Din oras

Ce au reclamat voluntarii proiectului-pilot Bike Sharing

Voluntarii care testeaza, in aceasta perioada, bicicletele din proiectul Bike Sharing, sunt nemultumiti de modul in care functioneaza acestea. Ei au facut mai multe sugestii de imbunatatire a sistemului, ca de exemplu intervalul de utilizare, stabilit de primarie intre orele  07.00-22.00. Ei au reclamat faptul ca unele biciclete deja s-au defectat, desi acestea sunt, practic, noi.

Cateva zeci de voluntari s-au inscris in proiectul-pilot Bike Sharing, iar in baza unor carduri primite de la Primaria Cluj-Napoca, ei testeaza in aceasta perioada sistemul. Rolul lor este si acela de a aduce imbunatatiri, astfel ca au posibilitatea sa faca mai multe sugestii catre Wind Technologies, societatea care se ocupa de mentenanta intregului program, sunand la un Call Center pus la dispozitie.

La finalul lunii august au fost puse in functiune 20 de statii in Cluj-Napoca si aproximativ 200 de biciclete. Desi sunt noi, voluntarii care le-au testat au avut de-a face cu multe defectiuni tehnice.

“Au sunat la Call Center si au au sesizat ca au facut pana, iar noi am intervenit sa ridicam aceste biciclete. Au fost si cazuri in care a cazut lantul, insa acest lucru se intampla, in mare parte, din neatentia utilizatorilor”, explica Roxana Blagoi, reprezentanta societatii Wind Technologies, care gestioneaza mentenanta sistemului, in baza unui contract de 7,2 milioane de lei, semnat cu Primaria Cluj-Napoca.

Alti voluntari au cerut sa fie afisat numarul de la Call Center pe statiile de inchiriere. “Am remediat aceasta problema, iar acum acest numar este afisat in sectiunea Informatii”, explica aceasta.

O alta solicitare a fost extinderea intervalului de utilizare a sistemului. In acest moment, sistemul este functional in intervalul orar 07.00-22.00. Totusi, odata cu punerea lui in functiune, bicicletele vor putea fi inchiriate de la 6 dimineata si pana la miezul noptii.

Tot voluntarii au cerut sa poata transmite prin intermediul aplicatiei Bike Sharing daca o bicicleta este defecta, sau alte informatii. Totusi, cei care gestioneaza sistemul au ramas la varianta alertarii prin Call Center.

Au fost si cereri mai “speciale”:

“O persoana de 1,90 metri ne-a anuntat ca saua este prea jos pentru ea, la fel cum o alta persoana ne-a spus ca saua este prea sus. De asemenea, multi s-au plans ca sunt masini parcate pe pista de biciclete. In acest caz, nu putem decat sa anuntam Primaria, pentru a se lua masuri. Altii au solicitat ca programul sa se extinda si in comuna Baciu”, spune Roxana Blagoi.

Sistemul Bike Sharing va fi in testare pana in luna octombrie.

“Bicicletele vor putea fi inchiriate de oricine de luna viitoare. Am cerut cateva remedieri la statiile care au mai ramas nefolosite, ele s-au facut deja si urmeaza sa le dam in functiune”, explica Ovidiu Campean, din partea Primariei Cluj-Napoca.

In total, in oras vor fi puse in circulatie 540 de biciclete si 50 de statii de inchiriere vor fi funxtionale. Utilizatorii vor fi nevoiti sa respecte un regulament, care prevede atat tarifele stabilite, dupa ce a expirat prima ora gratuita de inchiriere, cat si sanctiunile aplicate, daca bicicletele sunt avariate sau furate.

Proiectul european de Bike Sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 milioane suma nerambursabila.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version