General

Când OSĂ fie gata axa Moților-Mănăștur? Între timp a „răsărit” un pod imens la Brăila, cu durată de execuție similară

Podul de la Brăila tocmai ce a intrat în folosință după doi ani de când a început șantierul. Nu se știe pentru cât timp, căci tainele infrastructurii românești sunt vaste. Bineînțeles, lucrările nu sunt tocmai gata, mai trebuie să se lege podul de centura Brăilei. Dar avem podul! La Cluj, administrația se măcăne pentru un tronson de drum ce leagă Calea Moților de Calea Mănăștur și înc-o stradă.

De la începutul lunii mai 2022, circulația pe axa Moților-Calea Mănăștur este un calvar. Să treci pe acolo în orele de vârf este… De fapt, este imposibil, pentru că traficul este blocat. În această dimineața, la ora 10:00, în zonă se circula cu 8-10 km/h, conform datelor pe care Waze le oferă altor șoferi, să evite zona din timp. Și pe unde s-o iei pe altundeva, că dacă s-a blocat artera asta, nu mai scapi din trafic nici cu nervi, nici cu combustibil în rezervor. Să nu mai zicem ceva despre timp… Că timp este.

Lucrările pe Moților-Mănăștur au termen de execuție de 18 luni, adică un an și jumătate. Într-un an și patru luni, că va fi gata, cică, în septembrie, zona arată teribil și să stai în calitate de pieton în zonă… Ia-ți o mască, două, trei, una de gaze, pentru că nu se știe cât praf și aer poluat inspiri. În fine, astea sunt detalii pe care cei care OSĂ rezolve probleme n-o să le bage vreodată în seamă, iar oamenii uită. Cât trebuie să plătească clujenii pentru reabilitarea asta care îi încurcă, iar lucrările zici că merg îndărăt? Nici mai mult, nici mai puțin, „decât” 54,3 milioane de lei, cu tot cu TVA.

Podul de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, a fost construit în doi ani, cum am mai spus. Și nu-i un poduleț vai de capul lui. Podul are o lungine de peste 1,9 kilometri şi conţine aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar valoarea actualizată a proiectului depăşeşte 2,5 miliarde de lei. Evident, pe Moților-Mănăștur se fac mult mai puține și cu mult mai puțini bani, dar se dă, așa, impresia că oricare ar fi fost suma, tot la viteza melcului se lucra.

Când s-a văzut cu musca pe căciulă, Mestrul Emil Boc a ieșit la declarații în mai, anul acesta, să clarifice, domnule situația, că nu se mai poate așa. Cum să te smiorcăi că nu-i gata drumu’ pe care-l terminau de asfaltat în atâta timp doi prieteni ieșiți din crâșmă?

„Am fost și eu pe teren, oamenii s-au mobilizat, au lucrat, așa că pot să vă spun că cel târziu până în 20 mai, poate și mai repede, se va redeschide circulația. Evident, rămâne să se mai lucreze la piațetă, la trotuare, dar pe carosabil va fi deschisă circulația.

La fel, până la începerea școlii, pe Calea Mănăștur le-am dat ca termen obligatoriu să fie carosabilul rezolvat – să nu mai avem niciun fel de restricție de circulație pe partea care ține de Calea Mănăștur, pentru că odată cu începerea toamnei știm bine că începe și aglomerația”, a spus Emil Boc, la Napoca Live.

Ce proiect imbatabil, futuristic, de viziune demnă de un conducător excepțional are Cluj-Napoca? Metroul ăla care a atras o oarecare simpatie, prin faptul că nu doar sună comic și absurd. Dar, totuși, la un moment dat s-or apuca de el. Și-or începe să lucreze, să dea la târnăcop, să dea cu pila, de toate… Iar dacă un tronson de câteva sute de metri este asfaltat și gata de dat în uz într-un an și jumătate, metroul probabil c-o să-l termine spaniolii, după ce vor termina de pus la punct Sagrada Família.

Exit mobile version