Analiza

Cât durează să primești răspuns dacă trimiți un mail la spitalele din Cluj. Episodul cu Spitalul de Boli Infecțioase: a fost contaminat de microbul comunicării online?

Dacă în comerț se aplică principiul „clientul nostru, stăpânul nostru”, în sistemul medical e uneori exact invers. Modul de comunicare al spitalelor cu pacienții nu denotă respect față de aceștia. ”Tăcerea e de aur” pare să fie motto-ul multor instituții medicale.

În era tehnologiei, nici măcar instituțiile de stat, care de regulă se updatează mai greu, nu au o scuză pentru faptul că nu răspund la informațiile cerute de pacienți atâta timp cât au site-uri și pe respectivele site-uri sunt puse la dispoziție formulare de contact sau adrese de mail. Și dacă au o scuză, suntem curioși care e aceea pentru că nu am putut lua legătura cu toți reprezentanții spitalelor care sunt ”cu musca pe căciulă” ca să aflăm direct de la sursă de ce se poate întâmpla să treacă și o săptămână de când trimiți un mail fără să primești răspuns.

Dacă în materialul din 9 martie, vă prezentam situația de la Spitalul Clinic Județean de Urgență, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii și Institutul Oncologic Prof.Dr. Ion Chiricuță, astăzi a venit rândul altor trei spitale din Cluj. 

La Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Leon Daniello Cluj-Napoca, persoana responsabilă de comunicarea cu pacienții ori este în concediu, ori răspunde ardelenește. Un pacient obișnuit deja cu comunicarea online poate consideră că îi este mai la îndemână să ceară niște informații prin mail. Dar la ce îl mai ajută informația, dacă nu primește răspuns la mail nici după 9 zile de la trimiterea întrebării? Ziar de Cluj a încercat în zadar să îl contacteze telefonic pe Vasile Mureșan, managerul spitalului, pentru a ne spune de ce în epoca tehnologiei în care toată lumea comunică prin mail, messenger și alte canale, Spitalul de Pneumoftiziologie ingoră cu desăvârșire acest aspect. 

Infecțioasele nu au fost contaminate de ”microbul” comunicării online

Nici mailul pe care l-am trimis la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Cluj-Napoca încă nu a primit răspuns după aproape 18 zile. Interesant este faptul că directorul unității sanitare, Ioan Mureșan ne-a declarat telefonic că ei trimit răspuns în maxim trei zile. E posibil să nu știe ce se întâmplă în instituția pe care o conduce? ”Primim foarte puține întrebări pe e-mail și răspundem în termen de 2-3 zile”, a precizat Ioan Mureșan. Dacă așa stau lucrurile, înseamnă că eu sunt pacienta excepție care doar le confirmă regula.

La Clujana nimeni nu răspunde

Spitalul Clinic Municipal este un alt personaj care nu comunică prin mail cu pacienții. Din data de 20 februarie și până în prezent, niciun funcționar public nu s-a obosit să îmi răspundă la mesaj. De asemenea, și directorul Nicolae Constantea este prea ocupat să vorbească cu presa pentru a ne explica de ce mailurile pacienților sunt ignorate cu desăvârșire. 
Înțelegem că într-un spital munca nu se oprește niciodată, dar ne întrebăm de ce mai pun la dispoziție o adresă de e-mail dacă oricum nu au timp să o folosească?!
Vom reveni și cu episodul trei în care vă vom povești cum știu să comunice cu pacienții alte spitale din renumitul centru universitar și medical Cluj-Napoca.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version