PORTRET

Călin Biriș, Digital Director Loopaa MarCom: „Mediul de afaceri de abia acum începe să perceapă adevărata valoare a comunicării online”

Călin Biriș e Digital Director Loopaa MarCom și președinte al  International Advertising Association Young Professionals Cluj, un profesionist al marketingului online – domeniu de viitor ce a început să se dezvolte cu adevărat în România de abia în prezent.

Tânărul de 29 de ani a fost printre primii inițiați ai acestui nou tip de activitate, iar acum organizează singurul workshop de marketing online din România, „Online negru pe alb”, prin care le împărtășește cursanților săi experiența acumulată la Trilulilu, Zonga și Loopaa. Călin se declară „workaholic, overachiever, ambițios, pasionat și de încredere”, trăsături ce l-au propulsat în poziția de lider al unor businessuri inovative, la o vârstă la care alții încă își caută drumul în viață.

”Papa was a Rolling Stone”

Călin Biriș s-a născut în Gherla, unde a urmat Liceul Economic. Primul contact cu marketingul și publicitatea l-a avut în adolescență, când a văzut videoclipul lui ”George Michael, ”Papa was a Rolling Stone”, clip în care erau prezentate secvențe similare unor reclame. De atunci i-a plăcut și i s-a trezit interesul pentru acest domeniu.

La facultate a ales să vină la Cluj, la Științe Economice, unde, după un an și jumătate, și-a ales specializarea marketing, crezând că astfel va face mai multă publicitate, lucru ce nu s-a întâmplat.

În perioada studenției a activat și în AIESEC, unde, timp de 3 ani cât a fost membru, a învățat cât de importante sunt dezvoltarea personală și profesională, networkingul și implicarea în societate.

Trilulilu

În 2007 Călin Biriș a gustat experiența „Work and Travel”, în Statele Unite, iar când s-a întors a început să lucreze în Trilulilu, ca angajat pe partea de client service. După un an și jumătate de relații cu clienții a intenționat să se angajeze în București, pe marketing, însă i s-a ivit oportunitatea de a rămâne în Trilulilu, pe o poziție de marketing online:

„Atunci a fost prima dată când am intrat cu adevărat în contact cu acest domeniu, care pe atunci era la început, lucru care a fost un dezavantaj pentru mine, pentru că nu am avut de la cine să învăț meserie. Dar avantajul a constat în faptul că am învățat printre primii sa fac marketing online, de la A la Z.”

În 2012 Călin Biriș a renunțat la poziția de marketing manager în cadrul Trilulilu, pentru una similară în Zonga (un proiect lansat împreună cu Vodafone România și unele case de discuri românești și internaționale).

Din 2011 tânărul a acceptat o nouă provocare de voluntariat și a preluat rolul de președinte în asociația  International Advertising Association Young Professionals Cluj, având ca responsabilități dezvoltarea singurei asociații de tineri profesioniști în marketing și comunicare din Transilvania și dezvoltarea mediului de MarCom local.

Din 2012, Călin Biriș organizează singurul workshop de marketing online din România, „Online negru pe alb”, ce până în prezent a fost urmat de peste 150 de cursanți. Din 2007, până în prezent, mediul de marketing online și de eCommerce a avut o evoluție semnificativă, lucru care a dus la o creștere a interesului tot mai multor antreprenori pentru acest domeniu.

Director al departamentului de digital în cadrul agenției Loopaa

După 7 ani de colaborare cu echipa Trilulilu, Călin s-a alăturat echipei Loopaa, în calitate de partener în business și director al departamentului de digital, poziție pe care o ocupă și în prezent și din cadrul căreia se ocupă de dezvoltarea comunicării și marketingului online pentru clienții agenției și de crearea unei echipe puternice de digital:

„Din păcate în continuare sunt mulți antreprenori cărora le este frică să investească în marketingul online, pentru că nu știu cum să abordeze acest mediu și cum să controleze rezultatele; este o provocare continuă de a găsi specialiști buni sau agenții care să aducă rezultate, de aceea cred că Agenția Loopaa face diferența în piață.

Este foarte important de conștientizat faptul că o singură persoană nu poate să administreze toată prezența online a unui business, de aceea, varianta de a colabora cu o agenție care poate să facă și web development și design, email marketing, social media, online advertising, este cea mai recomandată, până la dezvoltarea unei noi generații de specialiști în marketing online.

Piața de cursuri de specializare este în creștere, implicându-se inclusiv companii de internet mari, precum Google și Facebook, dar și traineri locali, cu mare experiență în domeniu”, precizează Călin Biriș.

Marketingul online, un domeniu adaptat noilor generații, „ce se nasc cu digitalul în brațe”

Pe Călin Biriș marketingul online l-a atras în special pentru că în acest domeniu rezultatele se văd în timp real, tânărului i-a plăcut interacțiunea directă cu clienții și fluxul continuu de informații noi cu care este asaltat zilnic. E un domeniu nou și la nivel internațional, însă piețele sunt mai dezvoltate în țările vestice decât în România, acest lucru datorându-se faptului că în acea zonă  a existat capitalism și înainte de 1989:

„În țările vestice s-a dezvoltat o mentalitate capitalistă încă din secolul XIX. La noi această mentalitate a început să apară doar după anii 2000. Cel puțin încă 10 ani după comunism s-au mai perpetuat unele comportamente de dinainte de Revoluție. Însă noile generații nu mai simt atât de mult influența comunismului, ci se nasc cu digitalul în brațe.

Mediul de afaceri de abia acum se dezvoltă online și începe să perceapă adevărata valoare a comunicării digitale, probabil și datorită exemplelor extraordinare ale unor magazine online de pe piața locală”, consideră Călin Biriș.

Ca proiecte de viitor, Călin își dorește ca agenția Loopaa să fie  una dintre cele mai performante agenții cu servicii de digital din România și, la nivel individual, să contribuie în continuare la dezvoltarea mediului de business prin workshopuri și implicare voluntară în proiecte precum International Advertising Association Young Professionals Cluj.

„În această eră digitală mi-ar plăcea să acordăm mai multă răbdare și atenție micilor detalii care fac diferența în viața fiecăruia dintre noi și de asemenea mi-ar plăcea să se maturizeze mediul de business prin afaceri de încredere”, conchide Călin Biriș.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *