In vizor

CAT DE SLAB E BOC! E oficial, nu scapam curand de garajele comuniste. Primaria a gasit solutii pentru prelungirea inchirierii lor, chiar si pentru cei fara masina

Hectarele de garaje si copertine care slutesc fata cartierelor clujene vor scapa neatinse de autoritati si in perioada urmatoare. Consilierii locali au emis o propunere pentru sedinta din 22 septembrie in care nu doar ca se prelungeste termenul la care se poate achita chiria pentru aceste amplasamente, dar li se acorda sansa continuarii utilizarii si celor care nu mai au de mult autoturism. Potrivit celor care ii reprezinta pe clujeni, „vorbim de o investitie facuta din fondurile cetatenilor”.

Propunerile se regasesc pe site-ul Primariei Municipiului Cluj-Napoca la rubrica Sedinte, sub forma de Hotarare privind aprobarea modificarii si completarii Anexei la Hotararea nr. 25/2010 privind aprobarea Regulamentului de inchiriere a terenului pentru parcarile, garajele sau copertinele aflate pe domeniul public sau privat al municipiului Cluj-Napoca. Documentul semnat de Aurora Rosca, secretarul institutiei si contine sublinierea ca modificarile „nu reprezinta o schimbare de continut co o clarificare a documentelor pe care cetatenii le prezinta”. 

„Avand in vedere ca Serviciul Parcari, prin natura activitatii desfasurate, are permanent contact cu cetatenii, s-a constatat ca exista numerosi solicitanti  care la prelungirea contractului sau abonamentului nu mai detin un autoturism in proprietate, dar o alta persoana cu domiciulul sau resedinta la aceeasi unitate locativa detin un autoturism. (De exemplu: tatal este titularul abonamentului de parcare si doreste sa isi prelungeasca valabilitatea abonamentului cu autoturismul fiicei care locuieste la aceeasi adresa). 

Aplicarea acestei prevederi persoanelor titulare ale unui abonament sau contract, la prelungirea valabilitatii, nu ar constitui o modificare a modului si criteriilor de alocare. Se ofera in plus posibilitatea prelungirii abonamentului/contractului, fara a se schimba titularul, cu autoturismul unei persoane care locuieste la aceeasi adresa”, se arata in hotarare. 

Mai mult, se propune prelungirea termenului pentru achitarea taxei pentru utilizarea terenului pe care s-au improvizat „parcari, garaje si copertine construite din fondurile cetatenilor pe baza de autorizatie de construire pe domeniul public sau privat al statului” pana in 15 octombrie. 

„Avand in vedere existenta unor constructii realizate in baza unei autorizatii de construire si a caracterului mai sigur al necesitatii prelungirii contractului/abonamentului detinut de acestia, este necesara acordarea unei perioade mai mari de timp pentru achitarea taxei anuale.

Avand in vedere ca in cazul contractelor si abonamentelor pentru garaje si copertine vorbim de o investitie facuta din fondurile cetatenilor si nu este posibila relocarea acestora in cazul prelungirii pana in 31 martie, propunem extinderea acestui termen pana in 15 octombrie a anului in curs”, se mai arata in document. 

Serviciul in cauza a trimis aproximativ 1.000 de instiintari pentru titularii de contract sau abonament care nu s-au prezentat pentru prelungire pana in 18 august. Dintre acestia, abia 350 de clujeni au achitat taxa de ocupare abuziva a domeniului public. Potrivit regulamentului propus, cei care nu platesc taxa pentru parcare, garaj sau copertina la termen au de platit in 10 zile taxa de ocupare abuziva, in caz contrar „se va proceda la desfiintarea garajului/copertinei cu respectarea dispozitiilor legale, pe cheltuiala proprietarului, fara plata de despagubiri si cu recuperarea taxei datorate”. 

Problema parcarilor in cartierele Clujului este una arzatoare: locatarii mai noi se plang ca nu au locuri de parcare, in timp ce suprafete mari din terenul municipalitatii sunt ocupate de garaje inestetice folosite in mare pare ca depozite. Multe au fost chiar vandute de-a lungul vremii de care cei care au inchiriat terenul, desi nu erau proprietari. In acest context, Emil Boc a promis in repetate randuri demolarea lor. In iulie 2014, edilul promitea la emisiunea Stiri de Cluj Live ca „din 2015 pornim demolarea garajelor din Cluj-Napoca”.

„Solutia e clara in Cluj. Dupa parerea mea, in cartiere, trebuie facute doua lucruri, dupa Abecedarul: Asfalt, Bec, Canalizare. Mai trebuie facute canalizari si trotuare, dar in urmatorul pas, in 2015 – 2018, trebuie demolate garajele si din doua garaje faci trei locuri de parcare. Trebuie anuntati oamenii cu 6 luni inainte pentru a-si ridica garajele. Sunt cam 20% utilizate ca garaje, restul sunt depozite sau mici ateliere”, spunea primarul la emisiunea de la stiridecluj.ro. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version