In vizor

Cartierele Clujului: „Cruciada imobiliară pe zona de nord a Clujului. Autoritățile tac, presa tace (o parte plătită de rechinii imobiliari), consilierii locali tac, parlamentarii tac”

O nouă discuţie despre Urbanismul de Cumetrie din „bocăria” Cluj-Napoca o lansează pe pagina de Facebook a Clujului Civic, grupul „Cartierele Clujului”. Ziar de Cluj a mai scris despre mânăriile imobiliare pe care le pregătesc fucţionarii Urbanismului de Cumetrie  din primăria Cluj-Napoca, scăpaţi de sub orice control. Păi, când arhitect şef al Clujului e unul care a concurat de două ori singur pe post şi a ieşit pe locul doi, ce să te aştepţi?

CITEŞTE: Planul urbanistic zonal pentru culoarul de mobilitate nord, Pod Oașului-Răsăritului – Pod Ira, a fost publicat spre consultarea publică. Este zona în care, în noiembrie anul trecut, Prime Kapital anunța un nou proiect investiție pe regenerare urbană în Cluj-Napoca în valoare de 330 de milioane de euro, proiect care vizează transformarea unei platforme industriale de 17,1 hectare într-o dezvoltare multifuncțională ce include mai multe tipuri de construcții.

Dar să citim şi punctul de vedere al celor de la „Carierele Clujului”, să nu se zică că suntem singuri (şi titlul le aparţine):

„O multitudine de acțiuni, directe și indirecte, de lobby mai mult sau mai puțin politic, pregătesc terenul pentru viitorul PUG care va transforma zona bulverardului Muncii într-un RAI al DEZVOLTATORILOR IMOBILIARI pentru care tot ce contează este profitul imediat, niciu un interes petru educație – grădinițe, crește școli, nici un interes pentru un aer curat – spații verzi generoase, nici un gram de interes față de traficul blocat din Cluj-Napoca.

Sunt cel puțin 4-5 proiecte mastodont care vor aduce un surplus de 10.000 de apartamente, zone rezidențiale. de retail și de office , alături de minim 2 mall-uri uriașe.

În acest context avem 10 întrebări pentru Emil Boc:

  1. Ce soluții de trafic are primăria pentru un surplus de minim 8.000-12.000 de mașini noi în zona de nord a orașului și pentru mobilitatea a minim 20.000 de noi cetățeni în cartierele noi formate?
  2. Câte creșe și grănițe plănuiește primăria să construiască în zona de nord a Clujului și câte creșe/grădinițe/școli vor construi dezvoltatorii imobiliari?
  3. Care sunt proiectele primăriei în vederea creării a noi spații verzi în zona de nord a municipiului?
  4. Ce proiecte de infrastructură sunt în curs de derulare în zona bulevardului Muncii – Câmpul Pâinii și care sunt cele preconizate a fi inițiate în viitor pentru a asigura suportul infrastructurii pentru minim 10.000 de apartamente noi create?
  5. Ce siguranță avem că noii dezvoltatori nu sunt niște țepari precum cei din apropierea doamnei Udrea?
  6. Cum se vor alinia noile cartiere în proiectele metropolitane – tren metropolitan și metrou Cluj?
  7. Care va fi regimul de înălțime pentru noile blocuri din cartierele din zona industrială a Clujului, dat fiind faptul că se dorește dezvoltarea Aeroportului Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca?
  8. Există o STRATEGIE DE LOCUIRE în zona de nord a Clujului Sau se poate construi oricât și oricum ca în Florești?
  9. Veți organiza domnule primar dezbateri publice cu locuitorii zonei pentru a afla dacă doresc un „bonus” de trafic suplimentar, poluare și stres?
  10. Îi cunoașteți domnule primar Emil Boc pe finanțatorii acestor proiecte? V-ați întâlnit cu aceștia?”

CITEŞTE: URBANISMUL DE CUMETRIE pe înţelesul tuturor: De la: “Clujul, din păcate, a devenit un haos urbanistic în ultimii ani”, la “socrul lui Rareş Bogdan primește undă verde pentru bloc între case, în Bună Ziua, cu acces de pe o stradă privată, a vecinilor

Exit mobile version