Justitie

Cand sunt numele si prenumele functionarilor informatii de interes public

Dupa ce Consiliul Judetean Cluj a oferit un raspuns ambiguu catre Clujust.ro cu privire la echipele proiectelor pe fonduri europene, reprezentantii acestuia au revenit cu un nou raspuns. Astfel, cea de a doua reactie pe care a primit-o clujust.ro viza si decizia ICCJ privind numele si prenumele ca date cu caracter personal si liberul acces la informatii de interes public.

Clujust.ro explica cand sunt numele si prenumele celor care lucreaza in institutii publice informatii de interes public. Reprezentantii Consiliului Judetean au invocat punctul 29 din Decizie: ”In cazul cererilor de liber acces la informatii de interes public intemeiate pe dispozitiile Legii nr. 544/2001, atunci cand informatiile de interes public si informatiile cu privire la datele cu caracter personal sunt prezente in cuprinsul aceluiasi document, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informatiilor, accesul la informatiile de interes public se realizeaza prin anonimizarea informatiilor cu privire la datele cu caracter personal”.

In raspuns, reporterii Clujust erau invitati sa plateasca copierea tuturor documentelor, care vor fi apoi anonimizate, sau consultarea lor la sediul Consiliului Judetenean. Prin urmare, au mers la sediul Consiliului Judetean si le-au aratat directorului de investitii, Mariana Ratiu, si sefului serviciului juridic, Stefan Iliescu, punctul 41 din aceeasi decizie a inaltei Curti:

”Asadar, datele cu caracter personal se subsumeaza notiunii generale de informatii si, in masura in care privesc activitatile sau rezulta din activitatile unei autoritati publice sau institutii publice, sunt susceptibile sa reprezinte informatii de interes public, in sensul art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 544/2001.”

Articolul 2 lit b) din Legea 544/2001 spune asa:

”Prin informatie de interes public se intelege orice informatie care priveste activitatile sau rezulta din activitatile unei autoritati publice sau institutii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informatiei.”

Din punctul 41 se intelege ca daca solicitam documente ale unei institutii, in care apar si numele functionarilor, daca sunt legat de activitatea acestora, se comunica in baza legii 544. Adica exact ceea ce a cerut Clujust.ro: Numele functionarilor din CJ care fac sau au facut parte din echipele unor proiecte pe fonduri europene.

Un exemplu cand s-ar fi impus anonimizarea numelui si prenumelui: Daca ar fi cerut de la Politia Rutiera procesele-verbale de sanctionare a functionarilor din Consiliul Judetean. Acele contraventii nu au legatura cu activitatea in institutia publica, ci cu viata lor privata. Discutabil, spun ei, ar fi daca cer aceste date cu privire la soferii de la Consiliul Judetean.

In completare, citam si punctul 42 din Decizie: ”Pentru a intra insa efectiv in aceasta categorie trebuie indeplinita o conditie suplimentara, respectiv aceea de a afecta capacitatea de exercitare a functiei publice, intrucat, conform art. 14 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, ”Informatiile cu privire la datele personale ale cetateanului pot deveni informatii de interes public numai in masura in care afecteaza capacitatea de exercitare a unei functii publice.”

Lucrul in echipele proiectelor europene ale CJ Cluj afecteaza capacitatea de exercitare a functiei. De altfel, potrivit raspunsului CJ Cluj, remuneratiile din fonduri europene sunt incluse in veniturile functionarilor scrise in declaratiile de avere. Acestea sunt incluse in venituri si nu apar separat.

Prin urmare, reprezentantii CJ Cluj le-au pus la dispozitie copii electronice ale dispozitiilor de numire a membrilor echipelor de la proiectele europene vizate, care candva erau pe site-ul institutiei, dar au disparut in urma unui atac cibernetic al unor hackeri neidentificati.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version