PubliNews

Cemacon Cluj: Nu consumul, ci preluarea de piaţă de la concurenţi ne-a ţinut pe creştere

Creşterea vânzărilor şi cursul valutar favorabil leului au ajutat producătorul de cărămizi Cemacon (simbol bursier CEON) să încheie primele nouă luni cu un profit net de 3,7 milioane de lei, faţă de pierderi de 2,8 mil. lei în perioada similară a anului trecut, anunta ZF.

Afacerile companiei au crescut cu 37% în intervalul ianuarie-septembrie, la 51,6 milioane de lei, dar rezultatul s-a datorat în special vânzărilor puternice din primele şase luni, în condiţiile în care sezonul construcţiilor a început mai devreme anul acesta datorită iernii blânde. În trimestrul al treilea, avansul vânzărilor a încetinit la 13%, în pofida creşterii cu 32% a construcţiilor rezidenţiale în primele opt luni, anunţate de Institutul de Statistică.

„Creşterea nu a venit pe fondul unui consum mai mare, ci s-a datorat preluării cotei de piaţă de la concurenţii noştri“, a precizat pentru ZF Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon.

Acţiunile Cemacon au scăzut cu 38% de la începutul lunii septembrie, când compania a finalizat o operaţiune de diminuare a capitalului prin reducerea numărului de acţiuni. Un titlu CEON valorează acum în jur de 0,6 lei, iar compania are o capitalizare bursieră de 3,2 milioane de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *