Din oras

Cat costa la Cluj o pietonala pentru masini? 1,6 milioane de lei!

In primavara anului 2011, autoritatile din Cluj-Napoca inaugurau pietonala „Andrei Saguna”, refacuta la pachet cu Canalul Morii. Investitia – 1,6 milioane de lei. Zona urma sa fie transfomata intr-o piateta pietonala, cu terase, cafenele si ateliere mestesugaresti.  Dupa doi ani, Andrei Saguna este o strada cu Jeep-uri parcate pe marginea canalului, case de amanet si sex shop-uri.

Niciun comerciant nu se arata interesat sa deschida terase pe Andrei Saguna, asa cum, initial, a fost conceputa pietonala.

In mai multe randuri, Primaria Cluj-Napoca a scos la licitatie spatiile pentru terase, dar prea putini au fost cei care au participat la licitatie.

Nici pentru acest sezon estival, autoritatile locale nu s-au decis inca ce sa faca cu zona.

„Primaria va incerca sa caute si anul acesta persoane interesate de inchirierea unor spatii pentru terase, insa deocamdata nu s-a decis nimic clar”, a declarat Mirela Ogrutan, din cadrul Biroului mass-media al Primariei Cluj-Napoca.

Care pietonala?

Intre timp, pietonala s-a transformat in parcare pentru masini, chiar daca accesul auto este destinat exclusiv riveranilor.

O casa de amanet, o frizerie si un sex shop si-au afisat reclame luminoase, iar rigolele pline cu flori de la inaugurare s-au transformat in scrumiere pentru chistoacele de tigari aruncate la intamplare. Multe croitorii si ateliere mestesugaresti au pus lacat, astfel ca spatiile au ramas goale.

Proprietarii singurei cafenele din zona nu se arata nici ei interesati sa inchirieze spatii pentru terase.

„Nu ne-ar bate gandul, pentru ca este o strada populata de oameni in varsta, probabil nu am obtine autorizatii de functionare pentru ore tarzii. Desi este pietonala, este o strada foarte circulata de masini”, spune Carmen David, administratorul Old School Coffee House.

Pretul propus pana acum de Primarie pentru inchirierea spatiului destinat teraselor a fost de 40 de lei pe metru patrat.

„Ar fi prea scump, pentru minim 30 de metri patrati, sa platim 1.200 de lei pe luna. Mult prea mult pentru potentialul pe care il are strada”, conchide Carmen David.

De aceeasi parere este si agentul imobiliar Robert Staicu, reprezentant RBC Imobiliare.

„Nimeni nu investeste in terase. Traficul este foarte mic, iar pietonala nu este pietonala. Acolo circula masini!”, spune acesta.

Din punct de vedere imobiliar, vanzarile si inchirierile spatiilor stagneaza. Spre exemplu, proprietarul unui imobil spune ca nu a primit nicio oferta de cateva luni pentru spatiul de 270 de metri patrati.  Un pret mediu de inchiriere in zona este de 10-15 euro pe metru patrat.

Pietonala „Andrei Saguna” a fost inaugurata de fostul primar, Sorin Apostu, in mai 2011.

„Astazi este un eveniment istoric  as putea spune,  o demonstratie pe care am dorit sa o fac tuturor celor care s-au indoit  si s-au opus acestui proiect si anume ca se poate. Zona aceasta a Canalului Morii poate sa fie o cinste, o oaza de liniste in oras si nici intr-un caz un loc de mizerii si gunoaie. Am finalizat aceasta lucrare, acest prim sector, si dorim sa mergem mai departe, sa modernizam toate partile din Canalul Morii. Aceasta este o zona care, daca alta data era ocolita datorita gropilor si a mirosurilor emanate, acum avem curajul sa ne prezentam cu ea ca una benefica pentru oras. Sunt numeroase puncte care vor inchide puzzle-ul pentru Cluj, Capitala Culturala Europeana in 2020”, spunea, atunci, Sorin Apostu.

Dupa inaugurare, Apostu anunta intentia primariei de a scoate la licitatie spre inchiriere noua amplasamente, intre 15 si 73 de metri patrati.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *