Din oras

Ce pierd clujenii in taxi-uri: Telefoane Iphone 5, bani si chiar valize intregi

De la telefoane mobile pana la valize intregi, clujenii uita de toate in taxiuri: telefoane mobile, portofele, chei, acte, haine, genti. Cel mai des, clientii realizeaza ca nu mai au telefon dupa ce coboara din masina, iar in cele mai multe dintre cazuri, pierderea e pentru totdeauna.

“Am luat si eu un taxi din fata de la aeroport inspre Manastur. Cand m-am dat jos, mi-au ramas pe scaunul din dreapta soferului mapa cu documente, buletin si un iPhone 5. La cateva minute de la coborare, am sunat pe mobil dar deja fusese inchis. Sunt profund dezamagita de acel taximetrist. Nu a recunoscut nici macar ca a facut cursa”, scrie o tanara pe forumul unei firme de taximetrie din oras.

Ca ea sunt cu sutele. Oameni care au coborat din masina mai usori decat au urcat, pentru ca le-a cazut pe bancheta fie portofelul, fie telefonul, ori au uitat o plasa, o geanta sau o mapa cu acte. In mod normal, obligatia taximetristilor e sa raporteze la dispecerat lucrul gasit. Dar asta doar in cazul in care il vad.

“Multa lume zice ca taximetristii nu vor sa recunoasca cand gasesc ceva. Dar se intampla, de foarte multe ori, ca oamenii sa piarda lucrurile inainte sau chiar dupa se urca in taxi. Poate si-a lasat portofelul in poala si a cazut langa masina cand s-a ridicat. Poate i-au cazut cheile cand si-a scos telefonul din geanta, inainte sa se urce in masina. Nu toate acuzatiile impotriva taximetristilor sunt fondate, sa stiti”, spune Radu Marian, reprezentantul Pritax.

Acesta spune ca dispeceratul poate identifica imediat ce masina a facut cursa in care s-a pierdut ceva, in cazul in care comanda a fost telefonica.

“E vorba de cateva minute. Taximetristul anunta dispecerul, care stie numarul de telefon al clientului si care il poate apela. In cazul in care clientul e cel care anunta pierderea, dispecerul identifica masina la fel de repede”.

Cu toate acestea, multi dintre cei care isi pierd lucruri in taximetre, raman pentru totdeauna fara ele. Asta pentru ca, explica soferii, in masini se urca alti clienti care si le insusesc fara sa stea pe ganduri.

“Taximetristul nu are nicio vina ca un client e inconstient si uita lucruri in masina. Pe langa asta, in minutul urmator poate sa ia o comanda sau client care poate gasi bunul pierdut. Nu au niciun drept sa acuze taximetristul ca nu returneaza bunul. E ca si cum ai uita respectivul bun in autobuz. Eu sa zic sincer, sunt taximetrist, si eu am gasit lucruri in masina, dar le-am dat inapoi la clientii care le-au cautat. In multe cazuri, insa, multi taximetristi nu primesc nici macar un multumesc pentru returnarea obiectului pierdut”.

Radu Marian sustine insa ca au existat cazuri in care taximetristii au inapoiat genti care contineau sume imense – mii de euro sau lei, fara sa clipeasca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *