In vizor

Ce povești mai scoate pe guriță Marele Cosaș despre cum OSĂ se facă metroul

Nu am prea avut ieri chef să ne ocupăm de minciunile de PR ale Primului Răchițelean al Urbei, specialistul în vorbe despre orice și despre nimic. Vineri, fiind zi de presă de chitanțier, vuia toată presa de chitanțier despre cum Coana Europa s-a decis ea, așa, tam nisam, să schimbe parametri de lucru la lucrările de la metroul care OSĂ se facă. Ia să citim ce a avut de zis Excelența Sa, Maestrul Dalelor și Betoanelor în ultima ședință de Consiliu local a Municipiului de 5 Răchițele:

„Lucrările vor începe din Florești, cu acel tronson”.

Cică schimbarea a fost decisă în ședința din 15 decembrie a Consiliului European al PNRR și s-a s-a făcut, potrivit primarului, la solicitarea celor care se ocupă de construirea spitalului regional de urgență din Florești, din dorința de a conecta și mai bine unitatea medicală cu municipiul. Și mănâncă cu polonicul de pe facturier, presa locală de chitanțer: ”Culmea, în prima etapă, proiectul nici nu urma să ajungă la locuitorii din Florești. El era stabilit să lege Mănășturul de Sopor, iar TBM, „cârtița”, urma să sape din est spre vest.”

Dacă niciun consilier local nu i-a râs în nas Excelenței Sale, Maestrul Vorbelor în Vânt, iar presa locală de chitanțier e la numărat pișcoturile, ia hai să facem o analiză pe text.

În primul rând, ce trecere are la Consiliului European al PNRR, acționarul principal al UBITECH CONSTRUCTII S.R.L., Cătălin Podaru, cel care OSĂ construiască Spitalul Regional de Urgență!

Bun, băiatul este fost cadru militar, lovit subit (cam ca și Vuza) de antreprenoriatul imobiliar pe banii statului.

Fost cadru al armatei, cu 75% din acțiuni, Podaru deține și compania de inginerie civilă Leviatan Design, care în urmă cu 2 ani, în calitate de lider de asociere, contractul pentru prima etapă din modernizarea Unităţii Militare Câmpia Turzii, un proiect cu o valoare totală de peste un miliard de lei, pentru realizarea infrastructurii în cadrul cazarmei.

Robert Cătălin Podaru a avut carieră militară până în 2012, lucrând la MApN ca ofițer inginer începând cu 2006, după ce a absolvit Academia Tehnică Militară, Colegiul Național de Apărare și Colegiul pentru Managementul Crizelor și Operațiuni Multinaționale din cadrul Universității Naționale de Apărare, potrivit CV-ului său public. Adrian Dorel Grigore, director de producție la Ascon Partners, este inginer diplomat în specialitatea Aviație, fiind absolvent de Politehnică.

Deci numai constructori ”civili” unul și unul!

Revenind, nimeni nu l-a întrebat pe Marele Nostru Răchițelean unde se vor retrage la depou ”metroaiele” din Florești, având în vedere faptul că unicul depou al proiectului e în Sopor?

În plus, apropos de mai buna conectare a Spitalului Regional de Urgență, pentru care s-a făcut cererea, iar Coana Europa a plecat urechea, ăarca ăia 2 kilometri glorioși de Centura metropolitană care OSĂ se întample să se faca cândva erau în legătura cu Spitalul.

Numai că poveștile despre Centură durează deja de prea multă vreme, avem o întreagă saga a minciunilor azvârlite pe gură de Maestrul Mingicar al Clujului.

2016: primarul ne anunță că “Centura a devenit prioritate națională”.

2017: declară că “în 2024 vom circula pe ea”.

2018: mai declară ca mai sus de câteva ori.

2019: declară că “totul depinde de Guvern”.

2020: declară că “există șanse” ca Centura să fie gata în 2023.

2021: declară că “lucrările vor putea începe în 2023”.

2022 își asumă construirea centurii, dar nu mai anunță niciun termen de implementare.

2023: declară că din “2024 o să se lucre pe centură, dar doar pe primul lot”.

Acum știm că guvernul nu a alocat nici un leu pentru centură pentru 2024. Așa că s-a dat drumul la o nouă poveste, cu complicitatea presei locale de chitanțier.

Căci Maestrul și Excelența Sa poate să spună orice câtă vreme presa locală de chitanțier îl consemnează ca atare, fără niciun dubiu, fără să îl ntrebe nimic.

Și se bate câmpii că s-a schimbat ceva care nu ar fi existat inițial, când exact invers era conceput proiectul ”pentru decongestionarea traficului Cluj – Florești și viceversa). Adică dinspre Florești, nu dinspre Sopor trebuiau să inceapa lucrările. Găselnița cu Soporul e doar din anul acesta și numai ca urmare a încercării de a mai reduce presiunea cărnii în frigiderul Maestrului Mămăligar de șa șoferii sufocați în trafic. Dar așa e când faci jurnalism de copy-paste de pe Facebookul Răchițeleanului.

CITEȘTE ȘI TE LĂMUREȘTE (din 2 martie 2023):

Totul e în grafic ne spune Boc la emisiunile lui de chitanţier: Centura e bine, Metroul se face. Nici o întrebare despre cum se-mpiedică centura-n nămolul de la Someşeni şi de ce metroul începe din Sopor, nu din Floreşti

E la fel ca și la faimosul tunel – stradă suspendată de pe 21 Decembrie la nodul Teodor Mihali – A. Vlaicu din care am rămas doar cu banii dați pe studiul de fezabilitate. Atîta au ”coit” proiectul: să facă tunel sau suspendată, până ce i-a venit dală lui Videanu și Maestrul ”a glazurat” strada 21 Decembrie, să arate mumos și să nu mai trebuiască să o suspende sau să o sape pentru un subteran.

Așa OSĂ se joace și cu metroul: ba din Florești, ba din Sopor, oricum măcar 3 milioane de euro s-au azvârlit în conturile agreate pentru studiul de fezabilitate.

Voi chiar nu v-ați săturat de aceste minciuni grosolane?