Din oras

Ce promite Emil Boc in emisiunile radio se rezolva peste noapte. In Manastur s-au plantat stalpisori. Traficul auto a devenit un calvar pentru soferi

Clujul este un oras al paradoxurilor. Fara locuri de parcare in cartiere, fara semafoare in centrul orasului, cu gunoaiele ridicate sporadic, dar cu stalpisori pe trotuare. Cluj-Napoca ultimilor ani este o demonstratie de cum nu trebuie administrat un oras. Recent, pentru confortul pietonilor, primaria a dispus montarea de stalpisori pe strada Bucegi, actiune ce a determinat un adevarat haos in traficul din zona. Intr-un cartier cu o densitate de populatie si de autoturisme care este mult peste media din alte cartiere, exista doar doua parkinguri, dar numeroase spatii de parcare pe spatiile verzi si sute de garaje. Criza locurilor de parcare in cartiere o are in principal Primaria Cluj-Napoca pentru ca a construit in ultimii 12 ani in cartierul Manastur doar doua parkinguri, Primaverii cu 461 de locuri si Mehedinti cu 126 de locuri. 

Interpelat de un clujean in cadrul unei emisiuni radio unde era invitat, Emil Boc a dat unda verde la montarea de stalpisori pe trotuarele de pe strada Bucegi si Mehedinti. Acest lucru a determinat in ultimele doua saptamani, la ore de varf,  adevarate blocaje in traficul din Manastur spre nemultumirea soferilor.  

Initiativa  primariei de a monta stalpisori pe trotuarele de pe strada Bucegi a venit ca urmare a unei promisiuni facute de Emil Boc in cadrul unei emisiuni radio. Un clujean revoltat ca nu mai poate circula pe trotuarele de pe strada Bucegi i-a cerut edilului sa dispuna amplasarea de stalpisori, astfel incat masinile sa nu mai obtureze traficul pietonal. Emil Boc s-a executat si astfel firma Doland SRL a primit dispozitie sa monteze cativa stalpisori. Cum orice actiune are si reactiune, odata cu montarea stalpisorilor soferii riverani strazii Bucegi, din lipsa locurilor de parcare in zona, si-au lasat masinile peste noapte langa bordura, iar din doua benzi de circulatie stada Bucegi a devenit una cu o singura banda. Exemplul cel mai elocvent este in spatele complexului Minerva, unde latimea strazii este putin sub 6 metri si unde in continuare masinile stationeaza, creand adevarate blocaje in trafic la orele de varf.

“E nebunie mare si pe Campului, nu mai avem unde parca in Manastur. Singura solutie este sa lasi masina pe carosabil si Dumnezeu cu mila”, a afirmat Cristi Roman.

Pentru ca administrarea unui oras inseamna sa incerci sa oferi aceleasi facilitati tuturor cetatenilor, fie pietoni, fie soferi, ii propunem, inca primarului Emil Boc, sa ia in serios demolarea celor cateva zeci de garaje de pe strada Bucegi si sa ia in discutie construirea unui parking subteran pe sub aceasta strada. Costurile unei parcari subterane, potrivit specialistilor in domeniu, nu se ridica la mai mult de 900 de euro pentru un loc de parcare, iar in cazul unor mini parkinguri supraterane de 1-2 nivele pe structura metalica, acolo unde spatiile dintre blocuri nu permit construirea unora subterane, costurile estimate sunt de pana la 600 de euro pentru loc de parcare. 

“Daramati toate garajele si se maresc cu 50% locurile de parcare. Majoritatea celor care au garaje isi tin masinile pe carosabil sau trotuare … garajele au ajuns depozite de lucruri nefolositoare, unele adevarate focare de infectie, altele magazine de te miri ce, altele ateliere de reparatii auto, altele inchiriate ca depozite de marfa. Boc a promis de mai multe ori si a si dat termene, unul era 15 decembrie acest an. Nu mai faceti parcari supraterane, faceti subterane. Interesatii au distrus un parc din centrul Manasturului, privand comunitatea de un spatiu de relaxare cu un mastodont urat (parkingul Primaverii nr red.) ”, a afirmat Daniel Prigoana, fost consilier judetean, pe Facebook. 

Surprinzator sau nu reprezentantii primariei se fac ca ploua atunci cand vine vorba de numarul stalpisorilor si sumele decontate pentru montarea acestora pe strada Bucegi. Cu toate acestea, in urma tragicului accident de pe strada Cardinal Iuliu Hossu soldat cu decesul unei tinere de 29 de ani, primarul Emil Boc a promis ca va lua in discutie in cadrul Comisiei de Circulatie o posibila demolare a acestor stalpisori de pe strazile din municipiu astfel incat sa nu mai existe victime. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *