra valorificării activelor neproductive deținute și îmbunătățirii condițiilor de finanțare pentru companie, totodată consolidând poziția de cel mai inovator și competitiv jucător din piața materialelor de zidărie din România”, a declarat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.

 

Pentru anul în curs, Cemacon își propune:

  • Creșterea cifrei de afaceri cu minimum 13%

  • Consolidarea cotei de piață la nivel național

  • Valorificarea activelor neproductive deținute

  • Fructificarea oportunităților de creștere din piața materialelor de construcții, pentru a asigura dezvoltarea business-ului pe termen mediu și lung

DESPRE CEMACON S.A.
CEMACON SA ocupă locul al II-lea in topul producătorilor de blocuri ceramice din România şi unul dintre liderii pieței din Transilvania.

Compania operează cea mai modernă şi mai mare capacitate de producție din România cu produse inovatoare, care aduc plus-valoare utilizatorilor, obținute la costuri de producție foarte competitive.

CEMACON SA este companie listată la Bursa de Valori Bucureşti şi detinută, preponderent, de acționari instituționali, fonduri de investiții româneşti şi străine; managementul companiei este unul profesionist, independent şi cu puternică expertiză de sector.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *