Din oras

Call-center-ul de urgenta pentru copii, in priza din 1 ianuarie

Parintii din Romania vor putea apela call-center-ul de urgenta pentru copii de la Cluj din 1 ianuarie 2014. Call-center-ul ar putea fi legat la un sistem telefonic intern, comun Unitatilor de Primiri Urgente (UPU) din Cluj. Proiectul a primit recent finantare din partea unui sponsor, iar cei 30 de medici care vor fi, alternativ, la capatul liniei de urgenta au fost deja trainuiti. Ei vor aplica 25 de protocoale pediatrice rezultate in urma celor mai frecvente cazuri care au ajuns la Spitalul de Urgenta pentru Copii de la Cluj-Napoca.

Call-center-ul de urgenta pentru copii de la Cluj va putea primi primul apel chiar in 1 ianuarie 2014. Testarea centralei se va face incepand din 10 decembrie, insa call-center-ul inca asteapta alocarea unui numar.

“Urmatorul pas e configurarea centralei PBX care poate avea asociat un device cu SIM sau gateway. Ne-am dori un numar scurt si apelabil din orice retea. Deocamdata punem la punct un server dedicat care inregistreaza apelurile. Fiecare apel inregistrat va fi pastrat 6 luni pe server”, a explicat initiatoarea proiectului “Zambet de Copil”, presedinta Fundatiei Parinti din Romania, Cristina Grigore.

Centrala poate primi 24 de apeluri simultan, insa, intr-o prima faza, maxim doua linii vor fi deschise. Call-center-ul va functiona 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, iar apelurile vor fi preluate de cate un medic pediatru.

“Parintii vor primi sfaturi medicale pediatrice prin telefon. Prepararea laptelui la temperatura optima nu intra in adresabilitatea numarului de telefon. Medicii de aici vor aplica 25 de protocoale medicale – cele mai frecvente cazuri care vin la UPU”, avertizeaza specialistii.

Call-center-ul va fi amplasat in incinta Spitalului de Urgenta pentru Copii din Cluj si ar putea fi legat la o retea de intranet a retelelor UPU din oras.

“Acum discutam vizavi de modalitatea in care, in baza protocoalelor, copilul sa poata fi transferat la UPU. Sa facem redirectionarea apelului si automat sa fie trimisa salvarea la cazurile care necesita interventie. Avem partea de backup, deci si daca pica curentul centrala poate fi apelata. Pe partea de soft ne-au ajutat cei de la Extranet si pe suport, cei de la KL”, a aratat Grigore.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *