In vizor

Ce obligatii are Electric Castle in schimbul finantarii publice

Festivalul Electric Castle, ce urmeaza sa se desfasoare la Bontida in perioada 19-22 iunie, a primit sprijin financiar in valoare totala de 46.000 de lei pentru cele doua editii, din partea Consiliului Judetean Cluj. In protocolul de colaborare cu CJ Cluj, organizatorii s-au obligat sa promoveze turistic obiectivele din judet si sa ia masuri concrete pentru buna desfasurare a evenimentului. La schimb, Consiliul Judetean se obliga sa repare drumurile din comuna si sa promoveze evenimentul.

In 2013, Electric  Castle a obtinut o finantare de 16.000 de lei de la Consiliul Judetean Cluj, fiind prima editie a evenimentului. Anul acesta, finantarea a fost de 30.000 de lei. Ambele cereri de finantare au fost depuse de “Asociatia pentru promovarea proiectelor de schimb cultural si educational”, un ONG infiintat in 2008.

Din bugetul local al comunei Bontida, festivalul nu a primit niciun leu. In schimb, primaria le-a intins o mana de ajutor organizatorilor, ajutandu-i cu reparatii la drumurile din zona castelului.

“Bani, efectiv, de la bugetul local, nu au primit deloc. Dar am reparat cateva drumuri pentru ca accesul sa se faca mai usor si am facut un canal de scurgere in zona. Lucrarile au costat cateva mii de lei”, a declarat primarul Emil Carhat, primarul Bontidei.

La randul lor, organizatorii festivalului au contribuit la lucrarile de reparatie ale castelului. 2% din banii incasati la prima editie Electric Castle au fost directionati catre lucrarile de reabilitare ale acoperisului. Banii au fost transferati in contul Fundatiei Transylvania Trust, care pe langa banii stransi din donatii, a reusit sa reabiliteze complet acoperisul Castelului Banffy.

Cine sunt organizatorii festivalului

Asociatii-fondatori ai “Asociatiei pentru promovarea proiectelor de schimb cultural si educational” sunt Alin Mihai Paun si Adrian Cristian Paun, alaturi de Iulian Obogeanu. Din Consiliul Director fac parte Alin Mihai Paun si Adrian Cristian Paun.

Cei trei administreaza localul Booha Bar de pe strada Piezisa din Cluj-Napoca. Mihai Alin Paun este administrator si asociat la Booha Entertainment SRL, iar Adrian Cristian Paun este fratele sau. Iulian Obogeanu este administrator si asociat la Booha Bar SRL, societate ce a avut, in 2013, o cifra de afaceri de aproape 2 milioane de lei.

Asociatia are drept scop “promovarea proiectelor de schimb cultural si educational; sa inspire, sa incurajeze si sa impulsioneze tinerii sa incerce experiente de viata noi, inedite prin participarea la programe educative si de munca in strainatate; sa contribuie la deschiderea tinerilor catre alte culturi si societati si sa le ofere, pe langa oportunitatile de calatorie, acces la experinta profesionala relevanta in dezvoltarea unei cariere; sustine nonconformismul, varietatea, aspiratia spre diverse forme de libertate, mobilitatea, asumarea viziunilor despre viitor, cautarea experientelor inedite, dezvoltarea personala prin cunoastere, comunicarea, excelenta serviciilor, contributia la cresterea individuala a clientilor si partenerilor sai”.

Ce obligatii si-a asumat Consiliul Judetean in protocolul de colaborare cu festivalul

In protocolul de colaborare semnat anul trecut si reinnoit anul acesta, se arata ca CJ Cluj se obliga sa identifice sursele de finantare pentru sprijinirea evenimentului.

-Sa depuna diligente necesare la ISU, SMURD, Ambulanta, Politie, Jandarmerie;

-Promovarea evenimentului prin intermediul tuturor canalelor media si a mijloacelor de informare in masa;

-Asigurarea de spatii pentru afisaj public cu aprobarea Primariei Cluj-Napoca;

-Asigurarea modernizarii drumurilor si cailor de acces catre perimetrul festivalului, in comuna Bontida;

-Amenajarea canalului de apa care asigura fluxul dinspre Somes spre Banffy, pentru o mai buna alimentare a lacului din incinta;

Obligatiile organizatorilor

-Elaborarea unui plan de masuri concrete pentru buna organizare si desfasurare a festivalului;

-Promovarea Castelului Banffy, a comunei Bontida si a judetului Cluj in cadrul evenimentelor care vor avea loc pe durata festivalului

-Promovarea judetului Cluj si a obiectivelor care evoca principalele etape ale istoriei medievale, moderne si contemporane din judet, castele, cetati, palate, lacase de cult, monumente, statui, muzee precum si a obiectivelor turistice – statiuni, rezervatii naturale, lacuri si cascade-parcuri, toate acestea fiind premisele realizarii unui turism istoric si cultural;

-Asigurarea conditiilor optime de desfasurare a festivalului de muzica;

-Asigurarea in mod gratuit pentru judetul Cluj a unui numar de 50 de invitatii, valabile pe durata festivalului;

Anul acesta, acelasi protocol a fost semnat de Consiliul Judetean, act inregistrat in 7 mai 2014.

CJ Cluj nu a primit inca cele 50 de invitatii

Cu toate ca in protocolul de colaborare semnat intre CJ Cluj si organizatorii festivalului sunt specificate un numar de 50 de invitatii pentru judetul Cluj, vicepresedintele CJ Cluj Vakar Istvan spune ca acestea nu au ajuns inca la forul judetean.

“Pentru noi, Electric Castle este unul dintre proiectele majore, alaturi de Balul Operei si TIFF. Cu toate acestea, la CJ nu a venit, pana in momentul acesta, nicio invitatie. Chiar ieri i-am intrebat pe colegi, dar inca nu am primit nimic”, a declarat Vakar.

Electric Castle 2013 in cifre

Peste 32.000 de persoane au participat la prima editie, in cadrul careia 92 de artisti au evoluat pe patru scene, amenajate in castel si in curte. Din organizare au facut parte aproape 600 de oameni, dintre care 370 de voluntari.  Zona amenajata special pentru campare a fost ocupata de circa 4.000 de persoane, iar 40 de autobuze au asigurat pe durata festivalului curse permanente pe ruta Cluj-Napoca – Bontida si retur.

Zona de servire a mesei a ocupat 800 de metri patrati, la care s-au adaugat 8 baruri deservite permanent.

sursa foto: facebook.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version