Editorial

CAMPIONATUL NAȚIONAL DE DAT VINA

Luna și tragedia: 4 morți și 5 răniți grav pe șantierul Autostrăzii Moldovei.

În noaptea de miercuri spre joi, muncitorii care lucrau la A7 ar fi lovit cu un utilaj de săpat o conductă magistrală de gaze, ceea ce a dus la o explozie din care au rezultat 4 sicrie, la nici o lună de la explozia de la Crevedia, în urma căreia au murit 5 oameni.

Ca de fiecare dată în astfel de situații, a început campionatul național de dat vina.

Prefectul județului Vrancea, Nicușor Halici, dă vina pe o eroare umană, dar încă nu se știe cine e vinovat: muncitorii sau cei care au montat magistrala de gaz?

Firma care lucrează la autostradă ar fi știut că e acolo magistrala, doar că „nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală, standardul fiind de cel puțin 1,8 metri de la primul strat al autostrăzii”, conform prefectului.

Deci, cineva ar fi decis să ignore standardul de adâncime, muncitorii au dat cu utilajul, știind că magistrala ar trebui să fie mai jos și, BOOM!, avem o tragedie. Sper că vinovații vor plăti, dacă se dovedește adevărata faza cu adâncimea. Dar la cum funcționează justiția în țara asta, s-ar putea să nu.

Prefectul de Vrancea a mai dat vina și pe noapte, citez: „E posibil ca și factorul noapte să fi contribuit”. Factorul noapte. Pe orice se dă vina în țara asta, numa’ să nu ne asumăm responsabilitatea.

Mai departe, Transgaz dă vina pe constructorul autostrăzii, Spedition UMB, firma lui Dorinel Umbrărescu.

„Constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament emis de Transgaz SA pentru lucrarea Autostrada Focșani – Bacău (inclusiv rețele de utilități), cu amplasamentul pe teritoriul județului Vrancea, acesta nedeținând avizul CTE din partea Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/înlocuire a conductei de gaz intersectată de proiect”, a transmis Transgaz, într-un comunicat.

Așadar, constructorul ar fi vrut să mute magistrala de gaz care se intersecta cu autostrada, dar nu ar fi avut aviz pentru așa ceva, conform Transgaz.

Dar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține că firma constructoare NU voia să mute conducta: „Antreprenorul Spedition UMB, prin subcontractantul de specialitate, a depus la Transgaz documentația tehnică necesară relocării efective a conductei de gaz care intersectează autostrada. Din informațiile pe care le avem până la această oră, Antreprenorul Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii”, a transmis CNAIR, într-un comunicat.

Deci, CNAIR spune că Spedition UMB a depus la Transgaz documentația pentru mutarea conductei.

Transgaz susține că Spedition UMB NU avea aviz să mute magistrala, iar CNAIR transmite că nici măcar nu voiau să o mute.

Realizați cum funcționează țara asta? Mor 4 oameni și toți se dau de ceasul morții ca să se scoată. Conștientizați că e o minune că țara asta încă mai există?

Mergem mai departe: Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, dă vina pe CNAIR, care nu ar avea contracte de supervizare pe 9 din cele 10 loturi pe care lucrează UMB.

Ce înseamnă supervizarea lucrărilor: „furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor”, scrie economedia.ro.

Păi de ce să-l supervizeze cineva pe Dorinel Umbrărescu? Nu e el cel mai tare constructor din România?

Mergem și mai departe: Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul Transporturilor, dă vina pe Ovidiu Laicu, directorul regional CNAIR Iași și consilier municipal PSD Iași, care s-ar fi numit șef peste consultanța de șantier pentru Autostrada Focșani – Bacău, parte din Autostrada Moldovei, pentru a primi un spor de 75%.

Ovidiu Laicu s-a apărat, a zis că îl recomandă experiența, că nu-i interzice nimeni să aibă un contract de consultanță și că sporul e de maxim 30%.

Înțelegeți despre ce oameni vorbim? 4 morți și toți din jurul lor sunt IMACULAȚI!

Ne vedem la următoarea etapă a compionatului național de dat vina!

Exit mobile version