
Centura metropolitană, cea promisă de Emil Boc de vreo 10 ani, e încă la stadiul de licitație. Adică departe de a fi realizată în următorii ani. În tot acest timp, traficul greu încă circulă prin oraș, în lipsa unei alternative, spre disperarea clujenilor a căror case de degradează de la o zi la alta.
„As dori sa fac inca o sesizare cu privire la vibratiile infernale pe care le suferă casele din zona Piata Karl Liebknecht la trecerea tirurilor peste acea gura de canal chiar inaintea statiei de tramvai catre direcția CUG. An inteles ca in urma sesizarilor făcute de oamenii din zona s-au primit răspunsuri ca acolo sub asfalt este un spatiu gol, care generează aceste vibrații. E groaznic. Casele se umple de crăpături, suna toate la fiecare trecere a unui tir, efectiv e o bataie de jos faptul ca tot taficul greu este pe strada Oasului. Daca s-ar împărți, cum era înainte, si pe strada Maramureșului, totusi ar fi ceva. Intelegem ca nu se poate sa nu existe deloc, dar oare e corect ca tot sa treaca pe Oasului?”, a sesizat o clujeancă.

Este evident că soluția este o CENTURĂ care de mai bine de 10 ani nu a trecut faza de proiect. Este incredibil cum la Cluj-Napoca proiectele au nevoie de zeci de ani doar pentru hârțogăraie și licitații. Trononul II al Centurii Metropolitane, cel mai important de altfel, este încă la stadiul de licitație. A fost depusă O SINGURĂ ofertă, atât de atractiv este acest proiect pentru constructori. Lucrările vor debuta abia atunci când municipalitatea va face rost de bani de la Guvern, iar la austeritatea care bântuie pe la București, nu se știe când va fi asta.
Să nu vă mire, dragi clujeni, dacă și la sfârșitul acestui mandat al primarului Boc, centura va fi tot o promisiune.