Politica

Cătălin Drulă: ”Domnul Boc este foarte nervos pentru că este complet incapabil să implementeze cele două proiecte mari ale Clujului, adică metroul și centura metropolitană”

Cătălin Drulă, președintele USR, îi dă replica primarului Emil Boc, spunând că acuzațiile „nefondate” formulate la adresa USR arată doar „incapacitatea acestuia de a implementa două proiecte mari pentru Cluj: metroul și centura metropolitană.”

  • Anularea licitației pentru Centura Clujului a fost motiv de ceartă între reprezentanții USR și primarul Clujului, Emil Boc. Consiliera USR Alexandra Oană i-a solicitat edilului să-și asume acest eșec, însă Boc a lansat o serie de atacuri împortiva celor de la USR. Și, în mod dictatorial, a întrerupt emisia live a ședinței de Consiliu local care se transmitea pe pagina sa personală de Faceook (pe care o confundă cu cea oficială a Primăriei).

”Domnul Boc este foarte nervos pentru că este complet incapabil să implementeze cele două proiecte mari ale Clujului, adică metroul și centura metropolitană. Sunt două proiecte care sunt fix în mâna dumnealui, conduce licitațiile, a organizat studiul de fezabilitate, l-a derulat. A avut o licitație lansată acum pentru centura metropolitană la care nu a avut nicio ofertă depusă. Este un semnal că lucurile au fost făcute prost în studiul de fezabilitate derulat chiar de primăria dumnealui”, declară Cătălin Drulă într-un comunicat.

Fostul ministru al Transporturilor arată că ambele proiecte sunt finanțate din fonduri europene

”Centura metropolitană este finanțată prin Proiectul Operațional Transport, program care merge cu extensie până în 2030, tocmai pentru a avea o șansă să se realizeze, deoarece, dacă ar fi fost în PNRR, ar fi avut ca termen limită de finalizare anul 2026”, se arată în comunicat.

”Or, ceea ce s-a întâmplat acum, după doi ani, confirmă că am luat decizia bună. Nu are contract semnat de execuție nici în 2023, deja încep în 2024. Și e un proiect complex, acolo durează cel puțin 3-4 ani construcția. Deci, prin includerea în Programul Operațional Transport, chiar are o șansă să nu piardă finanțarea. Și sunt tot fonduri nerambursabile, tot fonduri europene, numai că pe alt program”, precizează Cătălin Drulă.