In vizor

Ce a promis si ce (n)-a facut Emil Boc anul acesta in Cluj-Napoca

Multe proiecte de investitii, promise de autoritatile locale la inceputul anului, s-au impotmolit pe parcurs. Finalizarea lucrarilor la Sala Polivalenta, sala de sport a Liceului “George Cosbuc”, autobuzele electrice ce ar fi urmat sa circule prin oras, finalizarea proiectului bike-sharing sau demararea lucrarilor la parkingul din complexul studentesc Hasdeu sunt cateva dintre promisiunile facute de catre edilul Emil Boc la inceput de an, dar care nu au mai fost realizate.

La inceput de 2013, Emil Boc promitea ca, anul acesta, Sala Polivalenta a orasului va fi gata. E departe aceasta realizare. La inceput de decembrie, Sala Polivalenta este inca in conservare, iar gardurile care imprejmuiesc constructia ridicata in proportie de 70% stau sa se darame.

In cazul acestei investitii, autoritatile dau vina pe procedurile greoaie de achizitie publica, mai ales ca licitatia a fost reluata o data anul acesta, dupa ce a fost contestat caietul de sarcini.

Totusi, din 16 octombrie, adica de o luna si jumatate, Primaria Cluj-Napoca nu a reusit sa atribuie contractul. Asta, in conditiile in care doar doua oferte trebuiesc analizate: oferta depusa de Strabag si oferta celor de la CON-A. Pana in acest moment, la insistentele Ziar de Cluj, biroul mass-media al institutiei nu a putut oferi un punct de vedere din care sa reiasa motivul pentru care se tergiverseaza acordarea contractului.

Proiectul ratat din 2013: reteaua Bike-Sharing

Proiectul ratat al anului 2013 este, de departe, realizarea retelei de statii self-service pentru inchirierea de biciclete in Cluj. Acesta trebuia sa fie gata in august 2013, insa Primaria Cluj-Napoca a cerut prelungirea termenului de executie. Contractul, in valoare de 3 milioane de euro, a fost semnat cu consortiul Viacor Engineering-Rico. Reteaua de bike-sharing urmeaza sa lege localitatile Floresti-Cluj-Napoca si Apahida. De asemenea, la finalul proiectului vor functiona 50 de statii de inchiriere , pe o distanta de 27 de kilometri.
In luna august, cand investitia trebuia finalizata, stadiul lucrarilor ajunsese abia la 50%. Si in acest caz, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au dat vina pe…retelele de utilitati.

“Principalele greutati au constat in predarea amplasamentelor pentru executia statiilor si pistelor. Retelele de utilitati identificate in teren difera ca si amplasament fata de evidentele companiilor de utilitati. Au fost convocate peste 200 de intalniri-predari de amplasamente cu reprezentantii companiilor de utilitati”, arata managerul de proiect, Adrian Raulea.

In aceste conditii, termeul de finalizare a fost devansat pana in primavara lui 2014.

Sala de sport a Liceului “George Cosbuc”, alt proiect amanat

O alta investitie promisa de edil la inceputul anului nu s-a mai realizat pe parcursul lui 2013. Este vorba de constructia salii de sport de la Colegiul “George Cosbuc”, care trebuia finalizata in octombrie. Cu toate acestea, sala va fi gata abia in mai 2014.

Asadar, si in cazul acestui proiect de investitii, termenul de finalizare a fost amanat cu sapte luni, pe motiv ca a fost nevoie de o serie de lucrari suplimentare pentru devierea conductelor de pe amplasament. Primaria Cluj-Napoca a alocat aproape 2 milioane de lei pentru constructie, contract castigat de Conimet. In aprilie 2013, administratia locala a mai incheiat un contract cu aceeasi societate, la valoarea de 34.000 de lei, pentru lucrari de deviere a conductei de canalizare menajera care incurca santierul noii sali de sport.

Lucrarile la parkingul din Manastur, un an intarziere

Printre prioritatile de anul acesta s-a mai numarat, potrivit primarului Boc, si amenajarea unui parking in cartierul Manastur. Lucrarile la Parkingul Negoiu din Manastur au inceput, si ele, cu o intarziere de un an. Pe tot parcursul anului trecut, primarul Emil Boc a declarat ca parkingul de pe Negoiu va fi dat in folosinta in anul 2013, dar cablurile subterane ale retlei electrice au dat peste cap socotelile Primariei. Potrivit proiectului, parkingul va avea 372 locuri de parcare, demisol, parter si cinci etaje. Lucrarile sunt realizate de Construdava si Icco Energ SRL.

Si parkingul studentilor mai poate astepta

O alta investitie “ratata” anul acesta este parkingul din complexul studentesc Hasdeu, pentru constructia caruia Primaria Cluj-Napoca a incheiat, cu Universitatea Babes-Bolyai, un protocol in 2012, protocol care a expirat in octombrie anul acesta.
Despre stadiul acestui proiect, viceprimarul Gheorghe Surubaru a oferit urmatoarea explicatie:

“Exista un PUD aprobat in Hotararea de Consiliu Local, exista si un studiu de fezabilitate. Din cate stiu, mai trebuie realizat un studiu geotehnic , dupa care studiul de fezabilitate poate fi propus pentru aprobare”, a declarat Gheorghe Surubaru pentru Ziar de Cluj.

Care autobuze electrice?

Clujul ar fi trebuit sa fie primul oras din tara unde ar fi circulat autobuze electrice, potrivit promisiunilor de la inceput de an.
Emil Boc declara in luna mai ca municipiul Cluj-Napoca va introduce, in premiera pentru Romania, autobuze electrice cu scopul de a promova un transport public ecologic si nepoluant.  Primaria urma sa cumpere intre 10 si 15 astfel de autobuze, in functie de pretul de licitatie, in baza unei finantari din partea Guvernului Elvetiei.

Pentru finantarea de 37 de milioane de franci elvetieni au fost selectate mai multe orase din Romania: Cluj-Napoca, Arad, Suceava si Brasov. Cofinantarea autoritatilor locale din Cluj-Napoca pentru acest proiect este de 15 la suta.

Potrivit purtatorului de cuvant al Primariei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, municipalitatea nu a renuntat la acest proiect.

“Am realizat documentatia, care a fost trimisa pentru evaluare la Guvernul elvetian, asteptam un raspuns”, a declarat Buzatu.

Autobuzele electrice au fost evaluate la un pret de 300.000-500.000 de euro pe bucata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *